Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Operátor tísňové linky (Jake Gyllenhaal) se snaží zachránit volající, které jde o život, ale brzy zjistí, že všechno je úplně jinak. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (11)

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Amíci nezaháľali a po troch rokoch od dánskeho originálu prinášajú tú svoju verziu, nakoľko ich publikum by európsky film proste nezvládlo, ale o tom potom. Pár potešení, pár sklamaní.  Gyllenhaal po dvoch rokoch opäť pred kamerou musí potešiť nejedného. Jeho slzy/emócie sú uveriteľné a potlačia na pílu v správne chvíle. Napätie je počas väčšej časti stopáže stále silné, hoci menej surovejšie, udalosti dokážu bez problémov vtiahnuť aj za predpokladu predchádzajúceho zhliadnutia pôvodného filmu, čo sa cení. A keď už sme pri ňom – aj napriek tomu, že sa filmy od seba prakticky moc nelíšia, dánsky počin mi prišiel chladný, citovo nedostupný, rozprával príbeh taký, aký je. V americkom náprotivku sa stavalo na emóciách a v niektorých momentoch som mal pocit, že práve oni sú hlavným stavebným pilierom. A je v podstate len na tebe, ktorý spôsob ti viac vyhovuje. Jeden si ale určite vyber, pretože ten pôvodný scenár je v skutku úžasný kúsok. K tým "sklamaniam" – s Pizzolatta som veľmi smutný. Namiesto toho, aby písal klon/derivát famózneho diela True Detective, radšej píše prerábky dánskej snímky... To je asi taký ekvivalent námahy ako keby po rokoch nejaký väčší rejža namiesto celovečeráku priniesol krátkometrák, prípadne spevák namiesto poctivého hodinového štúdiového albumu vydal 5-skladbové EPčko... Našťastie, nad Fuquaom som palicu zlomil už dávno, takže v tomto smere škoda reči. --- Möllerov Den skyldige (jasným) víťazom. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Typická (zbytočná) americká verzia, inak skvelého dánskeho filmu. Napriek tejto prvej vete musím povedať, že s americkými remakemi zahraničných filmov nemám najmenší problém. Svojhočasu sme si ich užili nadmieru, keď sa po americku remakoval snáď každý druhý úspešnejší ázijsky horor. A mnoho divákov tak nafrflalo ako keď sa jedná o remake európskeho filmu. Problémom však je, že tento remake sa ani zďaleko nepokúša o nič nové a je doslovnou kopírkou toho predošlého. Príbehovo tak už nemá absolútne čím prekvapiť a jediné čo robí "inak" je, že celé dianie klasicky po hollywoodsky zbytočne prehnane dramatizuje a tak sa v americkej verzii The Guilty viac kričí, plače, duní intenzívnejšia hudba a všetko musí byť teatrálnejšie. Jake Gyllenhaal síce odvádza do bodky presný výkon a je radosť na neho celých 90 minút počas ktorých ani na sekundu nezíde z obrazovky pozerať. Ale čo z toho, keď podobný výkon odvádza vo filme, ktorý síce vďaka skromnejšej stopáži nestihne ani raz nudiť, ale ani raz obhájiť zmysel svojej existencie. Iba z minimalistického dánskeho filmu robí typický americký thriller, ktorý musí diváka neustále niečím nadchýňať, až nakoniec pôsobí ako stovka ďalších thrillerov ktorá sa v US už natočila. Typický príklad filmu, ktorý nemá koho čím uraziť, ale ani absolútne ničím (okrem výkonu Gyllenhaala) nadchnúť, hlavne pokiaľ ste videli originál. CELKOVO: 6/10 ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Americká předělávka thrilleru Tísňové volání vyvolávala i kvůli vysokým kvalitám dánského originálu snadno pochybnosti. I kvůli pověsti amerických předělávek evropských hitů. V hlavní roli americké předělávky se sice objevuje Jake Gyllenhaal, režíruje schopný Antonie Fuqua a hlasové výkony propůjčili například Riley Keough, Ethan Hawke či Paul Dano, přesto snadno vznikali pochyby. Várka pozitivních ohlasů z Filmového festivalu v Torontu přitom začala slibovat, že americké The Guilty rozhodně není zbytečnou záležitostí a pochyby by snadno měli jít stranou. Bohužel první várky nadšených ohlasů vždy nezaručují jasnou výpovědní hodnotu.   Po nadšených ohlasech z Toronta je Viník zklamáním. I tentokrát většinu času sází americká verze na jednu místnost, jeden telefon a jednoho herce. Jake Gyllenhaal má v podstatě prostor jen pro sebe a dokáže opět dokázat, že jedním z nejtalentovanějších herců současného Hollywoodu. Krom menších rolí a vokálních výkonů je Viník v podstatě Gyllenhaalovou One Man Show, kdy Gyllenhaal do svého výkonu skutečně dává naprosto všechno. Jestli kvůli něčemu stojí za to Viníka vidět, je to právě Gyllenhaalův výkon.   Fuqua dokáže pracovat s atmosférou, rozhodnutí, že se kamera v podstatě většinu času věnuje Gyllenhaalovu obličeji pomáhá se jeho postavě dostat pod kůži, působí to skoro tak, že je divák přímo vedle Gyllenhaala a jeho náročnou službu prožívá s ním.   Scénáře se chopil Nic Pizzolaneto, autor mimochodem takového nenápadného seriálu jménem True Detective. Jeho scénář dle očekávání není adaptací dánského filmu 50: 50, s takovým hlavním hrdinou pracuje zcela jiným způsobem. Viník se celkově snaží útočit více na emoce, Tísňové volání bylo ovšem o poznání více vtahující a zajímavější. I s hlavním hrdinou ve finále pracovalo o poznání zajímavěji, Viník v tomhle ohledu zklamává a zamrzí to i kvůli faktu, že scénář psal právě Pizzolaneto. A momenty, kdy se to celé jaksi pokouší o sociální komentáře jsou vyloženě nefunkční.   V průběhu to vypadá, že i přes fakt, že se film odehrává většinu času v jedné místnosti s jedním hercům to celé bude vizuálně nápadité. Fuqua a kameraman Maz Makhani skutečně přichází se zajímavými vizuálními nápady, ve finále jich ovšem není zas tak moc. Časem se navíc vlastně definitivně ukáže, že i přes fakt, že nejde o kopírku 50: 50 je Viník pořád tak trochu film navíc, kterému nemá člověk důvod dávat přednost právě před Tísňovým voláním. Americká verze má sice skvělého Gyllenhaala, Tísňové volání ovšem mělo zase skvělého Jakoba Cedergrena a celkově v něm vše fungovalo o poznání působivěji. Americká předělávka samotný námět kdovíjak nepozměňuje, krom pár stěžejních rozdílů nepřidává nic nového. A i proto se jen tak nezbaví pachutě zbytečnosti.   Viník neurazí. Díky faktu, že trvá pouze hodinu a půl rychle uteče, má skutečně skvělého Gyllenhaala, v první polovině slušné vizuální uchopení a i hudba Marcela Zarvose slušně podporuje atmosféru, kterou Fuqua v rámci možností servíruje. V průběhu se ovšem definitivně ukáže, že Viníka svět nepotřebuje, protože po Tísňovém volání přeci jen nic nového nepřináší. Krom sledování fascinujícího výkonu Gyllenhaala vlastně snad neexistuje důvod, proč by měl někdo dávat před Tísňovým voláním přednost právě téhle americké předělávce. Pro neznalce původního filmu možná bude fungovat o poznání silněji, ta pravá kvalita ovšem v případě této látky pochází z Dánska....... ()

