poster

Jan Žižka

Drama / Historický / Válečný

Československo, 1955, 102 min

Režie:

Otakar Vávra

Předloha:

Miloš Václav Kratochvíl (kniha), Alois Jirásek (kniha)

Kamera:

Václav Hanuš

Hudba:

Jiří Srnka

Hrají:

Zdeněk Štěpánek, František Horák, Karel Höger, Vlasta Matulová, Ladislav Pešek, Jan Pivec, Václav Voska, Vítězslav Vejražka, Gustav Hilmar, Miloš Kopecký, Gustav Opočenský, Vladimír Leraus, Marie Tomášová, Vilém Besser, Jaroslav Vojta, Marie Vášová, Vladimír Ráž, Otto Lackovič, František Kreuzmann st., Míla Pačová, Rudolf Hrušínský, František Vnouček, Vladimír Řepa, František Filipovský, Vojta Plachý-Tůma, Ladislav Boháč, Miroslav Doležal, Oldřich Vykypěl, Adolf Vojta-Jurný, Miloslav Holub, Jaroslav Mareš, Josef Kemr, Terezie Brzková, Jarmila Bechyňová, František Kovářík, Radovan Lukavský, Antonín Kandert, J. O. Martin, Jaroslav Orlický, František Marek, Vlastimil Brodský, Karel Pavlík, Zdeněk Kryzánek, Bohuš Hradil, Bohumil Švarc st., Josef Kotapiš, Milan Jedlička, Jaroslav Someš, Anna Kadeřábková, Zdeněk Hodr, Rudolf Pellar, Miloš Vavruška, Jiří Hurta, Stanislav Langer, Hynek Němec, Miloš Nedbal, Libuše Zemková, František Holar, Miloš Willig, Štěpán Bulejko, Věra Kleinhamplová, Přemysl Kočí, Adolf Král, Jiří Steimar, Viktor Očásek, Vladimír Hlavatý, Josef Bláha, Ladislav Gzela, Václav Švec
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zette
    ****

    Prvni dil trilogie se mi libil sice o neco vice, i tak si ale Zizka zaslouzi pozitivni hodnoceni. Vyborna vyprava, moznosti byly sice jine nez dnes co se financi a komparsu tyce, kdyz ale vezmeme dnesni technickou stranku, tak vyprava takoveho " velkofilmu " jako Bathory je v porovnani s timto Vavrovym dilem smesna. Velice slusna je i kamera a bitevni sceny. Herecke vykony standartni, nejvice se mi libi Ladislav Pesek jako dvorni sasek. Na stranu druhou jsem rad, ze uz to ma Johanka za sebou, ta me v podani Marie Tomasove iritovala cele dva dily.(30.1.2009)

  • Anderton
    ****

    V rovnakom duchu, ako Jan Hus, avšak veľkolepejšie natočené. Jana Žižku môžeme nazvať skutočným historickým veľkofilmom. Napriek ideologickosti a vzletným rečiam mi dej pripadal realistickejšie podaný, ako prvá časť trilógie a najmä s lepším tempom, keď sa dialógy pravidelne striedajú s masovými scénami (vedie "párty" na radnici). Kto videl Alexandra Nevského, toho poteší, poprípade naštve odkaz na lámanie ľadovcov v podobe "neviditeľného" bahna. Samotná postava Žižku je trochu menej majestátnejšie podaná, ako by sa asi slušalo, čo ale nie je tak úplne na škodu, keďže sme zvyknutí na vyšportovaných krásnych vodcov ľudu, ktorých vzhľad skutočnosti odpovedal menej.(4.6.2014)

  • sullafelix
    *****

    zopar naivnych userov .. sa tu domnieva ze vojny sa daju vyhravat kulturnym sposobom (v rukavičkach ) .. je to len absolutna neznalost veci ... z literatury o taktike vedenia vojen a dobovej neskreslenej literatury jasne vyplýva, že najväčší v odborných kruhoch uznavaní vojvodcovia všetkých čias ..trebars Temuďžin , Temerlan ...viedli vojny mimoriadne brutalnym sposobom : plienili mesta, vyhladzovali kultury , vraždili ženy , deti , starych mladych ..všetkych čo sa previnili už len tým , že žili a boli v posobnosti nepriateľa ,, wehrmacht by im mal čo závidiet ..preto som si naprosto isty ..že Husitske hnutie bol len jeden na pomery vtedajšieho sveta kulturny akt dočasneho prebratia moci .. ak neides po nepriatelovi razne ..terrorom ...zmocní sa výhodneho postavenia práve on , tromfy sa presúvaju práve na jeho stranu .....,,,,. František Horák v roli Želivského . myšlienky boja proti mamone ..fakt pôsobive analogicky aj na pomery dnešneho sveta(30.8.2008)

  • sportovec
    *****

    Velkolepé pokračování smělého činu je naznačeno přímý přechodem od kostnické hranice ke dvoru Václava IV. "Čeledín" (dobový staročeský výraz pro dvořana), stárnoucí zproletarizovaný zeman, nachází v Husově při také smysl svého vlastního života. Kritická chvíle národa zase svého muže. Dvojlomný ráz husitské doby - expanze myšlenky a paralelní chudnutí a mravní chátrání země - byl cenou, kterou jsme platili za to, že po tu dobu u nás vznikaly světové dějiny. Za vyhrocenými výroky obou stran je možné hledat a nacházet vůli po kompromisu, který nakonec vyzněl na konci XV. století vítězně pro evangelickou většinu národa. Štěpánkův herecký projev, skvěle natočené bitevní scény a zejména jasné odlišení střízlivosti od blouznivosti a neodpovědnosti nejlépe prokazují vlastně protirežimní ráz režimu stále se hlásícímu k neudržitelnému sloganu "komunisté - dědici pokrokových tradic".(26.8.2007)

  • zlabus
    ***

    Oproti první části ubylo řečnění o pánubohu a z celého husitského hnutí se nám stalo revoluční hnutí za změnu sociální řádu. Ve své podstatě stejně kvalitní jako první díl, co se řemeslného zpracování týká. Bohužel se přidalo na ideologii a to trochu vadí (i když kupodivu ne tak moc jak jsem čekal), pročez volím tentokráte nižší hodnocení. Přesto však se jedná o natolik výpravný kousek, že jemu podobný u nás už jen asi stěží kdy vznikne. 70%(15.12.2010)

  • - Podle údajů v husitském muzeu v Táboře je možné, že Jan Žižka nikdy neoslepl na obě oči a jeho zdravotní stav nebyl tak špatný, jako udávají dějiny. Důkazem má být ubytí jednoho ze zajatců samotným Žižkou a to v době, když měl být údajně velmi slabí a nemocný. (Lottr)

  • - Malú úlohu chlapca z prakom si zahral syn Marie Vášové (Johova žena). Títo chlapci strieľali z prakov svoje kamene do prázdneho priestoru nakoľko režisér Otakar Vávra nechcel riskovať zranenie žiadneho herca. (Raccoon.city)

  • - Film sa natáčal v lokalitách Sudoměř, Čejetice a medzi rybníkmi Markovec, Škaredý a Prostřední. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace