Režie:
Gary FlederScénář:
David KlassKamera:
Aaron SchneiderHudba:
Mark IshamHrají:
Morgan Freeman, Ashley Judd, Cary Elwes, Alex McArthur, Tony Goldwyn, Jay O. Sanders, Bill Nunn, Brian Cox, Richard T. Jones, Roma Maffia, Jeremy Piven (více)Obsahy(1)
Alex Cross je detektiv a forenzní psycholog. Když náhle zmizí jeho neteř Naomi, vysokoškolská studentka, rozhodne se přidat k týmu vyšetřovatelů i když to už nespadá do jeho oblasti. Zjišťuje, že Naomi je jednou z mnoha pohřešovaných dívek. Všechny jsou krásné, chytré a něčím vynikají. Brzy po jeho příjezdu do Durhamu, kde Naomi studovala, je objevena mrtvola jedné z pohřešovaných dívek. Krátce na to, je unesena další mladá žena, lékařka Kate. Když se Kate probere z omámení, zjišťuje, že ji unesl muž, který sám sebe nazývá Casanovou. Varuje ji, aby se nepokoušela o útěk ani o jinou formu vzdoru. Kate zjišťuje, že není jediná, koho Casanova unesl a protože je to velká bojovnice, využije první příležitosti a uprchne. Podaří se jí to jen tak, že skočí do propasti, ve které teče řeka. To ji téměř stojí život. V nemocnici se o ni samozřejmě postarají, ale je jisté, že je Kate otrávená něčím, co se v její krvi nepodařilo určit. Díky Alexovi zjistí, jaké narkotikum jí Casanova podal a Kate dostane protilék a začne se brzy uzdravovat a začne pomáhat policii při pátrání. Alexovi dochází, že Casanova není založením vrah, je to sběratel a dokud ženy dodržují jeho pravidla, nechá si je. Navíc vychází najevo, že podobné únosy se staly i na druhém konci země, v Los Angeles. Takový případ tu ještě nebyl, aby zločinec pracoval na dvou místech najednou. Alex pochopil, že se nejedná o stejného muže, ale o dva různé, kteří nějak spolupracují. Vyšetřování ukáže, že v Los Angeles „pracuje“ doktor William Rudolph a v jeho domě jsou nalezeny části těl jeho obětí. Rudolph napodobuje svého partnera Casanovu na východě, jen dívky nesbírá, ale je to sadista. Přestože je policie Rudolphovi na stopě, podaří se mu uniknout. Jeho kroky vedou za Casanovou, ale ten s ním dál spolupracovat nechce. Policie, i díky Kate, objeví úkryt, kde Casanova schovává dívky. Casanova však uniká, Rudolph je při přestřelce zabit. Uvězněné dívky včetně Naomi jsou osvobozeny, ale Casanova někde číhá. Alex se musí vrátit domů do Washingtonu a Kate ho ještě před odjezdem pozve na večeři. Trochu se zdrží a do Katina domu mezitím dorazí detektiv Ruskin, který pošle domů hlídající policisty. Alex mezitím podle rukopisu zjistí, kdo je skutečným Casanovou... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (273)
Tak nám chybí už jen sběratel obnošených dámských kalhotek, pivních tácků a nosních skřítku (vivat Ren a Stimpy!).. Morgan Freeman v černém Porsche hledá pošuka Casanovu po starých sklepeních Severní Karolíny (vůbec mu nevadí, že na místě činu vlastně nemá nic dělat, když je tam žlutá páska s nápisem: Police Line DO NOT CROSS) a já marně hledám nějaký moment, v kterém by Kiss the Girls nějakým způsobem překvapil, či vybočil z průměrnosti podobně laděných kriminálních thrillerů. Nechápu, proč si v některých fázích dabingu alespoň nedal Daniel Rous do úst středně velkou bramboru a na nos prádelní kolík.. ()
Už to tady napsalo v komentářích několik lidí přede mnou, ale taky to napíšu. Nevim, jak film vypadá v originálním znění, ale v případě českýho dabingu je problém, že podle hlasu hned na začátku odhalíte, kdo je ten hlavní záporák. Ale i když identitu záporáka znáte, tak stejně film v sobě nějaký to tajemno a napětí má. Navíc ho táhne tradičně skvělej Morgan Freeman. Byl jsem zvědavej na mladičkou Menu Suvari, ale ta se tu mihne pouze v nějakym rozmazanym flashbacku během úvodních titulků. 75% ()
V rámci žánru celkově asi spíš průměr, nic světoborného, jenže kolem a kolem a v záplavě podobné konkurence je Sběratel polibků rozhodně zatraceně silný nadprůměr s fajn scénářem, dobrou atmosférou a excelujícím Morganem Freemanem. A v druhém dabingu navíc exceluje i Pavel Rímský. A jelikož jsem první dabing neviděl, tak jsem se aspoň nemusel vztekat u Daniela Rouse. V druhém dabingu bylo tohle o něco lepší, ale opět se jedná o profláklý hlas, takže kdo se v tom trošku orientuje, ten také nebude na konci překvapen. To jen tak na okraj. 75%. ()