TheSpearCZ 

všechny recenze uživatele

Americký remake dánského populárního filmu Tísňového volání bohužel nepotěší. I přesto, že má film jen 90 minut, tak se strašně vleče a nemá co nabídnout, je víceméně o ničem a na konci vyzní do naprostého prázdna. Gyllenhaala je tu vyloženě škoda, myslím si, že by měl hrát ve filmech, které jsou o ligu výše. Jinak spojení USA remake a Antoine Fuqua už samo o sobě zní strašně a podle toho to taky vypadalo. Z těchto podobných filmů se dá vytřískat daleko více, proto to taky Fuquovi neodpustím. Čisté 2* ()

Houbiczska 

všechny recenze uživatele

Nová, americká verze The Guilty je leaknutá venku a jelikož si nepamatuji a nechci srovnávat se starou, dánskou verzí, hodnotím film samostatně. Uvnitř tak nějak cítím, že se celý film drží originálu jako klíště a kopíruje děj, scénář i emoce a nechce se mi nadhodnocovat něco, co jsme už vlastně jednou viděli, ale zde nemůžu jinak, než jednoduše nadšeně konstatovat, že se film povedl. One man show Gyllenhaala, který si zde krade všechnu slávu a divák bude zarytě zatínat nehty do sedačky, protože nejen, že bude emočně až na kost vyždímaný sám, ale současně jde vidět, že je naplno vyždímaný i Gyllenhaal a jeho comeback na plátno po delší době je famózní, fantastický, akční, napínavý a jednoduše sakra dobrý, a to i přesto, že jsem byl k filmu strašně skeptický. Jak mají amíci tendenci mrvit remaky kvalitních filmů, zde jde o naprostý opak a oproti odtažité a nemastné předloze je tohle solidní nadprůměr. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v Los Angeles. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama