Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Autorský film Petra Schulhoffa navazuje postavou majora Kalaše na film Vrah skrývá tvář. V naší kinematografii tyto snímky představují zásadní počin v detektivním a kriminálním žánru a to nejen let šedesátých. Všechny detektivky se opírají o skutečné případy a vyznačují se skvěle vybudovanou tíživou atmosférou, umně vykonstruovanou zápletkou i výbornými hereckými výkony, kterým vévodí Rudolf Hrušínský v postavě majora Kalaše. Po stopách krve vypráví o nesnadném pátrání kriminalistů po sexuálně úchylném vrahovi dětí. Film splňuje všechny požadavky detektivního žánru: napínavost, pátrání po vrahovi probíhá po řadě linií a vede k několika podezřelým, zatímco vlastní pachatel zůstává až do samotného závěru skryt a v jeho odhalení nechybí potřebný moment překvapení. Pro většinu postav si Petr Schulhoff cílevědomě vybral méně známé herce, jejichž velmi dobré typy dodaly jeho filmu rys autentičnosti. (Česká televize)

(více)

Recenze (265)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Přišlo mi to o něco méně strhující a napínavé, než Vrah skrývá tvář, každopádně i Po stopách krve je hodně povedená detektivka. Precizně natočená, atmosférická podívaná, se zajímavým příběhem, který se poměrně chytře vyvíjí. K tomu ještě připočtěme skvělé herecké výkony (až teda na jeden) , u kterých ze všech nejvíc exceluje samozřejmě Hrušínský. Vlastně nemám moc co vyčítat, ale nebyl jsem dostatečně nadšený, abych tu 5* dal. Takže dávám "jenom" silné 4* ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Strhující film, linoucí se pomalu a vytrvale jako tekoucí med. S maigretovskou vytrvalostí a klidem rozplétá vynikající Rudolf Hrušínský spletitý případ vražd malých chlapců. Přes mnoho zavádějících stop a slepých uliček major Kalaš pomalu rozplétá toto klubko a ve vynikajícím závěru sadistického vraha usvědčuje. Vynikající detektivní příběh, který nemá široko daleko žádnou konkurenci. ()

Reklama

Bush13 

všechny recenze uživatele

Je věta Rudolfa Hrušínského ze začátku filmu "...ale cikáni obvykle nevraždí děti svého kmene, na to nejsou dost civilizovaní" antirasistická nebo rasistická? Tak či onak, jedná se o povedené uzavření Schulhoffovy černobílé kriminální "trilogie", která jako správná řemeslná detektivka šponuje, mate, převrací a zkoumá; zároveň pochází z oné zajímavé doby, kdy bylo zcela normální dát si cígo na chodbě hned vedle chirurgické ambulance. A Hana Brejchová, jak jinak, přeroztomilá. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Velice slušně natočená detektivka s vynikajícím Hrušínským v hlavní roli. Tady je jen další důkaz toho, že v dobách Československa se dalo dívat snad na všechno (pohádky, detektivky, dobrodružné filmy i komedie) – ne jak v té dnešní době. Ono to ovšem bude i tím, že tehdejší režiséři dokázali vytvořit pořádnou atmosféru, napětí, po ruce měli výborné herce a ne všechno se muselo točit jen okolo rádoby sexuální tématiky a debilních hlášek (viz dnešní komedie a filmy). Takže za mě palec nahoru. ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Jakoby celý tenhle film nevznikl v socialistickém Československu. Velmi brutální vraždy dětí vrahem, který je úchylný na krev? Absolutně vyloučeno. Přesto to vzniklo v ČSR a přesně o tom to vypráví. Je to opravdu mrazivý zážitek, dokonalý Hrušínský, jehož Kalaš má k soudruhům z VB na míle daleko, je hlavní devíza filmu. Lidský, ale zároveň drsný a nesmlouvavý detektiv, s nímž rozhodně nechcete přijít do křížku. Všechno to navíc doplňují brilantně napsané a zahrané vedlejší postavy, které tu mají své pevné místo. Atmosféru, která je velmi ponurá a místy až depresivní, skvostně doplňuje výborná černobílá kamera. Je to hodně napínavé a rozuzlení je nejasné do poslední chvíle. Brilantní film, který se vymyká i tehdejší čs. tvrobě. Zatím dám 80% a čtyři hvězdy, ale je velmi pravděpodobné, že až si to pustim znovu, půjdu ještě o hvězdičku výš. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (4)

  • Příběh byl inspirován vraždou jedenáctiletého Josefa Neumanna. Čtyřiadvacetiletý Jaroslav Papež se s chlapcem seznámil v pražském kině Metro, kde muž pracoval jako promítač. Papež chlapce nalákal do promítací kabiny pod záminkou zhlédnutí nepřístupného filmu Komisař Maigret zuří (1963). V kabině pak Papež chlapce zneužil a následně do něj začal bodat. Ve stejný moment sledovali promítaný film i diváci v sále. Protože však během běsnění došlo k přerušení filmového kotouče a nic netušící diváci začali nespokojeně pískat, Papež se k dokonání vraždy vrátil později. Mrtvé tělo dítěte následně schoval v šachtě pod promítací kabinou. Jaroslav Papež byl dopaden pět dní po vraždě a během procesu byl odsouzen k trestu smrti. (eleonnore)
  • Původně zvažované názvy filmu byly „Krev“ nebo „Vrah na volné noze“. (Gastovski)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno