Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zastřelená manželka mafiána, majitele diskotéky, kde se scházejí popové celebrity. Policisté, kteří slouží na pražských obvodech, se už naučili jít vládcům podsvětí na ruku. Proto musí lidé z pražského oddělení vražd jednat na vlastní pěst... Na začátku devadesátých let hrálo každé policejní oddělení a každý policista sám za sebe. O to víc se cenili parťáci, na které bylo spolehnutí. (Česká televize)

(více)

Recenze (96)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

To je paráda, když se můžu pochvalně vyjádřit k české seriálové tvorbě. Takovou možnost jsem dostal naposledy u Pustiny. Ale Pustina byla v podstatě remakem severské odnože krimi žánru, Devadesátky jsou jen naše. Nejlepší je na nich to, že si ty záležitosti pořád ještě pamatuji, což dává celému seriálu úplně jiný náboj. Po dvou epizodách jsem nadšený a není to jen skvělým scénářem a atmosférou; lví podíl na tom mají herecké výkony, ať už jde o vyšetřovatele nebo o herce, kteří dávají ožít postavám českého zločinu. No, já jsem se do seriálu přímo "zažral", užívám si ho a skvěle se bavím. / Poučení: Není nad to, když tvé vzpomínky ožijí ve formě pohyblivých obrázků. ()

Beastmaster4 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Takové milé připomenutí absolutně beztrestné doby, která dodnes zanechala naše města či kraje na pospas mafiánům spolupracujících s policií a ovládající důležité posty na úřadech aj. Dodnes by o tom mohlo vyprávět např. Mostecko - potažmo Litvínovsko, kde to ještě různí mafiánští hajzlové a političtí odpadlíci drží v rukách. Absolutně ale selhala atmosféra, kdy se více dbalo na vizáž doby než na jednotlivé charaktery a drsnost prostředí......nezvládnutá atmosféra. Chybí tomu napětí a emoce zaznamenávající absurditu té doby. ()

Reklama

mira007 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Vražda manželky Ivana Jonáka byla opět parádní případ, z kterého jsem unešen, jenže když se trochu víc zamyslím, tak jsem unešený ze zobrazení té doby, kterou jako děcko pamatuju a najednou vidím povědomé věci, včetně rekvizit, dějů a hlavně atmosféry, ale čistě filmově to není úplně ono. Pokud to srovnám s Případy 1. oddělení (2014), kde se stal zločin a ten se ve svižném plynulém tempu vyšetřoval a uzavřel, tak tady ta zkratkovitost, narušená plynulost skákáním z jedné věci na druhou z toho dělají drhnoucí se věc. A to mám štěstí, že se orientuju v množství postav, protože k těmto případům mám něco načteno, ale pustit to albánským divákům, tak se chudáci ztratí. ()

helraiser 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Prostě neskutečná sonda do devadesátých let a o tom jak to u nás chodilo. Divák si připadá jako by se opravdu vrátil v čase do devadesátých let, kdy u nás zločin kvetl a neřadi typu Jonák si mysleli, že jsou nedotknutelný. Zmínka o Roubalovi byla též parádní. Tenhle seriál má sakra dobře nakročeno k tomu, aby se stal legendárním. Zatím jede na sto procent. ()

j.sorensen 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Od Mrázka s Bělou k Jonákovi, jemuž dělá vyhazovače Berdych a celou serií se táhne, sice nenápadně, ale zcela nevyhnutelně, rozpletení jednoho z největších případů tý doby. Konečně nám p.Mareš odhalí, jak to tehdy bylo z pohledu opravdových policistů, ne jen scénáristů, od kterých jsme vymyšleninek viděli už spoustu. A snad už skončí ta onanie nad Novotným. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (17)

  • Úvodní scéna vyšetřování zavražděné manželky Jonáka se natáčela na zastávce Sídliště Ďáblice. Pivnice na Konečné se proměnila na novinový stánek PNS a rekvizitáři zde navíc mimo jiné instalovali stánek s ovocem a zeleninou, který umístili lehce před dnešní pivnici. (formelin)
  • Jeřábkův taxík Audi 100 má poznávací značku AEV 40-54. Tato série byla ale přidělována až v polovině roku 1995, zatímco děj se odehrává o zhruba rok dříve. Tabulka SPZ by také počínaje sérií AES měla být větší, reflexní a se silnějším tahem písmen a číslic. (Martin_L)
  • Na konci epizody zazní skladba „Sen“ od skupiny Lucie. (Punisher)

Reklama

Reklama