Reklama

Reklama

Labyrint

(seriál)
Trailer
Krimi / Drama / Thriller / Mysteriózní
Česko, (2015–2018), 20 h 24 min (Minutáž: 57–60 min)

Režie:

Jiří Strach

Scénář:

Petr Hudský

Kamera:

Martin Šec

Hrají:

Jiří Langmajer, Zuzana Kanócz, Stanislav Majer, Miroslav Donutil, Michal Dalecký, Zuzana Kajnarová, Michal Dlouhý, Jana Štěpánková, František Němec (více)
(další profese)

Série(3) / Epizody(21)

Obsahy(1)

Nález těla krajského politika Karase, kterého vrah zabil v duchu středověkých mučících praktik a tělo pečlivě naaranžoval v podivné scéně, rozpoutá policejní honbu za sadistickým pachatelem. Ten staví vyšetřovacímu týmu do cesty složitou sérii vražd, které svojí krutou obřadností otřásají místním regionem i samotnými kriminalisty.
Kořeny složitého případu sahají až k vraždě mladé dívky ze Slovenska, která zemřela podobně záhadným způsobem jako Karas. Případu se tak ujímá tým s dvojicí zdánlivě nesourodých vyšetřovatelů. Jsou jimi kriminalista Michal Remeš (Jiří Langmajer), negativně ovlivněný ne příliš stabilním soukromým životem, a Tamara Berkyová (Zuzana Kanócz), policistka z Bratislavy trpící absencí schopnosti komunikovat se svým okolím bez předpojatosti a předsudků.
Na konci sérií vražd, loupeží a naaranžovaných nehod najdou policisté cestu na konec „labyrintu" a uvěří naději na dopadení pachatele. Důležitou pomocí je jim paradoxně také obraz Hieronyma Bosche Poslední soud, kterým se pachatel v provedení svých krutých činů nechává zjevně inspirovat. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (359)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Po pilotu klasické zoufalství: při repetitivních shrnovačkách vyšetřování jsem se modlil, aby postavy radši poodhalily něco ze svého soukromí, když to začaly dělat, modlil jsem se, aby raději držely hubu. Inspiraci scandinoir zatím vidím jenom v lehkém náznaku politické roviny, jinak rozbředlé, psychologicky naprosto duté a vizuálně třeskutě čétéčkové (včetně frontální palby otravnou hudbou). Jestli se vrcholy skandinávské krimi prezentují tím, že vás navzdory prvotní nesourodosti různých linií okamžitě vtáhnou do velmi životného světa, tak Labyrint spíš připomíná odfláknuté bludiště v zámeckém parku, u nějž je vám ukradené, kde se zrovna nacházíte a těšíte se, až si venku dáte pivo a párek. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Se závěrečným cliffhangerem skvostné pilotní epizody se jen těžko snažím mírnit své nadšení, a tak mám trochu Strach, jestli si Jirka nenasadil tu laťku až příliš vysoko, prozatím - A rozhodně i v kontextu kompletního seriálu !! - totiž jeho Labyrint jednoznačně vnímám jako televizní počin roku, jehož fatální chybou se stává nastavený půdorys o zbytečně a nesmyslně velkorysé sedmihodinové stopáži, kde si nesmírně poctivá žánrová práce sice často vypomáhá otřepanými klišé, která však až s podivem funkčně užívá pro svůj očividně primární cíl, kterým je jednoznačně atmosféra.. Ty mrazivé obrazy zde režisér se svým dvorním kameramanem Martinem Šecem znovu pozvedli na ještě vyšší level, což v případě mixu detektivky a thrilleru bezesporu platí za základ úspěchu.. Parádní hutná atmosféra, stejně jako nezvykle štědrý počet mrtvol, jaké v tuzemském projektu nepamatuji, jasně dokazuje, že režisér Strach, který si jako jeden z mála domácích tvůrců upřímně stojí za svým rukopisem, roste snímek od snímku, navíc právě ty jeho filmy nemají problém s vlastní identitou, což platí v současné době za největší bolest českého filmu, Strach totiž naprosto očividně nemá zájem od nikoho opisovat a vlastně si tak nějak vytváří svůj vlastní subžánr plný metafizického, kde se mísí detektivní motivy s těmi, jak se dalo čekat, náboženskými.. Ten subžánr bych se rozhodně neštítil nazvat strachovským, protože skutečně dochází svého smyslu v obou významových rovinách.. Rozhodně si však stojím za tím, že už jen z těchto výše zmíněných důvodů by ono krátkozraké srovnávání s dnes velmi oblíbeným a mnohdy velmi kvalitním scandinoirem mohlo být skutečně velmi nesmyslné, zbytečné a kontraproduktivní dalším rozborům a zamyšlením.. Na stranu druhou ovšem musím objektivně podotknout, že právě v tom duchu vlastní výjimečnosti a poněkud zbabělé absence snahy se z toho českého písečku pokusit nahánět filmový svět ta Strachova dnes už jasná režijní (sebe)jistota může, či by spíš do budoucna mohla, vyústit v nudu, byť tedy řemeslně precizní, bez nějakého vnitřního zaujetí, když toto lze částečně už vlastně odhalit již dnes.. A to by byla nejen pro Jirku i českého diváka ohromná škoda.. Co se hereckých výkonů týká, o Strachovi se ví, že dokáže velmi schopně vést své herce, a to i ty velké v těch menších rolích, což zde dokazuje zejména Miroslav Donutil a rozhodně i naprosto famózní Jana Štěpánková, s níž mi Jirka Strach udělal nesmírnou radost, zvláště v souvislosti s poněkud nešťastně obsazeným Janem Vondráčkem, jedním z našich nejvytěžovanějších dabérů, jinak ovšem výborným neokoukaným hercem, a jeho postavou.. Mimochodem pokud vpravdě luxusní Donutil v další podzimní (kr)kavčí novince, totiž Doktoru Martinovi, odehraje alespoň z poloviny tak krásného cynika jako zde, nenechám si ujít ani tento seriál.. Dnes již bohužel vím, že se tak nestalo a tahle franšíza se pro mě dále stává nezajímavou, na rozdíl právě od Donutila, kterému zde režisér Strach umožňuje vyzkoušet si docela zásadní změnu portfolia svých obvyklých postav.. Zásadní výtku bych měl k hlavní roli Jiřího Langmajera, který sice disponuje s přibývajícím věkem stále větším charismatem, které ovšem bolestivě kontrastuje s jeho hereckými limity, a tak logické plytkosti jeho postavy nenapomáhá ani ta fatálně klišovitá šablona rozvedeného otce dospívající nezdárné dcery, čímž se dostávám k odhalení bolesti projektu, totiž Hudského skriptu - Právě proto se tolik obávám samotného finále, které ovšem Hudský zvládl ještě lépe, než jsem vůbec kdy doufal.. Scénář mísí skvělé dialogy s naprosto otřesnými a ve své košatosti, kdy mísí několik zdánlivě