Reklama

Reklama

Plivu na tvůj hrob

(festivalový název)
  • USA I Spit on Your Grave (více)
Trailer
USA, 1978, 101 min (Director's Cut: 96 min)

Obsahy(1)

Mladá atraktivní spisovatelka Jennifer Hills (Camille Keaton) přijíždí na venkovskou usedlost u řeky dopsat svůj román. Namísto vytouženého klidu na práci a inspirace tu ale nalezne pouze bolest a ponížení z rukou čtveřice brutálních buranů, kteří ji opakovaně znásilní a zničí její knihu. Zdrcená umělkyně se jim rozhodne krutě pomstít - a vytvoří tak mistrovské dílo!

Nechvalně známá klasika žánru exploitation filmů, který prožíval konjunkturu v 70. letech. Ještě donedávna byl tento film v řadě zemí zakázán, protože měl podle cenzorů glorifikovat násilí páchané na ženách a přední americký filmový kritik Roger Ebert jej označil za nejhorší film, jaký kdy viděl. Camille Keaton za svůj výkon obdržela v témže roce kdy byl film natočen cenu na Katalánském mezinárodním filmovém festivalu ve Španělsku. (choze)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (197)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Tento typ filmu lze podle mě hodnotit v podstatě libovolně, od maxima po odpad, záleží na kontextu. Vidět to někde v letním kině s lahvinkou něčeho dobrého po ruce, s klidem si to užiju a pobavím se tím, jak to celé pitomé. Naopak pohledem náročného diváka je to pochopitelně filmový brak s děsivými hereckými výkony a řadou nechtěné komiky. Osobně to nakonec vidím někde na průměr, docela mě to bavilo a Camille Keaton je třída, bobr nebobr. Dějově je to ale prostinké, postavy jsou napsané mizerně, a těch pár šokujících scén mě - coby otrlého diváka - těžko mohlo nějak rozhodit. Ze studijních důvodů ale dobré vidět, už jen kvůli té genderové omáčce okolo. Ovšem co mi vadí nejvíc, je název filmu, který parazituje na proslulé knížce Borise Viana "Naplivu na vaše hroby" (J'irai cracher sur vos tombes) - ten film nemá s Vianem NIC společného, pozor na to. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Úplně chápu,proč je tohle kult a taky chápu to nízké hodnocení.....Není to prostě film pro každého-Aby jste si to vychutnali musíte mít -jistou úchylku na zápach béčkovosti,smysl pro hodně černý humor,lásku k přímočaré poetice a schopnost užít si film o několikanásobném znásilnění a krvavé pomstě bez toho aby vás to pohoršilo.......Scénář je až epicky jasný ,osekaný až na samotnou dřeň příběhu bez "zbytečné"hluboké psychologie či moralistických kliček.....Atmosféra je tvořená absencí všechmožných filmařských tríčků,které většinou potlačují iluzi reality.........Co se brutality týče-nemyslím,že by šlo o dílo něják hraničící se snesitelností..V roce 78 šlo jistě o vrchol zvrácenosti ale dnes to může zaskočit snad jen diváka totálně neseznámeného s jakoukoliv tvrdší tvorbou...Krvavé scény jsou někde na úrovni dnešních slasherů pro teenagery a znásilňovací scény jsou drsné spíš tím o co v nich jde než tím jak jsou ukázané(oproti např "no moriré sola"je to docela odpolední čajíček)..Síla tohodle filmu zkrátka není v nějáké brutalitě ale v poetice vyprávění jednoduchého příběhu,o kterou se dneska(většinou neúspěšně) snaží kde kdo..........,,SUCK IT BITCH !!" :D :D ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Toto nie je "oko za oko" ale "ak sa k Tebe niekto správa zle, správaj sa k nemu ešte horšie". Jednoduchý dej, nelogické správanie postáv a ich zvláštne prehrávanie. Zdanlivé nedostatky vyvažovalo to, o čo išlo: sústredenie sa na brutálne pudové násilie a adekvátnu odplatu za spôsobené príkorie. Na tele. Na duši. V tomto zmysle boli výstižné tupé dialógy chlapskej party, považujúcej veľkomesto za skazené, či rodinná idylka jedného z nich, kontrastujúca s jeho činom. Príznačné bolo tiež prehadzovanie zodpovednosti na druhého, ak sa niekto z nich ocitol v núdzi, či obhajoba tvrdením v štýle: "My chlapi sme už raz takí, nezáleží či máš rodinu alebo nie. Každý by sa zachoval rovnako". Obrazovú vatu - úseky, kedy zdanlivo nič nedeje sú síce v kontexte pochopiteľné (tvorivé meditácie v dobrovoľne zvolenej samote, narušovanie tohto pokoja, vyrovnávanie sa s násilím, rozvažovanie čo a ako poriešiť následne), no predsa len miestami až hypnoticky uspávali. ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tak po tech nekterych komentarich tady jsem cekal podstatne vetsi pruser ale ten se nedostavil netvrdim ze je to nejaky veledilo podobny filmy se dneska toci jak na bezicim pase a nikoho to nesokuje ale myslim ze v dobe vzniku to bylo jiny kafe samozrejmne ze pro nekoho to je jenom samoucelna prehlidka nasili a nechutnosti (to znasilneni na pokracovani je fakt odporny a nikomu bych nepral to co zazila hlavni hrdinka) ale je treba se nad to povznest a a proniknout hloubeji do podstaty cele veci a poselstvi filmu jasne mluvi o odpornym cinu kterej nelze ospravedlnit a moralnim pravu na pomstu zpracovani je drsny syrovy a minimalisticky a svuj ucel naprosto splnuje pravda nema to zadnej zazracnej spad prvni pulhodinu se prakticky nic nedeje az pak se to rozjede ale tak nejak to co jsem cekal jsem od toho i dostal jinak teda pridavam se k nazoru ze koupelnova kastrace je vrcholem filmu a finale uz za moc nestoji ale neni treba bejt k tomuhle nizkorozpoctaku prehnane kritickej na svou dobu urcite odvazny dilo ze kteryho sem si pravda na prdel nesednul ale o zklamani bych taky nemluvil casem se dostanu i k remaku tak budu moci porovnat sam sem zvedavej jak to srovnani dopadne... ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Oproti předělávce z roku 2010 je to slabý čajíček, i když v roce 1978 film nejspíš provokoval svojí chladností a otevřeností. Ovšem dnes, v době kdy se beranice moc nenosí a americký Felix Holzmann v roli nepovedeného vraha a inseminátora je spíše pro pobavení, se už asi není nad čím pohoršovat či bát. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (19)

  • Cenzurovaná americká verze byla uvedena v roce 1982 na australském trhu jako nepřístupná do 18 let. Roku 1987 pak neuspěla žádost na jeho zákaz. V prodeji snímek zůstal až do roku 1997, kdy došlo se zavedením nových opatření k jeho stažení. V roce 2004 byl prodej nesetříhané verze obnoven. Soudní rozhodnutí uvedlo, že kastrace není druhem sexuálního násilí. (SeanBean)
  • Režisér Meir Zarchi původně film natočil z naprosto jiného důvodu, než si diváci mysleli. Chtěl varovat a upozorňovat tímto filmem na páchání násilí na ženách, zobrazit opravdová muka znásilněných žen a otevřít myšlenku na spravedlivý trest. Film měl být tragickým dramatem, nikoliv hororem. (Flipnic)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno