Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmový příběh o populárním superhrdinovi ze stáje DC Comics odhaluje původ Arthura Curryho (Jason Momoa), napůl člověka, napůl obyvatele bájné Atlantidy, kterého jeho životní cesta přiměje čelit pravdě nejen o tom, kým ve skutečnosti je, ale zároveň prověří, zdali je hoden stát se tím, pro co byl zrozen… králem. (Vertical Entertainment)

Videa (5)

Trailer 5

Recenze (1 217)

verbal 

všechny recenze uživatele

Když už má ňoumovitý strážce majáku z toho věčného honění tenisový loket, rozhodne se vyprcat mořskou pannu. Plodem jejich tření je pokérovaný žábroidní maskulín s potenciálem stát se generálním Poseidonem, předurčený zprasit lidstvo před nasranými atlantskými frutti di mare, které zlomyslně vyvrhávají na kontinent petláhve, hovna a ropné sqrny. Nejprve ale musí vrazit magický trojzubec do prdele temného podvodního gejlorda, najít Nema, vyhrát Vodní války a ukecat pár hlavonožců ke změně jejich volebních preferencí, přičemž zažívá všeliká roztodivná dobrodružství ve vskutku spektakulárním digitálním mrdníku na pozadí. Tedy až na tu počáteční megaodpornou androgynní omlazovací animaci věkem rozorané Kidmenky a masturbujícího aquatáty. To je opravdový humáč, z něhož by se poblil snad i Michal Hrdý! Každopádně je z toho poměrně milá, výpravná, odsejpající a v detailech nápaditá homixová ekopohádka, kterou charismatický Momouš aspoň trochu zheterákoval, a tak ústřesní supergej, ač opět sem tam narvaný do pastelových elasťáků, konečně nevypadá, jako by se každou chvíli chystal vyskočit z plátna análně zprznit mužskou část publika. Dokonce mu i věříte, že fuckt touží zcákat jikry zrezlé ichtylní princezny Amber Slyšela, jejíž kozy sice opět hrají jako o život, ale jinak je to obvyklá bída, a mnohem uvěřitelnější výkon by podala, kdyby se občas proměnila třeba v kapustňáka. Ale dost diletantského házení pícniny plebsu, filmové kritiky se přeci píčí pro ufony a bez adekvátního žonglování s cizími termity rozhodně nedisponují suficientním impaktem. Tudíž i JÁ přicházím s odbornou analytickou poznámkou k AQUAMANOVI, na rozdíl od kolegy Daglese důkladně promyšlenou, protože mi na plytkou mongoloidní pohádku úplně stačí jedno zhlédnutí: Ač mám díky svému erudovanému eklekticky dekonstruktivnímu přístupu k dílu reinterpretaci žánrových vzorců zcela v zevním genitálu a existenci vývojového oblouku holyúdského filmu sveřepě popírám, přičemž důrazně axiomaticky deklaruji, že existuje pouze vývojový kosočtverec, laxně reflektující výhradně momentální nejlukrativnější komerční model degenerativní masové debility, jak už to svého času popisoval Erasmus Rotterdamský ve své publikaci Lob der Torheit, aniž by měl o existenci Supergejů sebemenší ponětí, zaujala mě jistá podobnost s vlnou homixových velkofilmů. Ač jsem fanatickým zastáncem addukce, a tudíž obvykle abdukuji jen zřídka, docházím zde čistou abdukcí ke konkluzi, že se jedná o plagiátorskou slaboduchou pičovinu podle přiblblých omalovánek pro dyslektiky, ovšem pičovinu naračně eklatantní, exekučně dekorativní a infantilně disportní. Závěrem bych ještě rád fundovaně vygradoval svou snahu hledat v hovně nestrávené zbytky expertním konstatováním, že zjevnou dehonestaci chudáka biblického Jonáše postmoderně sebeuvědomělým Pynokyjem lze snadno ad hoc zmírnit okřídleným citátem velkého filosofa Murphoklese „Nusquam est umquam sic nocens ut non adepto peior“ a uvědoměním si fucktu, že obří kýtovec sežral i kapitána Achaba. Taxe, vole, neposer! () (méně) (více)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

| Rozpočet: 200 miliónov $ | Tržby: 1,038 miliárd $ | Až na pár svetlých momentov s mladým Aquamanom alebo dospelým, je celý film preplácaným digitálnym tornádom, ktoré má síce milión farieb, ale ani štipku duše. Najviac som sklamaný z toho, že film pre mňa nefungoval ani ako off-brainový popcorňák, nakoľko ma ubíjala aj ospevovaná vizuálna stránka. Ten červenooký pirát záporák a jeho pomocníci? Najnevkusnejšie kostými, ktoré som asi v živote videl. To, že to celé vôbec nedáva zmysel, a že je to instantné jak čínska polievka z večerky, to by som aj odpustil, ako kope iných filmov. Ale že sa na to ešte aj zle pozerá, to už fakt nie. Naviac, pokusy o marvelovské odlahčenia robia z celku nepodarenú komédiu. Netušil som, že raz budem mať pocit straty času pri pozeraní filmu z dielne DC Comics. Čím ďalej, tým horšie... ()

