• Disk
    ****

    Dnešní divák, který si dopředu nezjistí, co točil Douglas Sirk, musí být z jeho melodramat nemile zaskočen. Děj Nádherné posedlosti by si dnes těžko někdo dovolil zrealizovat do celovečerního snímku, a pokud ano, vyklubala by se z toho srágora a la Rosamunde Pilcher. Zvláštním způsobem jeho filmy fungují...(15.7.2012)

  • Marla Singer
    **

    Trpěla jsem – strašně. Chvíli jsem přemýšlela, jestli si v sebeobraně nevyškrábat oči, ale Sirk by podobný extrém jistě považoval za poctu svému filmu... Většina hollywoodských melodramat má vedle Magnificent Obsession grády asi jako sunárek a pokud jde o vašeho prvního Sirka (v mém případě ano), žádný komentář vás na něj nepřipraví. Na druhou stranu, pokud na danou hru přistoupíte, zatlačí vás do křesla už jen zavilá urputnost děje pokračovat. Fascinovaně zíráte přes kolik tragických událostí, absurdně vykonstruovaných náhod, osudových setkání, toporných dialogů a hystericky přepjatých pohnutí lidské duše se musíte proklestit ke kýženému happyendu. Na vedlejší dráhu pak odsunete i takové obskurnosti jako andělský chorál coby hudební podkles nebo Merrickovu horkou linku s božským vnuknutím. Pozitivně překvapí jen kvalita obrazu: vizuál je zpracován v nejlepší tradici padesátých let a hraním si s technicolorem připomíná Hitchcocka (syté barvy v kontrastních kompozicích), ikdyž většina si na to asi nepotrpí. Vše podtrhává vcelku pravděpodobná teorie, že extrémní poloha filmu byl autorův záměr – což Sirka usvědčuje jako jednoho z největších sadistů komerční kinematografie.(15.11.2012)

  • Streeper
    ***

    Opravdové romantické drama z 50.let s velmi charistmatickým hercem, který si film ukradne jen pro sebe. Líbil se mi jeho rozvoj postavy, od namyšleného frajírka po velmi kultivovaného doktora a co ho změnilo? No přece láska, jak to tak bývá ve všech filmech. Jane Wyman, vůbec netuším co si o téhle blondýnce mám myslet. Rozhodně bych si jí nevybrala do takového filmu jako hlavní a ústřední ženskou postavu, protože (omlouvám se) ona není vůbec hezká, vůbec to není žena, do které by se zamiloval každý chlap, za kterou by se každý otočil. Marilyn Monroe by se do té role možná hodila daleko vice. Jane Wyman prostě není herečka, do které by se divák zamiloval, naopak občas mi byla I protivná.(2.3.2018)

  • Anderton
    ****

    Nádhernú posadnutosť treba hdnotiť v kontexte svojej doby a žánrových pravidiel melodrámy. V týchto ohľadoch sa jedná o nadpriemerný film, ktorému scenárista venoval dosť pozornosti na to, aby sme v jeho priebehu nevedeli, kam sa príbeh dostane o desať minút. Nádherná posadnutosť nie je vyjadrením milostnej túžby hlavných hrdinov, ale označením posadnutosti človeka pomáhať druhým. Táto myšlienka je síce vo filme viackrát spomenutá, ale nemal som pocit, že by nám ju režisér otrepával o hlavu. Rock Hudson predstavuje postavu, ktorá prekoná výrazný osobnostný posun a nie nadarmo je na začiatku príbehu spomenutý Ježiš. V úlohe jeho partnerky si viem predstaviť skôr Jean Simmons, ako síce sympatickú, ale trochu tuctovú Jane Wyman.(15.7.2012)

  • biletarka
    ****

    Melodramatická pohádka o zázračném obrácení lehkomyslného playboye v milujícího, obětavého, nezištného muže a talentovaného neurochirurga. Jane Wyman je milá, ale nepůsobí příliš jako fatální žena. Na Rocka Hudsona je příjemno pohledět, jen ta proměna je (to na vrub scénáře) poněkud náhlá. A způsobila zázrak proměny zvláštní víra doktora Phillipse nebo láska k jeho vdově? Protože mám pohádky ráda a bavilo mě film sledovat celé téměř dvě hodiny, hodnotím ho na slabší 4 hvězdičky.(15.7.2012)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace