Reklama

Reklama

Džudžucu kaisen - Season 2

(série)
Trailer 3
Japonsko, 2023, 9 h 12 min (Minutáž: 24 min)

Předloha:

Gege Akutami (komiks)

Scénář:

Hiroši Seko

Kamera:

Teppei Itó

Hrají:

Džun'ja Enoki, Júma Učida, Asami Seto, Anna Nagase, Takehito Kojasu, Takahiro Sakurai, Júiči Nakamura, Aja Endó, Acuko Tanaka, Činacu Akasaki, Džun'iči Suwabe (více)
(další profese)

Epizody(23)

Druhá série Jujutsu Kaisen se skládá ze dvou dějových linií: „Gojova minulost“ a „Šibujský incident“. „Gojova minulost“ se zabývá jeho obdobím jako studenta na Jujutsu High, zatímco „Šibujský incident“ představuje bitvu, kdy se prokletí duchové a kouzelníci spojí a zaútočí na Šibuju. (mikki089)

Videa (11)

Trailer 3

Recenze (12)

Woitisek 

všechny recenze uživatele

Nedá se to popsat jinak než perfektní, geniální a dech beroucí zážitek. Druhá sezóna famózního Jujutsu kaisen má VŠECHNO, ať už srdce rvoucí emoce, skvělé postavy, neskutečně promyšlenou a zvládnutou zápletku či nádhernou přenádhernou animaci s akčními scénami, s nimiž se MAPPA zbláznila. Pro fanoušky žánru opravdový dar z nebes a korunovaný král moderních anime. ()

