Režie:
Jerry SchatzbergKamera:
Adam HolenderHrají:
Al Pacino, Kitty Winn, Alan Vint, Richard Bright, Kiel Martin, Raul Julia, Paul Sorvino, Gil Rogers, Warren Finnerty, Anthony Caso, Rutanya Alda, Joe Santos (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v New York City. Helen je mladá dívka bez domova. Hledá lásku a domov. Bobby by mohl být ten pravý - miluje ji a chce jí dát domov, jenže je narkoman a živí ho překupnictví drog a drobné kšeftíky. Ani jeho příbuzní a kamarádi neznají nic lepšího. Není se co divit, že i Helen začne brát drogy, prodávat své tělo a pomáhat Bobbymu při jeho podvodech. Mají jen jedinou možnost, jak začít znovu - rozejít se. Jenže to nedokážou. (vla_kor)
(více)Videa (1)
Recenze (111)
Bůh pomoz Bobbymu a Helen. ♥♥♥ Drogovým filmem číslo jedna pro mě i nadále zůstávají My děti ze stanice Zoo, přesto jsem se do Paniky v Needle Parku okamžitě a zcela zamilovala, ovšem z úplně jiných důvodů. "Děti" vnímám víc jako sebereflexivní a ironické a pracující na vytvoření komentáře ke společenskému problému, kdežto "Panika" nabízí hluboký ponor do svých postav a věnuje se jejich osobní proměně na základě vývoje okolností. Oba filmy si v sobě nesou silný pocit dokumentárnosti, který je ale zároveň výrazně vypravěčsky tvarovaný. "Děti" jsou víc jako rekonstrukce s naturščiky, kdežto "Panika" je inscenací velkého dramatu se soustředěnými herci. Oba filmy mají ve svém jádru lásku a vztah mezi mužem a ženou, ale zatímco Detlef prohlásí, že Christiane nikdy nemiloval, tak Helen na Bobbyho čeká. A když upustím od srovnávání, tak vedle zcela spektakulární hlavní dvojice (ani to snad neumím popsat jinak, než že co dělá Kitty je geniální a co dělá Al je geniální) mě v "Panice" mě ještě velmi odrovnaly dvě perfektní vedlejší postavy: hmatatelně slizký bratr Hank a andělsky manipulativní policajt Hotch. Hodně mi vyhovovala vypravěčská zkratka, která vypouštěla nepodstatné situace a soustředila se na konkrétní detaily. ()
Mám svoje top žánry a mám žánr, kterej z duše nenávidím- filmy o feťácích. Do Paniky jsem šel jen proto, že ji na ČSFD někdo zařadil do "podobných" ke kongeniálnímu Ex Drummerovi. Takže jsem zastříhal ušima a musel jsem si to pustit. Zázrak se ale nekonal. Naopak. Tohle je dokonalá ukázka toho, co já nerad. Nejdřív čurina, pak postupnej rozpad osobnosti, průsery, kriminál, někde i horší konce... Celkově ale furt stejný, po krk ve sračkách. A čím líp je to udělaný, tím je jich víc. No more... ()
New York sedmdesátých let a prostředí feťáků se vším, co k němu patří. Drogy, absťáky, špinavé ulice, prostituce, krádeže, podvody, policajti, práskači, dealeři. Ústřední dvojice Al Pacino a Kitty Winn hrála tak přesvědčivě, že jsem měl místy dojem, že si vážně potřebují šlehnout. Al Pacino si nevypracoval skvělý herecký talent s postupem času, on ho měl už od začátku (ostatně rok po tomhle filmu natočil Kmotra). Rekviem za sen je silnější, šokující a mnohem hrůzostrašnější zážitek, ale tady všichni ty feťáci vypadají opravdově. Z těch detailních záběrů píchání si do žíly mi trnulo v zubech. Ukázkový průvodce světem těchto lidí na okraji společnosti. Jenom konec snímku mi přišel takový nijaký. Ale to nic nemění na tom, že se jedná o výtečný film. Škoda, že je tak pozapomenutý. To si v žádném případě nezaslouží. ()
Alova feťácká vstupenka do světa velkého filmu. Nejkrásnější smažka navždy, tohle charisma netrumfne nikdo, zasloužený výtah ke Kmotrovi, absolutní herecký koncert už na startu, v časech, kdy nás mnohé ještě nikdo neměl ani v plánu. Syrové, ryzí, nekompromisní. Love story, kterou nedostaneš z hlavy. ()
Al Pacino je ten nejkrásnější feťák, jakého jsem kdy viděla:) Jak už tu někdo psal, ani feťák by to nedokázal zahrát lépe. Aneb zde, v Panice v Needle Parku, započal svou cestu jeden z nejgeniálnějších herců filmové historie. Kitty Winn je sympatická, i když v některých scénách bych jí nejradši vlepila. Krásná scéna na ulici, když jí Al vezme hlavu do dlaní, podívá se jí do očí a zeptá se, kdy si vzala poprvé. ()
Galerie (47)
Photo © Twentieth Century Fox Film Corporation
Zajímavosti (9)
- „V jedné scéně jsme měli dealovat na rohu ulice a byl tam opravdu člověk, který právě obchodoval s heroinem. Podíval jsem se na něj a on na mě. Byl jsem z toho opravdu rozrušený,“ prohlásil Al Pacino v rozhovoru z roku 1979. (stramonium)
- Jerry Schatzberg po přečtení scénáře odmítl film režírovat, nakonec se však uvolil, když byl do role Bobbyho obsazen Al Pacino, kterému předvídal velkou budoucnost. (Kulmon)
- Roli Bobbyho si zkoušel i Robert DeNiro, ale Jerry Schatzberg se nakonec rohodl pro Pacina. (Kulmon)
Reklama