Reklama

Psema 

všechny recenze uživatele

Film z ranku vypni, nebo budeš vypnut. Vizuálně neskutečný achievement, který pravděpodobně nemá v současnosti řemeslnou konkurenci a hrdě zadupává předchozí DC věci i cokoli od Marvelu. Vypravěčsky už je to mnohem horší a Aquaman je víceméně funkčně nefunkční slátanina všeho možného, kde se buď mluví v rádoby hláškách nebo kýčovitých proklamacích (chudák Nicole). Amber samozřejmě zralá na porno tape, Momoa užívá kariérní highlight. Wan totálně nezná míru, což je při přebujelé stopáži skoro na sanitku. Každopádně něco, co se nevidí každý den. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Jedna analytická poznámka k AQUAMANOVI... Nemám to důsledně promyšlené a viděl jsem film jen jednou, ale zaujala mě jistá jeho odlišnost od celkové vlny komiksových velkofilmů. ___ Většina z nich nabízí reinterpretace žánrových vzorců za pomocí moderních variací klasických mýtů. Na jedné straně to popisoval svého času Umberto Eco v souvislosti se SUPERMANEM (tj. moderní mýty nahrazující určité funkce klasických mýtů), na druhé straně je to zjevné zejména s Marvelem: každý film je vlastně aktualizací nějakého filmového žánru pro určitý segment publika, ačkoli v základu stojí vlastně totožné vývojové modely, což je zjevné hlavně u oněch tzv. originů. Tyto jsou přitom sepnuty do klasického vývojového oblouku hollywoodského filmu. ___ Ovšem co AQUAMAN? Podle mě kráčí spíše obráceně: využívá popkulturní žánrové vzorce a předpoklad vývojového oblouku hollywoodského filmu k (a) navracení se k mnohem starším více či méně mytickým modelům očištěným od postmoderní sebeuvědomělosti (maximálně se ocituje Pinocchio, ale už ne Jonáš), (b) víceméně epizodickému vyprávění, kdy se hrdina na svém kvestu potýká s dílčími překážkami, které jsou ve skutečnosti tím hlavním potěšením - a každá ho nějak posune, ačkoli vlastně není psychologicky definovaná postava. ___ O něco konkrétněji: snadno rozpoznáme moderní (sub)žánrová schémata ustavení komiksového hrdiny, parťáckého filmu, špionážní konspirace, brownovské detektivky "od bizarní stopy k bizarní stopě na základě čistých abdukcí", godzillovského kaidžu filmu, bondovského cestování po atraktivních lokacích či bitvy obrovských armád v duchu PÁNA PRSTENŮ. Ale je to spíše obráceně, když od sofistikovanosti míříme k mnohem klasičtějším schématům: antický polobůh mezi lidským a božským světem přijímá kvest... a už to jede (vč. svatého grálu). ___ Nejednou jsem si vzpomněl na původní SOUBOJ TITÁNŮ (1981), a to nejen proto, že představitelé Persea a Andromedy byli podobná herecká dřeva - a jejich postavy nikdy nebyly psychologicky definované, nýbrž se posouvaly od činů k činům, přičemž jsme se přesouvali mezi relativně uzavřenými vyprávěcími bloky ustavením zbrusu nového cíle. Ba co víc, v souvislostech dynamických STAR WARS působil srovnatelně starosvětsky, byť tentokrát je jí dosaženo spíše "uncool" kostýmy a celkovým designem než volbou sebeuvědomělých triků. ___ PS: Samozřejmě to stojí i na pečlivém rytmu, logicky oddělujícím větší soubory epizod: souboj bratrů na hodině, polibek na dvou hodinách atp. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Arthurek si povídá s rybičkama." Na pohádky jsem už trošku velkej, ale Aquamanův rošťáckej úsměv mě bavil. I nějaká ta hláška se mu občas povedla. Jinak ovšem šlo jen o poměrně dlouhej souboj dobra se zlem, okořeněnej občasným bubnováním chobotnice. Nechci to shazovat jenom proto, že mě moc nebaví ve volným čase cválat na mořským koníkovi s velkou vidličkou v ruce a zachraňovat svět. Prostě mi to přišlo zoufale neoriginální a ještě zoufaleji ekologicky agitující, což mi aktivně bránilo bavit se. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (75)

  • Remix skladby Depeche Mode „It's No Good“, který zazní přibližně v čase 01:12:00, byl vytvořen speciálně pro účely filmu a má jej na svědomí bývalý člen Nine Inch Nails Charlie Clouser. Fanoušci skupiny považovali remix za velmi zdařilý a vytvořili petici za jeho oficiální vydání. (Dangerous2)
  • Všechny podvodní scény se točily na suchu. Aby bylo možné vytvořit uvěřitelnou iluzi, že jsou postavy pod vodou, museli být herci zcela suší – dokonce bylo nezbytné eliminovat pocení. (CrypzzXD)

Související novinky

Jak to vypadá s budoucností Aquamana?

Jak to vypadá s budoucností Aquamana?

17.12.2023

Už za pár dnů do kin po celém světě vstoupí nejnovější snímek studia Warner Bros. a pokračování miliardového hitu Aquaman z roku 2018, komiksovka Aquaman a ztracené království. Film režiséra Jamese… (více)

Gunn začíná čistku DC filmů

Gunn začíná čistku DC filmů

08.12.2022

James Gunn a producent Peter Safran byli nedávno vybráni jako noví šéfové rebrandovaného DC Studios pod studiem Warner Bros. Discovery a jeho ředitelem Davidem Zaslavem. Gunn, který před pár dny… (více)

Studio Warner Bros. chce být druhým Disney

Studio Warner Bros. chce být druhým Disney

04.06.2022

Nový šéf společnosti Warner Bros. Discovery David Zaslav už nějaký ten pátek pracuje na zásadních změnách, kterými by chtěl přispět k nové éře nejen na poli filmů, ale i seriálů, her, a celkově… (více)

Reklama

Reklama