Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Byla to krutá náhoda, jež si zahrála podivnou hru s lidskými životy dvou lidí, kteří se neznali, ale něco je spojuje. Lehkovážný, bohatý playboy Bob Merrick je zachráněn před utonutím v okamžiku, když nesobecký a obětavý dr. Wayne Phillips umírá po autonehodě. Zůstává po něm vděčný tým spolupracovníků nemocnice, kterou dosud vedl, a krásná vdova Helena Phillipsová. Právě ona neobyčejně silně zaujme nevypočítavého Merricka, s nímž přitom nechce mít nic společného… Divácky působivé drama, plné zášti, lásky a touhy po toleranci, natočil americký režisér Douglas Sirk. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Tahle padesatkova barevnost se mnou zatim nic nedela, preferuju cb. Film je pekna scenaristicka divocina a nejlepe by zapadal do kategorie "romanticky" nebo "melodrama". A protoze ani Jane Wyman neni zadna extra trida, davam prumerne hodnoceni. .. Treba tomu casem prijdu na chut, ale v soucasnosti to vidim takto. ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Kdyby nebyla Pytlákova schovanka natočena pět let před Nádhernou posedlostí, člověk by si řekl, že byla jednou z inspirací Friče a Nového. Proti české produkci tohoto typu je natočena ovšem mnohem zajímavěji, přesto proti takovému Psané ve větru ji chybí více kritičtější osten a nabízí mnohem méně temných proudů. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Cely film je postaveny na serii nahod, ktore spolu zdanlivo nesuvisia .. ale len zdanlivo. Roka Hadsna naznasam a prism mam zurivy odpor k jeho odpornym, prersladenym komediam. Fuj, mnohe z nich su tak sladke -az su odporne. Toto je len taka odlahcena spolocenska konzervacka - riesia sa tam hlavne kadejake ludske emocie, dejova linia ani poriadne nejestvuje : 42 % ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Nádherná posedlost je zdánlivě postavená na sérii náhod, jejichž provázanost ale vytváří pevně sevřenou strukturu a jednoduchou dedukcí by se už po 20 minutách dal uhádnout celý děj. Tahle ucelenost může působit klišovitě, v nablýskaném melodramatickém světě Douglase Sirka plném barevně sladěné výpravy a pečlivých kamerových kompozic vypadá naivně upřímně i přirozeně zároveň. Slabší 4*. ()

Marla Singer 

všechny recenze uživatele

Trpěla jsem – strašně. Chvíli jsem přemýšlela, jestli si v sebeobraně nevyškrábat oči, ale Sirk by podobný extrém jistě považoval za poctu svému filmu... Většina hollywoodských melodramat má vedle Magnificent Obsession grády asi jako sunárek a pokud jde o vašeho prvního Sirka (v mém případě ano), žádný komentář vás na něj nepřipraví. Na druhou stranu, pokud na danou hru přistoupíte, zatlačí vás do křesla už jen zavilá urputnost děje pokračovat. Fascinovaně zíráte přes kolik tragických událostí, absurdně vykonstruovaných náhod, osudových setkání, toporných dialogů a hystericky přepjatých pohnutí lidské duše se musíte proklestit ke kýženému happyendu. Na vedlejší dráhu pak odsunete i takové obskurnosti jako andělský chorál coby hudební podkles nebo Merrickovu horkou linku s božským vnuknutím. Pozitivně překvapí jen kvalita obrazu: vizuál je zpracován v nejlepší tradici padesátých let a hraním si s technicolorem připomíná Hitchcocka (syté barvy v kontrastních kompozicích), ikdyž většina si na to asi nepotrpí. Vše podtrhává vcelku pravděpodobná teorie, že extrémní poloha filmu byl autorův záměr – což Sirka usvědčuje jako jednoho z největších sadistů komerční kinematografie. ()

Galerie (53)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno