poster

Síť

  • USA

    Net, The

  • Slovensko

    Sieť

Thriller / Krimi / Drama

USA, 1995, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    *

    Film z dětství pamatuji jako jeden z prvních filmů se "silnou ženskou hrdinkou", takže do jisté míry definoval moje předpoklady a očekávání v tomto poli a dnes tedy vyvolává jednak nostalgické vzpomínky na čas malin nezralých a zároveň i na urputnou práci ve snaze takovou sbírku klišé vytěsnit z paměti. Dál mám v poznámkách napsaných několik "nejvíc děsivých/nejsmutnějších" věcí, o kterých bych se chtěla zmínit. První je ta, že za dvacet let, co od vzniku filmu uběhlo, se to s postavením ženských postav v blockbusterech neposunulo nijak výrazně k lepšímu. Další je žánrová nevyhraněnost. Dnes film působí jako fantasy komedie odehrávající se v alternativním vesmíru, což je dané množstvím technologického pokroku, který se mezi tím udál. Ale myslím si, že i v době svého vzniku musel film víc působit spíš jako alegorie/podobenství thriller-krimi-drama. Velké množství prostoduchosti v logice příběhu totiž příliš nedovoluje navodit pocit reálnosti a strachu "může-se-to-stát-i-vám". Je to spíš abstraktní pohádka o boji s větrnými mlýny, o tom, že opravdové větrné mlýny jsou lidé kolem nás, a o nemožnosti autentických osobních činů mezi takovými lidmi. Škoda, že film trochu víc neakcentuje to, co mi dnes přijde jako nejsilnější moment Sítě. Ne to, jak někdo během pár vteřin přepíše druhému člověku život tak, že se zdá být někým jiným. Ani ne úplně to, že lidé, kteří ty údaje z obrazovek předčítají, nad nimi žádným způsobem nepochybují (Tady ve filmu jsou to policisté a lidé v nemocnici. Chápu frustraci hlavní hrdinky, která ví, že fakta jsou ve skutečnosti jiná, ale vykonavatelé svých profesí se musí spoléhat na své nástroje, ať už jdou digitální nebo ne.) Ale to, že lidé v reálném světě si fakta, která jsou jim předkládána, nedávají do kontextu s tím, co znají ze včerejška a předvčerejška... Takhle funguje mediální masáž (na mysl se krade 1984) a modelovou situaci v Síti představuje scéna z kanceláří Katedrály končící požárním poplachem, kdy kolegové a sekuriťáci na falešnou Angelu mluví jejím křestním jménem a vtipkují s ní a vůbec s ní jednají, jako by tam opravdu pracovala roky a přitom ji tam vidí asi třetí den a je to úplně jiný člověk, než by měl být. Já vím, že to je pravděpodobně jenom další chyba v nelogickém scénáři, ale když už to tam takhle je, tak to člověka zkrátka nutí takovou věc nějak interpretovat. Už tam opravdu chybí jenom scéna, ve které by přišla za svou matkou do jejího pečovatelského domu, který často a pravidelně navštěvovala posledních několik let, a tamní personál by s chováním typickým pro postavy ze skečů Monty Python policii řekl, že ji nepoznávají. Místo toho dostáváme v závěru informaci, že děsivý démon neměl žádnou identitu a tak se mu podařilo i po smrti vymknout systému, a také vtípek se symbolem pí, který je stejně úsměvný jako děsivý; zkrátka naše civilizace je odsouzena k zániku.(17.8.2015)

  • kOCOUR
    ***

    Skoro to tak vypadá, že se přes Internet dá ovládat i pračka a myčka na nádobí, o mikrovlnce ani nemluvě... Rozhodně zajímavý vzorek současného počítačové thrilleru. Sebeparodický nádech a proklepávání žánrových klišé však bohužel není úmyslné a hází Síť do odpadků se směšným potenciálem. Přesto se na Sandru dá docela obstojně koukat a naprostou nelogičnost při její cestě za svobodou po chvíli překousnete...(21.2.2003)

  • Shit
    ****

    Tak pěknou elitní programátorku, jako je tady Sandra bych asi těžko hledal. V dobách kdy byla Síť nebo Nebezpečná rychlost byla pro mě Sandra jednou z nejhezčích hereček, takže je jasný, že pod 4* prostě nemůžu, krom toho, thriller to je i příběhově zdařilej a napínavej(16.2.2004)

  • Ainy
    ****

    Celý náš život je v počítači. Stačí kliknout krysou a jste nikdo. Nebo v horším případě jste někdo úplně jiný. Tohle drama mám ráda, a to nejen kvůli Sandře. Už v té době, kdy jsem ho viděla poprvé, mě svým tajemným světem kyber zločinu upoutal. Pobavila mě tehdejší výpočetní technika, chat nebo hry, které kdysi byly nové a dnes už je to jenom šrot. Skvělý akční thriller(18.8.2015)

  • genetique
    **

    Stále aktuálna zápletka, dobre vystihnutá, akurát to naivné, hlúpe až infantilné spracovanie som akosi nevedel prekusnúť. Sandra v roli obete, ktorá aspoň nečelí záchrane celého sveta a jej činy boli sympaticky zvádnuté na hranici uveriteľnosti. Keby sa tvorcovia viac obuli do premyslenosti scenár, mohol byť výsledok priaznivejší. Záporák bol totiž v rámci možností tiež sľubne nechutný a psychopatický. 45%.(3.5.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace