Tvůrci:
Chris Van DusenHudba:
Kris BowersHrají:
Phoebe Dynevor, Regé-Jean Page, Julie Andrews (vypravěč), Jonathan Bailey, Sabrina Bartlett, Harriet Cains, Bessie Carter, Adjoa Andoh, Florence Hunt (více)VOD (1)
Série(3) / Epizody(24)
Obsahy(1)
Seriál inspirovaný knižním bestsellerem sleduje příběhy osmi nerozlučných sourozenců z mocné rodiny Bridgertonových a jejich touhu po lásce. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (200)
Prekvapily me ty desitky milionu divaku a treti nejsledovanejsi serial na Netflixu u nas,tak jsem si pustil prvni dil. Je to trochu lepsi telenovela s pekne nadrzenymi hrdiny. Povrchnejsi a do sirky nafoukla Pycha a predsudek, v niz vyborne zahrala ta britska vychrtlina s predkusem. Nerikam ze tato hlavni hrdinka neni uhranciva kocka. Je videt ze ve streamovacich spolecnistech maji dobre specialisty, kteri zjistuji co chteji lidi opravdu videt.Nejzabavnejsi pro divaky budou hindsti, cernossti a indicti slechtici.Scenaristka vymyslela, ze si kral vzal cernosku a to umoznilo mensinam ziskavat tituly hrabat. ()
Vzhledem k opěvovanosti tohoto seriálu jsem se donutila dát mu šanci a dnes při žehlení si pustila 1. díl, připravena na nejhorší. Musím konstatovat, že seriál předčil veškerá má očekávání. Nenapsala bych, že je to slátanina, je to něco mnohem horšího. Je to odporná agitka času korektnosti, něco jako naše budovatelské filmy 50. let. Tak tam se teď nachází americká kinematografie a stvořila pro to Netflix. Lidé (spíše ženy) tu mohou psát, že je to fantasy, ale podle mě je to spíš fantas-magory. Něco, co začíná slovy "Londýn v roce 1813", prostě není fikce, může mít smyšlené postavy, ale musí být zasazeno do té doby a zde polovinu populace tvoří černoši, míšenci a hlavou je královna černoška. A teď se do mě můžete opřít jako do rasistky - není tomu tak. Stejně tak nesnesitelné by pro mě bylo, kdyby ve Vzpomínkách na Afriku hrál náčelníka kmene Kikuju Robert Redford. Cožpak to lidi, co to tu chválíte, nevidíte, jaká odporná manipulace s historickými reáliemi to tu je? Nesmím zapomenout na nesmyslné sexuální hrátky na veřejnosti a podobné nesmysly. A celkově scénář je neskutečně plytký a nudný. Vizuálně krásné? To jako že tam je spousta křiklavých barev a bije to do očí? Nic na tomto seriálu není skutečné, poutavé, poučné a ani zábavné. Je to nebezpečný manipulativní brak. ()
Bridgerton jako TOP 1 na Netflixu po dobu skoro měsíce? Dobře. Články o seriálu ve světových médiích? Ok, stále nic pro mě. Ve Vogue píšou, že Bridgerton ovlivní módu pro letošní rok? Sakra! Člověk musí stíhat trendy, tak to teda zkouknu během pár dní. Překvapivě to není tak špatné! První tři díly bych i řekl, že to bylo více než dobré. Slušné dialogy, mělo to tah na bránu, žádné čekání až se potkají/zamilují/pohádají/rozejdou/vezmou/atd. Pěkně to odsýpalo. Pak jako by na místo scenáristy přišla dáma milující červenou knihovnu a 3-4 díly se děj vlekl, dialogy byly naprosto strašlivé (ona se ho nezeptá, ale raději bude brečet a utíkat a nenávidět ho!). Bylo to jako horská dráha, za kterou jsem nezaplatil. Na závěr však zůstal jen pocit, že tahle historicky-moderní (?!) Gossip girl je docela fajn, jen ten cliffhanger nepřišel (proč chtít další sezonu?). Ale jinak se přiznám, že mi ta korektnost seriálové tvorby hlavně na Netflixu začíná vadit. Záběr na královnu a její služebné a každá má jinou barvu? Záběr na šlechtu, kde je to jako v černobílém filmu? A pak se podíváte na promo fotky k seriálu a tam je to vybělené, jaký paradox, že. Těším se, až Trumpa bude hrát v novém životopisném filmu mexikánec, Václava Havla třeba Denzel Washington a královnu Alžbětu v Crown v poslední sezoně třeba Adjoa Andoh? ;-) ()
Zmiešaná spoločnosť, výstredné outfity a expresívne kulisy zľahčujú zošnurovanosť, ktorá vyššiu triedu zväzovala omnoho viac, ako chudoba. Lebo obava z nej zbavovala možnosti žiť podľa vlastného vkusu a rovnako ako dnes, si vyžadovala odvahu a ochotu riskovať. Preto urobiť to, čo je správne (duty), bolo najvyššou hodnotou. Aj preto bola pre úspech nevyhnutnosť spojiť ju so schopnosťou čítať medzi riadkami, medzi pohľadmi a drobným pohybom. Zdanlivo sa zaradiť a popri tom si nájsť to svoje. Dnes odvaha nemá už tú cenu, ako v časoch, keď len Viktorka mohla robiť, čo sa jej zachcelo. Nevieme to celkom porovnať, chýba empíria - ale tá predstava vie stále omámiť. Lebo veríme, že my by sme to isto dokázali. Očarujúce! ()
Ideológia proletariátu len naruby. Jeden aj druhý extrém je zlý. Panebože, toto je vraj TOP 10 na Netflixe na Slovensku. A chválené kade-tade. Mňa picne, som holt asi čudný. Výprava však nebola zlá, to musím uznať. Len som sa nestačil čudovať, kde v Anglicku r. 1813 vzali toľko černochov? A kráľovná? Radšej nekomentujem. Bridgertonovci sú odporná karikatúrna reklama na korektnosť. Na tejto úrovni už mimo zdravého sedliackeho rozumu a je to už len k smiechu. Tak treba brať aj celý seriál. Ako výsmech rozumu. 20/100 ()
Galerie (217)
Photo © Netflix

Zajímavosti (15)
- Autorka osmidílné knižní série, Julia Quinn, se v každé knize věnuje jednomu ze sourozenců Bridgertonových. První série s Daphne Bridgertonovou vychází především z první knihy „Vévoda a já“. (LizBeth)
- Jako Clyvedon House, rodinné sídlo vévody z Hastingsu, byl použit barokní zámek Howard (Castle Howard). Nachází se v Severním Yorkshiru na severu Anglie, 15 kilometrů severně od Yorku. Je jednou z největších soukromých rezidencí ve Velké Británii. Největší část zámku byla postavena mezi lety 1699 a 1712. Datování použité v seriálu (v epizodě Šustot sukně paní Colsonová, uvádí, že zámek byl postaven v roce 1706) tedy velmi přesně odpovídá skutečnosti. (Yalka)
- Přípravy na natáčení začaly již v roce 2017, kdy výkonná producentka Shonda Rhimes podepsala s Netflixem smlouvu. Svému kolegovi Chrisovi Van Dusenovi pak předala knižní sérii od Julie Quinn a začali spolu pracovat na scénáři. (rublik05)
Reklama