Režie:
Daniel EspinosaScénář:
Richard PriceKamera:
Oliver WoodHudba:
Jon EkstrandHrají:
Tom Hardy, Noomi Rapace, Joel Kinnaman, Gary Oldman, Jason Clarke, Fares Fares, Vincent Cassel, Josef Altin, Paddy Considine, Nikolaj Lie Kaas, Ned Dennehy (více)Obsahy(2)
Lev Děmidov je válečný hrdina, jeho svědomitá práce pro sovětskou tajnou policii mu zajistila postavení, dobré bydlení pro sebe i pro rodiče a krásnou ženu. Nikdo si ale nemůže být ničím jistý, Děmidov odmítne udat svou ženu a je státní mocí ze dne na den degradován a poslán do vyhnanství. Zde narazí na vraždu, která se podobá jinému případu, označenému za nehodu. S kariérou a životem na padrť začne hledat sériového vraha. Ovšem ve stalinistickém Sovětském svazu v 50. letech něco jako vražda oficiálně neexistuje, musí proto pátrat na vlastní pěst a tajně proti vůli režimu. Jak vyšetřování pokračuje, rozsah rituálních vražd dostává strašlivé rozměry. Přestože jakákoliv pomoc hrozí zatčením, získá nečekaného spojence. Smyčka se postupně utahuje jak kolem vraha, tak kolem hlavních hrdinů. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (564)
Letecký pohled na čadící lokomotivu uhánějící do podzimu zbarvené české krajiny je stejně fajn jako velké množství šedivých tuzemských uliček, ve kterých se natáčelo. Jenže další -pro- se už hledají obtížně. Nejen v návalu velkých ambicí, ale hlavně z pohledu odvedené práce – a to špatně hned na několika frontách. Hraje se na náhodu, hodně se stříhalo, přitom se měl onen schizofrenní scénář spíš hodit do koše. Děj a motivace postav jsou v řadě případů v lepším případě nepochopitelné, jednotlivé scény se dramaturgicky rozpadají, jsou hloupé i směšné (pasovou kontrolou přes negramotného vojáka, parodie na ruský akcent), mnozí herci jsou nevhodně obsazení, Tom Hardy jen huhlá a dle mého znovu ukázal, že je coby hlavní herec přeceňovaný. A režisér Daniel Espinosa je tak trochu patlal. Přitom námět á la v socialistickém ráji zločin oficiálně neexistuje a inspirace zločiny skutečného sériového rostovského řezníka vypadaly slušně. Hlavním protivníkem našeho vyšetřovatele není magor, co ujíždí na malých klucích, ale státní aparát. Jenže tady jsem se nic nového o ovládání společnosti strachem nedozvěděl. Jako detektivka to nefunguje, jako psychologické drama také moc ne. Pokud mě někdo zaujal, tak zbabělý kariérista Joel Kinnaman. I když pokud by ve snímku jeho postava nebyla, asi by se tolik nestalo. A to vlastně platí i o celém filmu. Kdyby vůbec nevznikl, tak … ()
Film je to velmi příjemně mezinárodní, ale bohužel se trápí mezi tím, jestli to bude krimi, nebo temné dobové drama a možná to někde funguje, tady mi to ovšem moc nesedlo. Herecké výkony nebyly nijak na pěst, co ale bylo, byla ta tmavá roztřesená kamera, kdy člověk při akčnější scénách ani pořádně neviděl, co se děje. Moc dlouhé, nerozhodné, s dobrý i špatnými scénami. Průměr 55 %. ()
Tento film nevie čím chce byť. Na jednej strane ponúka slušnú politickú drámu ukrajinského vojnového hrdinu, ktorý pracuje po vojne pre stalinistickú organizáciu podobnú našej ŠTB. V tomto smere treba vyzdvihnúť kvalitnú dobovú atmosféru a psychologický aspekt postáv. Všetko sa začne meniť prípadom záhadných vrážd detí sériovým vrahom Čikatilom. Tieto dve roviny fungujú veľmi ťažko, snímok sa zadrháva a vyvoláva rozpaky. Každý jednotlivo by však fungoval dobre. Záverečná scéna je len smutným pripomenutím všetkých mojich výhrad... ()
Tak hvězda nahoru, že se vůbec nějaký režisér opovážil ukázat, jak že to v "bývalém" Sovětském svazu kdysi chodilo. Protože dnes je v módě, Rusákům lézt do prdel, kvůli vřelým vztahům a protože jde o budoucnost........to asi aby Rusa nelákalo střílet rakety. No já sem řiťolezectví nebo li rektální alpinismus nestudoval, takže sem v tom moc nevyznám, ale zpět k filmu. Ve filmu je docela dost akčních scén, ta ve vlaku mi přišla trochu zbrklá a kamera dost házela, nicméně zbytek akčních scén je v pořádku, přehledné, dobře se na ně koukalo a byli dobře drastické. Ale i vyšetřování a hledání vraha, bylo dobře napínavé, o to víc napínavější to bylo, když se do toho začal plést Joel Kinnaman, který roli psychopata zvládá na jedničku. Co mi však, ale vadilo byl lehký chaos, ze začátku ve vyprávění, kdy se naháněl Jason Clarke, což sice pak bylo odůvodněno, ale v tu chvíli sem v tom měl boršť. A druhá výtka, směřuje k odhalení vraha, které přišlo moc brzy, takže pak už to postrádalo ten nádech tajemna, né li děsu. Tak jako tak, napětí se udrželo až do konce a Hardyho západní myšlenky, stále vířili ve vzduchu. A hodně se mi líbilo, jaký vztah mezi sebou měl Hardy a Noomi, strach, nenávist, touha přežít a nakonec láska, tohle se povedlo. Co se týče konce, moc happy nebyl, když vezmete v potaz co tomu předcházelo a že stále visel strach a nedůvěra ve vzduchu. Povedený thriller který překvapil, s tradiční zápletkou, ale s netradičním vyšetřováním. ()
No, dobré to není. Ale vzhledem k hodnocením a vzhledem k mým očekáváním, těmito hodnoceními vyvolaným, jsem byl až (velmi) příjemně překvapen. Rapace nestála za nic, Hardy dobrý, Oldman zase neměl dost prostoru, Robocop v pohodě. Atmosféra hodně dobře přenesená, příště bych se jen zamyslel nad tím, jestli stojí za to zavřít pražský Anděl na x nocí kvůli pěti vteřinám záběrů; rozmazané bílé sloupy by jistě zvládli i z papundeklu ve studiu. Knize to však samozřejmě nesahá ani po kotníky, ta má potenciál o několik pater výš, nesmyslné vykuchání a vynechání zásadní (!!!) zápletky knižního příběhu snad raději ponechat bez komentáře... 60% ()
Galerie (105)
Zajímavosti (33)
- Předlohou k filmu je román s fiktivní zápletkou, situovanou do Moskvy 50. let s hlavní postavou, pro kterou posloužil jako prototyp Andrej Čikatilo. Čikatilo spáchal své zločiny v letech 1978-1990 na území Ruska a zabil přibližně 53 žen a dětí. Vrah byl znám spíše pod přezdívkou „rostovský řezník“. (Aelita)
- Vincent Cassel nahradil Philipa Seymour Hoffmana, který z natáčení odstoupil kvůli zdravotním a osobním problémům. (Petrasuvicka)
Reklama