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Vyjadřoval jsem se k některým epizodám hlavně v druhé polovině tohoto podle mě ikonického manga/anime arcu přímo v jejich profilech a Jeoffrey jako vždy napsal všeobsažný, výstižný komentář, kde shrnuje to nejdůležitější, takže napíšu jen v zkratce: Celá tahle sezona (tedy s výjimkou prvních pěti epizod, které vytvářejí pro následující dění potřebné příběhové podhoubí a dotvářejí základy pro zdejší svět) je přesně to, co si představuji pod brilantně vytvořeným epickým a dramatickým battle šónen konfliktem/válkou/bitvou jako jsme to viděli dříve např. v One Piece Marineford nebo v Narutovi Pain vs Jiraiya/Konoha. Jen s tím rozdílem, že Gege tady jel po celou dobu příslovečně i doslova ještě v mnohem vyšší rychlosti a nebál se tvrdých, temných momentů a dokonce ani radikálních posunů celého příběhu/světa v takové míře, jakou jsem prakticky v žádném jiném obdobném battle šónen díle snad ještě nikdy neviděl. Konec zkratky. Kdo chce, může pokračovat dál. Ale taky nemusí :-) Někdo by možná ovšem mohl říct, že nasazené tempo bylo až příliš vysoké a popravdě ano, dokázal bych takovou výhradu do jisté míry pochopit. Např. jsem se střetl s vícero názory, že k takto významné příběhové události došlo v rámci vyprávění příliš brzy, bez patřičného prostoru pro rozvoj a prokreslení postav, kvůli čemuž si k nim někteří lidé nedokázali vybudovat sympatie. A takový názor je zcela v pořádku a chápu, proč si to můžou někteří fanoušci anime myslet, zvlášť když se doposud nikdy nesetkali s takovým tempem vyprávění, jaké tady nasadil Gege. Nicméně já jsem toho názoru, že takhle by mělo vypadat skutečně velkolepé a dospělé moderní vyprávění, které využívá velmi dobře každou jednu epizodu/kapitolu bez zbytečného natahování a fillerů, jak se to mnohdy dělo dříve. Samozřejmě, tento pohled je postavený na mém subjektivním pocitu, že první sezona (+ prolog film JJK 0 + již zmíněný krátký úvodní arc Hidden Inventory na začátku této sezony) se svou délkou 24 epizod měla více než dostatek prostoru jak pro uvedení do problematiky a základních pravidel příběhu a světa kleteb a kouzelníků, tak pro samotné postavy, které jsem si tam bez problémů dokázal oblíbil (ať už se jedná o kohokoliv z hlavního tria nebo Nanamiho, Goja, Toda, Zenin sestry či některé další) či jimi začal pohrdat/nenávidět velmi lehce a relativně rychle (kdo jiný by patřil sem než jedinečně zvrácené "zrcadlo člověčenství" Mahito). A v druhé už proto nic takového s výjimkou úvodní části příběhu v minulosti nebylo potřeba. V Shibuyi opravdu šlo o monstrózní vyvrcholení dlouholetého plánu zvrátit dominanci jedné ze stran konfliktu a vše se odehrálo během pár hodin, nějaký výrazný vývoj by tedy ani nedával smysl, přesto si myslím, že v rámci jednotlivých, brilantně autorem vytvořených a promyšlených, choreograficky a technicky mnohokrát dech vyrážejících soubojů, nemilosrdných zvratů a fyzické i psychické destrukce postav i celých čtvrtí se minimálně Yuji Itadori rozhodně někam posunul (a podle mě i pár dalších postav). A to velmi výrazně a znovu na battle šónen relativně nezvykle (tak trochu v paralele k Hunter x Hunter i když zdaleka ne v tak dramaturgicky komplexní a emočně silné podobě - Gege jako fanoušek téhle kultovní série se ale rozhodně během Shibuya arcu nezapřel). Nicméně jak jsem napsal, v Shibuyi o rozvoj postav už nešlo, zde se hrálo opravdu hlavně o zabránění něčemu pro svět a příběh zcela katastrofickému. A zpracování se autorovi i tvůrcům z MAPPY povedlo neskutečně (i když ne bez problémů, viz dále). PS: Během druhé sezony jsem ovšem začal pohrdat ještě mnohem ďábelštějším padouchem než byl zmíněný Mahito (nebo Sukuna). A to samotnou MAPPOU. Ano, nedá to ani mně, musím se k této nechutné kauze na pár řádcích vyjádřit. Přístup vedení tohoto studia k zaměstnancům byl/je naprosto nepřípustný a je opravdu smutné, že kvůli tomu druhá sezona JJK, jakožto i všichni geniální animátoři a ostatní tvůrci nemohli předvést naplno to, co by mohli za lepších, normálnějších okolností. O to obdivuhodnější je, co přes katastrofický stav produkce ne nepodobný katastrofickému stavu v Shibuyi během jedné osudové halloweenské noci dokázali vytvořit. Některé epizody (ano, celé epizody, nejenom sekvence v nich!) budou navždy zapsány zlatým písmem do záznamů nejlépe animovaných anime bitev v historii. Nádherné nasvícení a práce se stínohrou a barvami, kontrastem, přesná kompozice záběrů, práce kamery, míra detailů nebo naopak neskutečná fluidita a dynamika scén, síla úderů a zlověstná velkolepost kouzelnických technik - tam kde, mohli, vytvořili mistrovské nebo i přes časové a další omezení alespoň téměř dokonalé obrazové inferno. Jediné, co mě trochu mrzí je, že až na pár výjimek (a výborné, nezapomenutelné OP a ED - OP je dodnes doslova kulturním fenoménem) podobně dokonalou práci neodvedl skladatel hudby, která mi přišla na některých místech doslova špatná a nehodící se. Ale pravda je, že několik motivů se přesto naopak povedlo opravdu hodně a v dobách, kdy mnohé série nemají více než jeden dobrý motiv bych měl (navíc u takto prokleté produkce) být za něco takového asi více než vděčný. Každopádně, závěrem bych napsal jen tolik - opravdu doufám, že snad jednou k nápravě pracovních podmínek nejen v tomto studiu, ale v celém Japonsku (a Jižní Koreji a v mnoha dalších produkčních společnostech... k tomu tématu viz taky parádní manga a anime Oshi no Ko ;)) dojde. 9/10 () (méně) (více)

Reklama

WaraiOtoko 

všechny recenze uživatele

S druhou sérii Džudžucu kaisen jsem měl zpočátku docela problém, celý ten Satóův flashback na začátku mě zcela minul, nerozuměl jsem motivacím postav (ostatně jako v celé sérii) ať už kladným nebo záporným a díky spoustě nových postav, kde jsem měl pocit, jako by scénáristi předpokládali, že je mám znát už roky jsem ztrácel přehled o tom co se v seriálu vlastně děje, tomu nepomáhalo ani to, že souboje jsou už tak přehnané, že je musí vysvětlovat narátor, možná by mi tak trochu pomohlo, kdybych seriál sledoval s anglickým dabingem a nemusel pořád přeskakovat od akčních scén k čtení titulků. Přesto ale musím uznat, že když jsem to začal brát prostě jen jako bojovku, neznám anime s lepším vizuálem soubojů a choreografií (navíc bez rušivého použití CGI!), kde každou ránu skutečně „cítíte“. Pak to přeci jen spadá do kategorie „nelituji stráveného času“. ()

