Režie:
Gus Van SantScénář:
Joseph StefanoKamera:
Christopher DoyleHrají:
Vince Vaughn, Anne Heche, Julianne Moore, Viggo Mortensen, William H. Macy, Robert Forster, Philip Baker Hall, Anne Haney, Chad Everett, Rita Wilson (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Zlodějka na útěku, Marion Crane (Anne Heche), najde útočiště v motelu spravovaném Normanem Batesem (Vince Vaughn) - mužem, jehož oběti se utkávájí s jeho tajemnou "matkou". Marion se brzy stane další obětí a její zmizení podnítí její sestru (Julianne Moore) a soukromého detektiva (William H. Macy) k okamžitému vyšetřování. Brzy oba objeví morbidní závazek Normana k jeho záhadné "matce" v Bates Motel. Režisér Gus Van Sant´s přispěl ke všem novým napínavým verzím filmu Alfréda Hitchcocka - PSYCHO. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (250)
Ak ste nikdy nevideli original z roku 1960 este stale neznamena, ze by sa vam tento remake mohol automaticky pacit viac len preto, ze nebudete poznat scenar, alebo zaver filmu, aj ked urcite je vyhodou skor to, ak ziadny scenar samozrejme nepoznate. Tazko povedat cim to je, ale Hitchcockova verzia sa mi pacila omnoho viac, mozno aj tou atmosferou 60-tych rokov, ciernobielou kamerou. Hudba Bernarda Herrmana sa hodila omnoho viac, ako kopia Elfmanovej hudby do sucasnej doby. Dnes ked sa divam na herecke obsadenie, mnohich hercov uz poznam omnoho lepsie, ako v roku 1998, ked som videl tento film prvykrat v kine, ale nechcem tento film uplne zahrabat pod zem, lebo ma svojim sposobom aj tak bavil. Len neviem preco, ten zaver mi prisiel akosi urychleny a zrazu bol koniec, co sa mi v originalnej verzii tak nezdalo. ________ Vince Vaughn - (Norman Bates) +++ Anne Heche - (Marion Crane) +++ Julianne Moore - (Lila Crane) +++ Viggo Mortensen - (Sam Loomis) +++ William H. Macy - (Milton Arbogast) +++ Robert Forster - (Dr. Fred Simon) +++ Philip Baker Hall - (Serif Al Chambers) +++ Rita Wilson - (Caroline) +++ James Remar - (Patrolman) +++ Produkcia: Brian Grazer, Gus Van Sant +++ Hudbu od Bernarda Herrmana adaptoval Danny Elfman +++ ()
Ako film značne neporovnateľné z nezabudnuteľným Hitchcockovým originálom. Ja som sa nenudil, herci podali štandartné výkony, až na kvalitného Williama H. Macyho. Vince Vaughn v roli Normana Batesa v tých časoch ešte nebol komikom, no myslím si, že to zahral celkom dobre, Viggo Mortensen mi bol v tomto filme nesympatický, ale nemôžem povedať, že hral zle a najslabšie výkony podľa mňa podali ženy Anne Heche a Julianne Moore. A film by som zhodnotil ako priemerný, aj keď dosť napínavý (nemožno mu poprieť akú-takú atmosféru). ()
Podle mě jde o jeden z nejzbytečnějších remaků, jaký kdy kdo natočil. Navíc jde vlastně jen o průměrnou kopii originálů, kterému nesahá ani po kotníky. Spíše než při sledování hororového filmu jsem si připadal, jako bych měl puštěnou nějakou hororovou komedii. Po pravdě však musím říct, že kdybych nikdy neviděl originál, možná bych dal i vyšší než jen průměrných padesát procent. Ty dávám hlavně za slušně natočenou scénku ve sprše a následné kopírování vraždící scény na schodišti. 5/10 ()
Ukázka naprosto zbytečného filmu. K čemu točit něco již jednou (a lépe) natočeného? Že by kvůli barvě? To je asi dost chabý důvod. Zůčastněným tvůrcům nelze upřít snahu - a to snahu poměrně úspěšnou - natočit dobrý film, zvláště herci vůbec nejsou špatní, ale pořád se jedná jen o o chlup horší kopii skvělého originálu. Kopii, která od svého vzoru přebírá do detailu skoro všechno - včetně gest a dialogů. Snímek bez kousku vlastní invence si nezaslouží víc než 2*. ()
V knize rozhovorů Hitchcocka a Truffauta je pasáž, v níž Hitchcock zapáleně popisuje úžasnou scénu, kterou se mu nepodařilo dát do opusu Na sever severozápadní linkou,a to z důvodu, který vzápětí vysloví Truffaut: "To je zbytečnost v ryzím stavu!" Ta scéna působila z Hitchcockova vyprávění zajímavě a dost mě mrzí, že nebyla natočena. Zbyl jen Truffautův výrok, který se právě na remake Psycha hodí daleko víc. Přesto jsem nebyl nijak naštván, navíc mě mile překvapila původní hudba, která je tu ve skvělé kondici. Herci podávají slušné výkony, hlavně Julianne Moore. Ovšem co se týče Van Santa: tento film mohl režírovat kdokoliv, kdo u sebe měl kazetu s původním filmem. Tvůrci se (krom posunutí děje do současnosti) dopustili jen málo invencí, například ve scéně druhé vraždy jsou podivně nastříhané nějaké další obrázky, snad aby to bylo znepokojivější. Jedna inovace ovšem byla dobrá - u původního snímku mě vždycky dost štvalo, že úplně poslední záběr (auto tažené z bažiny) je k filmu násilně nalepený. Tady je ta scéna o něco delší a tvoří pozadí pro závěrečné titulky, takže nepůsobí zdaleka tak nuceně. Ty tři hvězdy jsou naprosto čisté. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (23)
- Během natáčení měl Gus Van Sant sebou DVD přehrávač, na kterém si pouštěl původní snímek a sledoval všechny detaily. Když byl například v původním snímku otevřeny dveře bez klíčů, Van Sant se rozhodl dát stejnou chybu i do svého filmu. (henrycruel)
- V poslednej scéne je matkin monológ zmesou 3 hlasov: matky z tejto verzie, matky z verzie z roku 1960 a Normanov hlas. (rador)
- Během smrti Marion ve sprše v původní verzi, bylo často Hitchcockovi vytýkáno, že když Marion (Janet Leigh) upadla na zem, měla velké zorničky. Během smrti se zorničky stáhnou. Režisér si dal v remaku na to pozor, a když se scéna opakuje a Marion v podání Anne Heche padá na zem, má zorničky staženy. (newpage)
Reklama