Režie:
Jaroslav DudekScénář:
Jaroslav DietlKamera:
Jindřich NovotnýHudba:
Jan F. FischerHrají:
Jiřina Švorcová, Petr Haničinec, Josef Langmiler, Dana Medřická, Jana Boušková, Jan Potměšil, Vladimír Menšík, Hana Maciuchová, Zdeněk Řehoř (více)VOD (1)
Epizody(12)
-
Anna nastupuje (E01)
-
Příběh zeleninové Jiřinky (E02)
-
Příběh šéfova zástupce (E03)
-
Příběh řeznice Lady a skladníka Oskara (E04)
-
Příběh starého Dominika (E05)
-
Vítězství prodavačky Kaláškové (E06)
-
Příběh učednice Zuzany (E07)
-
Příběh dvou pokladních (E08)
-
Příběh důchodkyně Kubánkové (E09)
-
Příběh šéfova syna (E10)
-
Svatba lahůdkové Olinky (E11)
-
Vánoce Anny Holubové (E12)
Obsahy(3)
Ľudské príbehy spoza pultu fiktívneho socialistického obchodu... Prvý diel seriálu Anna nastupuje vovádza diváka do jedinečnej predajne potravín, ktorá je niečím neobvyklá. Je akoby z inej krajiny - plná tovaru, dokonca aj zo zahraničia. Dalo by sa povedať, že pripomína Tuzex z tých čias. Anna Holubová nastupuje na miesto predavačky na oddelenie lahôdok. Jedinečnosť príbehu od začiatku stavia na skvelých dialógoch, situačnom humore a opravdivých ľudských vzťahoch. (RTVS)
(více)Recenze (424)
Zalovila jsem v hlubokých vodách československých seriálů a na háčku mi uvízl tenhle. A rozhodně nelituji. Pan Dietl prostě psát uměl, tudíž jsou všechny příběhy, resp. životní peripetie jednotlivých postav, hluboce lidsky napsané a charaktery postav dokonale vyobrazené. Herecké osazenstvo skýtá pastvu pro oči – za všechny bych ráda zmínila paní Medřickou, pana Menšíka a paní Maciuchovou, jejich kreace jsou fantastické. A neodpustím si pár slov k partu paní Švorcové, její dilema - milující matka vs zamilovaná žena - je strhující a výborně zahrané. Tak, to by bylo. Ne, nebylo. Je to moc pěkně natočeno a celým seriálem zní velmi příjemná hudba. Tak, to jsou moje tři hvězdičky. Jednu ubírám za ty sockecy. Vím dobře, že to tenkrát jinak nešlo, ale stejně mi to místama rolovalo ouška. A druhou sundavám za tu lživou reklamu či jak to trefně nazvat, v době, kdy se k nám dovážely zelené pomeranče z Kuby, banány byly k vidění jen o Vánocích a fronty na ně byly dlouhé jak pracovní týden… a zbytek už si odpustím, budu shovívavá. ()
Možná jeden z nejhorších seriálů u nás, nicméně ač nerad musím uznat, že výkon Jiřiny Švorcové není rozhodně to nejhorší na tomhle veledíle....... Náhodou jsem sem po letech zabrousil a musím upřesnit, že přívlastek "nejhorší" patří k předlistopadovým seriálům. V době, kdy jsem psal původní komentář jsem nevěděl, čeho všeho jsou naše komerční televize schopny :) .... No a v době uvedení seriálu na TV Barrandov v roce 2010 musím s ohledem ke kvalitě soudobých českých seriálů hvězdičku přidat (jak se ten svět mění :) ()
Ideologicky jistě pochybné, v rovině milostných vztahů naivní, místy nesnesitelně otravné - zejména scény z domácího prostředí - jak koukám na Dietlovy seriály, tak ty mu prostě nešly - místy nudné. To nic nemění na faktu, že děj odsýpá a seriál udrží u obrazovky. Dudek byl kvalitní televizní režisér a na seriálu je vidět, že rozuměl tomu, co dělá. Ženu za pultem nad vodou drží i herci. S jakou elegancí pronáší Menšík ty nesymsle, je takměř na poklonu. Jen poznámka: Kaviár si u nás koupíte. Skotskou whiskey si u nás koupíte. Tropické ovoce rovněž. Švorcová jako femme fatale? K nezaplacení. ()
Zatímco v Americe se o pár let později rozplývali nad erotickými scénami z 9 a 1/2 týdne, či Základního instinktu, naše pokroková socialistická kultura měla již v roce 1977 svou legendární postelovou scénu Haničinec kontra Švorcová, která byla napodobována všemi možnými filmáři až do počátku 21. století...Prostě světe, kam se na nás hrabeš :-) ()
myslím, že koncepce seriálu je zdařilá. každý měsíc příběh jednoho z "osazenstva"+ kontinuální příběh hlavní hrdinky. herecké výkony jsou vcelku dobré a příliš se nevymykají dobovému průměru seriálové tvorby. odmyslíme li si tendenční pokřivenost, která se ostatně objevuje ve velké části normalizační kinematografie..a nejedná se jen o zjevnou propagandu, ale o většinu filmů z té doby, je to docela normálních 12 příběhů o lidech zaměstnaných v potravinách. bral bych to spíš jako usměvavý polodokument o tom, co tehdejší společnost považovala za problém a co za luxus a to i v nemateriálním smyslu........mmch. ta prodejna prý stála na dnešním nám. 14 října na Smíchově a když se netočilo, tak se tam dalo i nakoupit /ono by se to stejně zkazilo/, i když podle mě si tam nakoupil tak max. štáb. ()
Galerie (118)
Photo © Miloš Schmiedberger
Zajímavosti (67)
- Samoobslužná prodejna, o kterou se v seriálu jedná, nebyla ve své době ještě úplně běžná. První samoobslužná – tedy bezpultová prodejna – byla otevřena v Československu v roce 1955. A tento typ prodeje stále převládal. Ale i v této takzvané samoobslužné prodejně vidíme, že zákazníci musí vystát tři fronty, a to v úseku, zeleniny, masa a lahůdek. (sator)
- V epizodě Příběh šéfova zástupce (1977) prodavačka Kalášková (Karolína Slunéčková) při dohadování o výměně služeb s Annou Holubovou (Jiřina Švorcová) hovoří o svém manželovi jako o Boříkovi. V epizodě Vítězství prodavačky Kaláškové (1977), která se týká především Kaláškové, už je pan Kalášek (Josef Somr) titulován jako Jan. (Robbi)
- Seriál nemal ľahkú cestu na televízne obrazovky. Jiřina Švorcová (Anna Holubová) o tom píše vo svojej knihe. Popisuje, ako sa pohádala s riaditeľom ČST, ktorý sa Ženu za pultom rozhodol nasadiť tesne pred vianočnými sviatkami: "Chceš to vysílat v době, kdy mají ženské plné ruce práce. Jedny jsou až do večera v obchodech, jiné běhají po nákupech, uklízejí, připravují Vánoce. Večer už budou utahané a na televizi nebudou mít myšlenky ani čas. Jednotlivé díly se musejí vysílat s odstupem, aby si o tom mohli lidé povídat, aby se mohli těšit na další pokračování. Musíš jim dát možnost se na každý večer připravit, říkat si: "Aha, tak zítra večer musím být doma, bude Žena za pultem!"" Nakoniec sa vďaka Švorcovej vysielali jednotlivé diely seriálu s niekoľkodňovom odstupom. (Raccoon.city)
Reklama