TheAnimalOne 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Strhující série, která má dle mého názoru potenciál upoutat i nemilovníky anime žanru obecně. To co Mappa udělala s animací, postavami a příbehěm skvěle dokresluje jak krásné a fasci-…. Mrdám na to je to kurva bengr, jsem z toho hotovej i po měsíci co jsme to viděl, já to musím říct prostě…nejlepší seriál co jsem kdy viděl. Nedokážu si představit že v anime žánru může vzniknout něco víc svěžího a spektalulárního. ()

Myslivir 

všechny recenze uživatele

Nejvíce overrated moderní anime posledních let a tahle druhá řada to jenom potvrzuje. There, I said it. Ale abych byl fér, z většiny za to může produkční peklo ničící anime průmysl jménem studio Mappa. Takřka nelidské pracovní podmínky animátorů totiž vedly k úpadku jedné ze dvou hlavních dominant Jujutsu Kaisen – kvality animace a akčních scén. I když se místy experimentovalo se CGI pozadím, což by značně usnadnilo práci, není to a ani nebude (pokud se vedení studia nezmění) úroveň studia Ufotable, ačkoliv to někteří obyvatelé internetu mohou tvrdit. V kombinaci se sice líbivými barvami, světlem a kamerovými přelety tak ale bohužel v soubojích místy vzniká pořádně nepřehledný guláš, u kterého se to přehnalo s kořením, takže po dokoukání některých soubojů zůstane nahořklá pachuť, protože si z nich kvůli absolutní ztrátě smyslu pro prostorové vztahy ani nelze nic zapamatovat. O to více vynikají značně komornější střetnutí, v nichž jsou postavy nuceny improvizovat, využívat prostředí a experimentovat s hranicemi svých schopností. Jenže tady přichází další zásadní problém, který v první sérii nebyl tak patrný – nesrozumitelnost a velmi nízká pochopitelnost celého magického systému. Ono nepochopení většiny magických technik a fungování kleteb a jejich vymítání (=obyčejné zmlácení) by šlo ještě přejít, jenže seriál si dává záležet, aby diváka o všech principech náležitě informoval. Pocitově se tak zhruba pětina dialogů skládá z expozice a „technoblábolení“ zprostředkovaného otravným vypravěčem, které ale akorát mate, děj neposouvá a k pochopení mechanik paradoxně nenapomáhá. Výsledné akční pasáže si tím pádem není možné užít naplno, zvlášť když ty nejdelší a nejopulentnější souboje nenesou emocionální hodnotu, prostě se jenom bojuje, aby se bojovalo, a nebo hrdiny z bezvýchodné situace pokaždé zachrání příchod někoho dalšího. Navíc ani dostatečně nefunguje napětí před samotnými střetnutími, protože Gojo váhy sil roztříštil už v první sérii, a tak není možné spolehlivě určit síly obou stran. Naštěstí druhá hlavní dominanta Jujutsu Kaisen relativně ustála, byť se otřásala v základech též: postavy. Ty nejzajímavější žel bohu mají prostoru velmi pomálu a s těmi ústředními se zachází, eufemismem řečeno, ledabyle. Zbylá pozitiva anime pak obstarává atmosféra městského nočního centra a stanice metra (v nichž se opět nelze plně orientovat i navzdory dalším dovysvětlujícím nápisům). Poslední díl překvapil už jen svojí uhozeností, kdy místo otázek „Jak to bude dál“ vyvstávalo spíš „Cože kurva? To nedává smysl…“ ___ Nechci nijak shazovat kvality tohoto anime nebo jeho animátory. Naopak, uznávám je a vážím si jich. Jen mi nepřijdou tak vysoká hodnocení adekvátní, protože jednak problémy jsou do očí bijící a jednak slepé velebení toho díla akorát povede k prohlubování krize průmyslu. ()

Galerie (793)

Zajímavosti (27)

  • I když už studenti byli ve škole Jujutsu High, která je pod bariérou Tengena, Toji nebyl detekován bariérou, která detekuje všechnu neregistrovanou „zapeklitou“ energii, protože trpí tzv. „Heavenly Restriction“, což vylepší jeho tělesné schopnosti na jeho maximum, ale má nula „zapeklité“ energie. (Michal_Velc)
  • Tato epizoda adaptuje 65. a 66. kapitolu oficiální mangy. (mikki089)
  • Tato epizoda adaptuje kapitoly 73., 74. a část 75. kapitoly oficiální mangy. (mikki089)

Reklama

Reklama