Režie:
František FilipKamera:
Andrej BarlaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Jaromír Hanzlík, Petr Haničinec, Kathy Kriegel, Josef Kemr, Martin Růžek, Jiřina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Claudine Coster, Josef Dvořák (více)Epizody(12)
-
Návrat (E01)
-
Nabídka k sňatku (E02)
-
Carlo se loučí (E03)
-
Nový domov (E04)
-
Maringotka číslo osm (E05)
-
Natrvalo (E06)
-
Konkurence (E07)
-
Láska (E08)
-
Rozhodnutí (E09)
-
Varieté (E10)
-
Útěk (E11)
-
Slavné jméno (E12)
Obsahy(3)
Jeden z nejvýpravnějších seriálů České televize podle slavného románu Eduarda Basse, k němuž složil hudbu Karel Svoboda a ústřední melodii nazpíval Karel Gott. Životní příběhy šesti generací rodu Humberto zobrazují pohnuté osudy lidí, kterým se cirkusová manéž stala osudem. (Česká televize)
Videa (12)
Recenze (294)
Jeden z nejlepších seriálů, které se u nás natočili. Bez Němců by sice nic nebylo, ale Cirkus Humberto je taková česká chlouba. Navíc takhle ponuře to umíme natočit jen my. Nám je ten smutek prostě vlastní. Každopádně neuvěřitelná plejáda hvězd tento seriál udělala a vlastně naposledy se u něčeho takhle obrovského sešla. ()
Seriál jsem viděl jako dítě před revolucí a reprízu z DVD jsem považoval jako tutovku (navzdory faktu, že cirkusy nesnáším a považuju je jen zástěrku k teroru zvířat :-) . Bohužel, ani "epičnost" příběhu nezakryje řemeslnou splácanost díla - většina zahraničních herců je symbolem špatného obsazení i přes výborné dabující herce - např. opravdu nevěřím, že Hanzlíkova postava byla schopná provozovat sex s herečkou v roli Heleny po romanci s půvabnou Šafránkovu - tu prostě nafoukaný transvetita s vepřovým ksichtem porazit nemůže. Pár klíčových postav zmizí jen tak, další se objevují jen pro nějaký laciný účel (cikán-baleťák-kuplíř Laufer), epizody často končí nějakou nevýraznou scénou, která moc napětí nešponuje a místy laciná hudba Karla Svobody vzbuzuje spíš úsměv. Tohle fakt není můj oblíbený nadstandart českých seriálů. ()
Moje srdcovka a spolu s F. L. Věkem rozhodně nejlepší český seriál. Tady musím souhlasit s bratrovým komentářem (L_O_U_S). Recitace Máchova Máje z úst Jiřího Bartošky je vážně nejsilnější scéna. Nezapomenutelná hudba Karla Svobody s nejlepším vypravěčským hlasem u nás (Radovan Lukavský) vytváří celému tomuto příběhu ještě mnohem působivější dojem. ()
Dal bych tomu nejradši 4*, protože navzdory původnímu očekávání mi nakonec celá ta parta okolo Humberta přirostla k srdci, ale kazí mi to především dvě věci: Za prvý extrémně nevyvážený herecký výkony, což není u takhle výpravnýho a koprodukčního seriálu o desítkách herců nic zas tak moc překvapujícího, ale i tak je to škoda (na jedný straně vysokou laťku nasazující známější herci včetně obrovskýho překvapení v Mangovi/malym Vaškovi, na straně druhý ale např. dospělá Helena/Kathy Kriegel nebo Malinova Anička/Martina Hudečková, který jsou nejenže extrémně nesympatický a ošklivý ženský, ale i mimořádně špatný herečky). Obecně mi přijde, že casting poloviny ženskejch postav nebyl úplně šťastnej; výjimkou mezi touhle jejich špatně hrající a ošklivou polovinou je třeba Lída Karasová (Jana Janatová-Havlátová), která je sice roztomilá a celkem pěkná, hraje ale o to hůř - trochu mi občas připomínala výstupy ze školních besídek. A za druhý mi vadilo, jak se seriál loučil/neloučil s některejma naprosto zásadníma postavama, se kterejma člověk strávil několik dílů, sledoval jejich osudy, trable a cirkusovej život, a který prostě najednou přestaly existovat a divák se o nich už prakticky nic víc nedozví. Jinak je to ale chvályhodnej projekt obrovskýho rozsahu a se skvělym obsazením (aspoň z tý půlky, což ale u tohodle seriálu i tak znamená několik desítek skvělejch herců). ()
Jako malý prtě jsem tento seriál sledoval. To byla doby, kdy jsem si nebyl schopen zapamatovat, že Josef Kemr se jmenuje Josef Kemr. Ale vždycky stačilo říct Malina z Cirkusu Humberto a hned jsem od otce věděl jméno... Nehodnotím však, protože už je to velmi dlouho na to, abych si vybavil něco více, než jen útržky... ()
Galerie (392)
Photo © Česká televize / Jaromír Komárek
Zajímavosti (60)
- Když Antonín Karas (Petr Haničinec) odchází po smrti manželky do Němec a loučí se troubením, kamera švenkuje od Karase na chalupy. Přitom si nelze nevšimnout, sice ne příliš kvalitního, nicméně přece jen asfaltového chodníku. Koncem 19. století holý nesmysl a zvlášť kdesi na vesnici na Šumavě. (pjotri)
- Jaromír Hanzlík neměl v některých krotitelských scénách a později také při skoku z hrazdy do sítě ve Varieté Humberto dabléra. (Reyak)
- V několika scénách mají koně ve stáji udidla. Je to nesmysl, koně jsou ve stáji vždy bez udidla. (Mantichora)
Reklama