Tak toto je těžkej průměr, možná i tak trochu podprůměr. Štvalo mě nelogické jednání policie, u kterého si člověk klepe na hlavu a konec, který měl všechny nejspíš ohromit, ale bohužel byl jasný dopředu, čili vůbec nepřekvapil. Jediné, co chybělo, bylo klišé s né a né mrtvým záporákem (mám na mysli konec, kde záporáka praští přes hlavu a on vypadá, že je mrtvý, ale není). ()
Galerie (43)
Zajímavosti (15)
- Keď Kate (Ashley Judd) končí svoj prejav na tlačovej konferencii, počujeme ľudí kričať otázky, ale nikto z nich nepohne perami. (Arsenal83)
- Kvůli kontroverznímu tématu odmítnuli představitelé univerzity v Severní Karolině povolit natáčení přímo na jejich pozemku. (don corleone)
„Vieme iba toľko, že bola mladá. A že nemala zomrieť.“ Po Mlčaní jahniat chcel mať každý producent trhák o sériovom vrahovi. Nastala teda vlna podobne ladených filmov, seriálov a paródií (Milénium s Henriksenom, Zberateľ kostí, Sleduje ťa vrah, Mlčanie šuniek, Kalifornia, Vraždy podľa predlohy). Jednou z kultoviek sa stalo Sedem. Zberateľ bozkov pôsobí ako jeho spin-off. Zároveň je to asi najdecentnejší serial killer 90. rokov; môžu si ho pozrieť aj diváci, ktorým serial killer pripadajú drsné. Kniha bola tvrdšia. Vo filmovej adaptácii vrah zabije v podstate len jednu (!) ženu a vlastne aj tú v skutočnosti nezabije on, ale lesné zvieratá (!!). A kým v románe znásilňoval ako na bežiacom páse a pomerne explicitne, vo filme o znásilňovaní padnú dve vety a tým to hasne. Scenár je osviežujúci (bez spoilerov sa o tom nedá baviť) a dokáže prekvapiť, hoci časť z toho pochováva šialený slovenský dabing, na základe ktorého hneď viete, kto je vrahom (zaujímalo by ma, ako je to vyriešené v pôvodnom znení). Originálne je, že Alex Cross na mieste činu nielenže nemá kompetencie, ale tam v podstate ani nemá čo robiť a ostatní ho tolerujú len preto, že ho poznajú alebo majú pochopenie pre to, že jednou z unesených je jeho neter. Dynamickému deväťdesiatkovému krimitrileru režiséra Garyho Fledera (Čo robiť v Denveri, keď je človek mŕtvy, Nepovedz ani slovo) veľa dáva extrémne sympatický Freeman, odvážna bojovníčka Ashley Judd a pekný vzťah plný dôvery a priateľstva, ktorý medzi sebou majú (v literárnej predlohe sa z nich stali milenci, čo nefungovalo). Kasting podporných rolí sa vydaril (Bill Nunn, Roma Maffia, Richard T. Jones, Brian Cox). Poteší fantastická výprava miest a mestečiek zovretých prírodou. Kameraman Aaron Schneider (Simon Birch) v hojnom počte pracuje s parádnymi panoramatickými zábermi. S tvorbou zovretej atmosféry mu výdatne pomáha zasnený skladateľ Mark Isham (Kadiaľ tečie rieka). Mnohé veci sú komické (mlieko) a ďalšie nelogické (preživšiu obeť sériového vraha ležiacu v nemocnici stráži civil, hlavný hrdina podnikne v dvoch momentoch akciu na vlastnú päsť, čo sa minimálne v jednom prípade skončí tragicky, pozoruhodná je i sabotáž zo strany Kate pohybujúcej sa pár metrov od páchateľa, ktorý vie, ako vyzerá, pričom ona vie, že on vie). Niektoré však nie sú chybou tvorcov, ale nepozorných divákov (Kate skutočne nemohla určiť miesto svojho pobytu, keďže bola niekoľko dní nadrogovaná). Niektoré drobnosti sú pre neznalca knižnej predlohy nepochopiteľné (Cross je vdovec). Iné zas nevysvetlené (prečo si Kate na diskotéke pomýlila sledovaného s Casanovom?). Strih je občas divný (Cross sa prepadne do studne, strih, je hore; pofidérny vzhľad bitky v kuchyni atď.). A spomalené zábery sú ako z nočnej mory. Napriek tomu si výsledok 4* zaslúži a ja osobne som si rôzne nelogické blbosti všimol asi až niekde pri piatej repríze a dve desaťročia od premiéry a to som obvykle na filmové chyby ras). Škoda, že sa vysoko nastavenú latku nepodarilo udržať a potenciálne vynikajúca séria (Pattersonovi v ČR do r. 2019 vyšlo 24 románov o Crossovi) sa zasekla pri jednom strašne atmosférickom, ale zároveň strašne zostrihanom prequele (Ako pavúk) a neviditeľnom prequele prequelu s Tylerom Perrym. Na tom, že Freemanovu rolu mal pôvodne hrať Samuel L. Jackson je najprekvapujúcejší dôvod, z akého účinkovanie odmietol: vraj bol príliš mizogínny. Pravdupovediac ma to dosť zaskočilo, odjakživa som mal pocit, že Ashley Judd tu hrá veľmi silnú, emancipovanú bojovníčku... Hoc mala snímka dobré dobové recenzie, napokon nezarobila ani na svoj nízky 27-miliónový rozpočet (celosvetová tržba 24, preto je prekvapivé, že o pár rokov neskôr vôbec nový diel resp. prequel). () (méně) (více)