nesouvisejících linií, se jednoduše zdá být poněkud nekonzistentním, stupňuje však divákovu zvědavost i pozornost, kterou naopak místy ohrožuje ta vztahová vata a poněkud místy nešikovná snaha mást diváky dalšími a dalšími často slepými příběhovými linkami, či nešikovně na základní dějovou kostru navěšené motivy, které měly rozvíjet jen charaktery a jejich vzájemnou vztahovost.. - jemuž by však prospělo jen trochu cizelérství, které je naopak tolik vlastní právě Jiřímu Strachovi.. Herecky nejlépe rozhodně vypadá neokoukaná slovenská kráska Zuzana Kanócz, kterou však Strach možná až příliš těmi polonahými pasážemi, byť sympaticky elegantními a nepříliš explicitními, tlačí spíše do pozice prvku potěchy mužského oka, nicméně pouze zpočátku příběhu, když s blížícím se finále a překlopením své postavy z poněkud delonovské mlčenlivé polohy, na níž dle mého Langmajer herecky jednoduše nemá, ta naprosto vysvléká jeho herecká limita, do polohy nasraného muže, který cítí morální zodpovědnost, si Langoš krade celý zbytek série výhradně pro sebe.. Co naopak musím vyzdvihnout mimo Strachovy velmi časté práce s kontrasty - Kupříkladu jen moderní policejní kanceláře versus zašlé hradní sklepení, či strhaný Langmajer versus Kanócz plná sil.. Jsem zvědav, jakým směrem se ten jejich (ne)vztah bude dál vyvíjet, protože žánrový vzorec nějaký ten sex samozřejmě přímo očekává.. Ten se nakonec dál vyvinout nikam nestihne, protože Hudský si s postavami hlavu neláme a utíná jim hlavy hlava nehlava.. Což lze vnímat jako klad, nicméně na druhou stranu ty charakterové pilíře projektu zůstávají nedotčeny až do závěru, takže o nějaké kelurvoucí scénáristické odvaze či tuzemské inovaci nemůže být ani řeči.. - a ukázkovým výběrem lokací, to je zkrátka parádní, nebojím se říct světový, hudební motiv Ondry Brzobohatého, který zde svoji funkci plní dokonale.. Kupříkladu de facto ústřední motiv projektu, totiž Take Me To Church, mě hodně bavil, stejně jako nesmírně symbolická skladba Carmina Burana, O Fortuna hrající při akci zásahové jednotky v jedné z posledních epizod jasně napovídá, že Brzobohatý velmi dobře ví, co dělá.. Ten se skutečně nesmírně předvedl a osobně jsem velmi zvědav na jeho další práci.. Stejně tak jsem ovšem zvědav na další projekty odvážně žánrově rozkročeného režiséra Stracha, protože právě díky němu Labyrint obstál se vztyčenou hlavou a snad i prostředníkem vůči odpůrcům všeho českého, ten totiž dokáže vymačkat z minima maximum a svou obrovskou sílu nejlépe ukazuje v pasážích bez dialogu, napínavých jako guma v kallhotách těhotné ženy.. Jeho závěrečná minirolička, která dokazuje, že na to pořád má i herecky, mě neskutečně potěšila coby symbolická ukázka sebereflexe, chvályhodného nadhledu a pokory tvůrce, který momentálně ční hodně vysoko nad ostatními.. Tak snad ta slíbená druhá série Labyrintu Jirkovi dopřeje kvalitnějším scénářem více klidu na práci.. Tak nezbývá než popřát hodně štěstí.. Snad se z toho Hudský nepotento..;) () (méně) (více)

