Režie:
Gus Van SantScénář:
Joseph StefanoKamera:
Christopher DoyleHrají:
Vince Vaughn, Anne Heche, Julianne Moore, Viggo Mortensen, William H. Macy, Robert Forster, Philip Baker Hall, Anne Haney, Chad Everett, Rita Wilson (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Zlodějka na útěku, Marion Crane (Anne Heche), najde útočiště v motelu spravovaném Normanem Batesem (Vince Vaughn) - mužem, jehož oběti se utkávájí s jeho tajemnou "matkou". Marion se brzy stane další obětí a její zmizení podnítí její sestru (Julianne Moore) a soukromého detektiva (William H. Macy) k okamžitému vyšetřování. Brzy oba objeví morbidní závazek Normana k jeho záhadné "matce" v Bates Motel. Režisér Gus Van Sant´s přispěl ke všem novým napínavým verzím filmu Alfréda Hitchcocka - PSYCHO. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (250)
Trend v Hollywoodu stoupá do takových výšin, kdy producenti pošilhávají po všech úspěšných, dříve natočených filmech. Pokud je v film pouze v černobíle, dává velke plus, kdy se producenti ospravedlňují tím že při novém natočení, tak zpřístupní film větším masám což je "békovina". A tak i při důkladné snahy kopírování dílčích záběry, se znovu obrození legendy, a snažší tržby díky proslulému stejnojmenému názvu. Doufám že se tak poučili další "následovnící" při přetáčení klasických děl světové kinematografie. ()
Ukázka naprosto zbytečného filmu. K čemu točit něco již jednou (a lépe) natočeného? Že by kvůli barvě? To je asi dost chabý důvod. Zůčastněným tvůrcům nelze upřít snahu - a to snahu poměrně úspěšnou - natočit dobrý film, zvláště herci vůbec nejsou špatní, ale pořád se jedná jen o o chlup horší kopii skvělého originálu. Kopii, která od svého vzoru přebírá do detailu skoro všechno - včetně gest a dialogů. Snímek bez kousku vlastní invence si nezaslouží víc než 2*. ()
Tělo nemůže existovat bez duše a dobrý film nemůže existovat bez atmosféry. Gus Van Sant se pokusil o nemožné a výsledek je asi stejně nemožný jako pokus samotný. Barva filmu ublížila a tak hned při tomhle ztratil hodně ze své působivosti. I přes přesné kopírování děje nešlo zabránit novátorskému pojetí některých momentů a to co by v 60tých letech už bylo moc, to už dnes nikoho nešokuje, takže proč to tam nepřihodit. Anne Heche prostě není Janet Leigh a i když je bezesporu velmi půvabná, na svou předchůdkyni prostě nemá. Scéna scén, ta při níž omdlévali diváci v kinech hrůzou, ta jež se na vždycky zapsala do dějin filmové kultury se pod taktovkou nového stylu změnila jen v podívanou krve bez špetky vizuálního, kamerového a střihového umění. Normanova tvář už nevypadá démonicky, znepokojivě, ale spíše jako by hledala sama sebe a smysl postavy jíž náleží. A poetičnost se kterou si původní Psycho pohrávalo jako kočka s myší se tady mění pouze ve strohé vyprávění. To už není Psycho, tohle už není ta modla, tohle je jen řadový horor bez duše, s pohledem kamsi do tmy, kde hledá svého předchůdce. ()
Soundtrack Danny Elfman a Bernard Herrmann: 1. Prelude (Film Score) - Danny Elfman ,2. Living Dead Girl - Rob Zombie ,3. Once Is Not Enough - Howie B. ,4. Psycho - Teddy Thompson ,5. Screaming - Pet Shop Boys ,6. Psycho Future - Girls Against Boys ,7. Honeymoon Suite - Thievery Corporation ,8. The Murder (Film Score) - Danny Elfman ,9. Madhouse - Mono ,10. Psycho Killer - James Hall ,11. All Of My Life - Steve Earl ,12. Fly - Lamb ,13. In The End - Lionrock ,14. The Finale (Film Score) - Danny Elfman , ()
„Mama, preboha!“ Veľmi sa o tom nevie, resp. sa to prehliada, ale zvláštnou zaujímavosťou roka 1998 bolo, že okrem PSYCHA mal premiéru i ďalší remake klasiky Alfreda Hitchcocka a to podstatne lepšia DOKONALÁ VRAŽDA - a v obidvoch hral Viggo Mortensen! Teda... to je RIADNE čudné. Ťažko povedať, prečo relatívne talentovaný kvázi nezávislý filmár Gus Van Sant (DOBRÝ WILL HUNTING) nakrútil záber po zábere (!) legendárny originál o starom moteli, bojazlivom Normanovi Batesovi a jeho čipernej mame. Je to neuveriteľné, ale kuriózne PSYCHO ročník ´98 je to isté, čo originál, vrátane uhlov kamery (a Hitchovho camea, TOMU poviem zúfalosť), iba, pochopiteľne, vo farbe a s inými hercami. Isteže, kultové scény (sprcha, schodisko) sú pôsobivé aj po miliónty krát. Ale nič to nemení na fakte, že Van Sant nakrútil neuveriteľne zbytočný remake, ktorý je de facto skôr kópia, než remake. ()
Galerie (41)
Photo © 1998 Universal Pictures
Zajímavosti (23)
- Anne Heche se poprvé podívala film Psycho (1960) až když byla obsazena do role Marion Crane. (newpage)
- Jeden z nejvíce podstatných rozdílů mezi Janet Leigh a Anne Heche je intonace jejich hlasu během filmu. Janet úplně jinak intonuje ve filmu Psycho z roku 1960 jako Anne v remake verzi. Také za zmínku stojí i vlasy Anne, které jsou také jiné než vlasy Janet v původní verzí. (newpage)
- Uvažovalo se, že Julianne Moore ztvární postavu Marion Crane, ale později ji produkce obsadila do role Lily Crane, sestry Marion. (newpage)
Reklama