Režie:
František FilipKamera:
Andrej BarlaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Jaromír Hanzlík, Petr Haničinec, Kathy Kriegel, Josef Kemr, Martin Růžek, Jiřina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Claudine Coster, Josef Dvořák (více)Epizody(12)
-
Návrat (E01)
-
Nabídka k sňatku (E02)
-
Carlo se loučí (E03)
-
Nový domov (E04)
-
Maringotka číslo osm (E05)
-
Natrvalo (E06)
-
Konkurence (E07)
-
Láska (E08)
-
Rozhodnutí (E09)
-
Varieté (E10)
-
Útěk (E11)
-
Slavné jméno (E12)
Obsahy(3)
Jeden z nejvýpravnějších seriálů České televize podle slavného románu Eduarda Basse, k němuž složil hudbu Karel Svoboda a ústřední melodii nazpíval Karel Gott. Životní příběhy šesti generací rodu Humberto zobrazují pohnuté osudy lidí, kterým se cirkusová manéž stala osudem. (Česká televize)
Videa (12)
Recenze (294)
Svou výpravou takový seriál ve své době bere dech. I hudba je něco, co se neodmyslitelně vryje do srdcí všech televizních diváků různých věků. Nakonec i celé to drama kolem historie (ne)jednoho cirkusu (a komedie s tím spojená) stojí taktéž za pochvalu. Co ovšem je pro mě těžce stravitelné, je účast německých gesichtů, což je jako šleha devítiocasou kočkou umocněno dabingem české elity (např. krásný hlas Jany Preissové - to tam doprdele nemohla rovnou hrát? Vždyť je (byla) i lepší a krásnější a talentovanější, než ta německá frojlajn). Ne, tomuto flagelantství nelze holdovat a je to škoda. Mohlo to být ...dokonalé. ()
Seriál jsem viděl jako dítě před revolucí a reprízu z DVD jsem považoval jako tutovku (navzdory faktu, že cirkusy nesnáším a považuju je jen zástěrku k teroru zvířat :-) . Bohužel, ani "epičnost" příběhu nezakryje řemeslnou splácanost díla - většina zahraničních herců je symbolem špatného obsazení i přes výborné dabující herce - např. opravdu nevěřím, že Hanzlíkova postava byla schopná provozovat sex s herečkou v roli Heleny po romanci s půvabnou Šafránkovu - tu prostě nafoukaný transvetita s vepřovým ksichtem porazit nemůže. Pár klíčových postav zmizí jen tak, další se objevují jen pro nějaký laciný účel (cikán-baleťák-kuplíř Laufer), epizody často končí nějakou nevýraznou scénou, která moc napětí nešponuje a místy laciná hudba Karla Svobody vzbuzuje spíš úsměv. Tohle fakt není můj oblíbený nadstandart českých seriálů. ()
Cirkusácká sága plná taškařic a akrobatických čísel, ovšem laděna spíše pošmurně do tragických událostí a právě v tom je síla tohoto seriálu. Za nejlepší díl považuji už hned třetí. Smrt Calra Humberta a Bernharda Berwitze jsem v dětství málem obrečel. Další smutné scény jako akrobat co se vrátí z války bez nohy, nebo jak Petr Berwitz po mrtvici naposled drezíruje na vozíku lipicány ,mně docela dojímaly. Taky skvělý je táta Malina v podání Josefa Kemra. Snad co bych vytknul je (ne)stárnutí některých postav a výběr herců jako potomků, například Oldřich Vízner hraje syna Jaromíra Hanzlíka a poslední tři episody by se klidně vešly do jedné. Při sledování seriálu vždy přestávám nadávat na cirkusy i když to co provádí zvířatům je neodpustitelné a proto do opravdového cirkusu nikdy nevlezu jen do seriálového. ()
Výpravný koprodukční seriál, který mnoho nabízí a patří ve svém druhu ke zlatému fondu. To nepochybně. Já se ale při nejlepší vůli nedokážu přenést přes přítomnost vesměs příšerných německých herců, kteří to těm našim kazí, a přece jen trochu naivní vyobrazení postupu času na vizáži protagonistů. Takže za čtyři. ()
Cirkusové prostředí obecně moc neoblibuji, přijde mi takové dryáčnické a zbytečně napozlátkované, ale je pravda, že tenhle seriál je velice dobře udělaný, počínaje scénářem, který dokáže vystavět napínavé scény i budovat celkovou atmosféru, přes dobré herce a jejich režijní vedení, po neuvěřitelně zajímavé lokace, výpravu, kostýmy a jedinečnou práci s komparsem. Trochu mi zde vadí nesoulad mezi českými a německými herci - ti němečtí jsou zbytečně "tvrdí" a kožení v hereckých výrazech -. chybějí tomu emoce. Ale jinak velice precizní a filmařsky velmi dobře a na úrovni natočený seriál, kde hrají často roli i drobné detaily. ()
Galerie (392)
Photo © Česká televize / Jaromír Komárek
Reklama