Reklama

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

---- PRVNÍ SÉRIE --- ČTčko se zase vyšvihlo, Labyrint až do poslední chvíle aspiruje na poctivé pětihvězdí, protože rozjíždí hodně napínavé krimi tak trochu ve stylu True Detective. Máme tu rituální vraždy, hutnou atmosféru (při scéně útěku lesem jsem uznale pokyvoval) máme tu parádně hrajícího Jiřího Langmajera, dobré dějové twisty, různé drobnosti dokreslující náladu (kamerové filtry, scéna s minerálkou apod.) máme tu skvělou úvodní znělku a celkově mnohem výraznější soundtrack, než je u českých seriálů zvykem a slušný výběr hudby. Do toho režie, kterou Strach tentokrát drží již pevně v rukou a zaškobrtnutí přichází prakticky až v závěru, za které však viním scénář, jenž se snaží zbytečně šokovat. Tak proč je sakra Labyrint tak neznámej? Hodnocení série: 4/5 ---- DRUHÁ SÉRIE --- Druhá série už je výrazně slabší. Působí více televizně, více česky a to v negativním slova smyslu. Překombinované, zbytečně moc postav (řada neherců kazí jinak slušné herecké výkony hlavních aktérů) a hlavně ne až tak táhnoucí děj, který místy působí (opět: kvůli nevěrohodnému herectví a ledabylé režii) spíš nechtěně směšně. Docela mě to mrzí, protože jednička byla příjemně temná a měla drajv, který tady chybí. Jinak je to ale docela koukatelná krimi, kterou opět táhne především charismatický Langmajer, jenž svým herectvím převyšuje všechny o několik tříd. Detaily, které ale dělaly první řadu tak zábavnou, tu ale naprosto chybí. Hodnocení série: 2/5 ---- TŘETÍ SÉRIE --- Určitě výrazně lepší, jak druhá řada, nicméně kvalit první série to taky nedosáhlo. Ani po stránce děje, ani filmařsky. Vlastně filmařsky je to klasicky česky strnule televizní, postprodukce minimální. Tempo je ze začátku smrtící a úvod do děje skoro až nudný, protože se Strach začíná dost vykrádat. Ale jakmile se začal případ zamotávat a do příběhu začaly vstupovat další a další postavy, začalo to být o mnoho zajímavější a druhá polovina řady mě naopak dost chytla. Přesto bych měl dost výtek. Chybí mi onen lidský situační humor aka minerálková scéna z první série. Něco trochu tu bylo, ale bylo toho málo. I osobní život detektivů je odsunut úplně mimo a upřímně se mi krom Langmajera a vtipného záletníka Stacha, který však hraje spíše druhé housle, nikdo moc pod kůži nedostal. Záporák je naopak výborně zahranej (leč nekonzistentní) a i když jsem ho sherlockovsky odhadnul hned prvním tipem, následující dění to všechno zamotalo tak, že jsem byl ve výsledku stejně překvapen. Samotná zápletka, jakkoli po stránce logiky skřípe, mě ale ve finále svým průběhem i rozuzlením uspokojila. Hodnocení série: 3/5 ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

V celku len priemerná kriminálka, napriek skvelým hereckým výkonom na všetkých stranách. Tam som bol mimoriadne spokojný iba Langmajer bol v poslednej časti neznesiteľný. Nádych severskej krimi a náboženská spojitosť v štýle Sedem bola trochu málo prepracovaná. Mohlo byť trochu dusnejšie, ak by natlačili tých pár vrážd do jedného celovečeráku. Na poli československých seriálov teda jedno z tých lepších. Daný nápad ale nebol celkom využitý a prekvapenie na záver sa nie celkom vydarilo. ()

DEXTER099 

všechny recenze uživatele

Viděn první díl a co se týče příběhu tak je to docela osvěžení po té seriálové tvorbě v naší kotlině.Všeobecně se v posledních letech daří kriminálkám a akor v České televizi.Herecké výkony byly taky obstojné,jediné co mi tam nesedělo byl Miroslav Donutil,protože i když se snažil hrát jinak tak jemu se prostě vážná postava věří hůř.Dobře svou roli naopak hraje slovenská herečka Zuzana Kanócz,kterou můžete znát z románu pro ženy.Její role není typická detektivka s hezkou tvářičkou co se hned musí vyspat se svým kolegou,ale naopak vážná ženská co pro štiplavou poznámku nejde daleko.Za mě tedy zatím celkově 70% a čtyři hvězdy. ()

Galerie (493)

Zajímavosti (66)

  • Farář odmítá vypovídat na polici s odvoláním na § 368 odst. 3 trestního zákoníku o zpovědním tajemství. Je pravdou, že u již spáchaného trestného činu nemá oznamovací povinnost. Pokud by se však od pachatele dozvěděl, že se trestný čin spáchat chystá, měl by mít povinnost takový čin nahlásit. Vzhledem k tomu že takových kauz je pramálo, nebyl zatím vytvořen jasný precedent, jak z hlediska zákona postupovat. (sator)

Reklama

Reklama