• Willy Kufalt
    *****

    Skvělý televizní projekt z konce 60.let. Sedm celovečerních TV-snímků spájající humorní příběhy jedné rodiny, plné fantasie a populární písničky té doby, v podání ještě populárnějších zpěváků. Darek Vostřel, ředitel hudebního divadla Rokoko, coby řezník Rudolf III. je přiveden díky své bláznivé dceře Šárce do světa fantazie a rodinná dobrodružství mohou začít. Nejdřív je to nevinná cesta do snů a fantazie, pak malá rodinná špionáž, později Šáčino drama kolem její puberty a lhostejnosti ke škole. V dalších epizodách jde o parodie na historickou romanci, kriminálku, "pohádkový" příběh Monte Christa a posléze na náboženské motivy z Bible, v nichž se začali objevovat revolučné myšlenky Pražského jara. Ta atmosféra uvolněných "zlatých šedesátek" je tu krásně přítomná, už v samotných písničkách - "videoklipech"... navíc ke kvalitě posledních dvou dílů přispělo, že všechny písně, které se v nich objevily, byly napsány přímo do seriálu (první epizody obsahovali spíš už známé hity z rozhlasu, desek nebo jiných projektů). Milovníci starší čs.hudby zřejmě ani nemohou dát seriálu, ve kterém zpívají Matuška, Kubišová, Vondráčková, Neckář, Gott, Přenosilová, Pilarová, Hála, Urbánková,... jinak než plný počet hvězd. Můžeme jen litovat, že politická situace s nastupující normalizací neumožnila natočit další připravované díly (názvy podle dobových článků: Dinosaurus, Císař) a zařadila na dalších 21 let celý seriál do trezoru. Díky i za těch sedm !!(31.12.2016)

  • Karlos80
    ***

    Ve své době populární a zajímavým způsobem vyrobený televizní písničkový seriál (po hudební stránce opravdu skvost, nejlepší díl jednoznačně "Betlém", některé písně měli podobu jakési ho videoklipu+některé písně napsané programově pro jeho děj, se staly později stěžejní součástí repertoáru předních českých zpěváků, viz třeba "Přejdi Jordán" od Heleny Vondráčkové) s našimi předními pěveckými hvězdami a umělci, ale vystoupili tu i některé zahraniční hvězdy, například známí zpěvák zpěvák Udo Jürgens, to vše jen krátce (a později dokonce současně s natáčením) před vstupem SOVĚTSKÝCH vojsk a posléze nastolené tuhé normalizaci, ano do té doby tu byla ještě jakási volnost, svoboda slova, a seriál pro svou nadčasovost měl svůj význam a opodstatnění a samozřejmě i problémy, dnes s odstupem času a nad některými doslova revolučními písněmi se člověk musí už jen pousmát, o některých charakterech, které se dovedly šikovně přizpůsobit změně režimu, ani nemluvě. Seriál určen hlavně pro pamětníky, kteří si nostalgicky zavzpomínají nad patrně nejlepší dobou ve všech směrech, ZLATÝCH '60 letech!(22.12.2010)

  • Marthos
    *

    Hudebně-zábavný seriál, který je v určitém směru spíše nevšedním experimentem, než skutečným dramatickým dílem, postihuje euforické politické uvolnění jara 1968 a (ne)jen proto mu náleží zasloužená pozornost. Nicméně, dnes je vhodný jedině pro milovníky soudobých hvězd české popmusic a pro skalní příznivce televizní historie.(6.9.2009)

  • petaspur
    ****

    Rudolf III. není žádným habsburským monarchou, nýbrž pragmatickým socialistickým řezníkem - uzenářem Rudolfem Vandasem. Jeho dospívající dcera Šárka, v jejíž hlavince se svižně rozvíjejí feudální fantázie, v něm však dokáže bez problémů vidět vladaře, či kohokoli jiného. Seriál je založen na trefných hovorech zejména mezi otcem, dcerou či sympaticky zakřiknutým nápadníkem Vaňkem, které nenuceně vyúsťují v kostýmové videoklipové hity své doby.(28.1.2009)

  • HonzaBez
    *****

    Tento unikátní televizní seriál muzikálového žánru mám spojený jednak s kouzelnou postavou dcery řezníka Rudolfa v podání Ivy Janžurové a pak samozřejmě s celou řadou známých i méně známých písní 60 let v podání takových pěveckých hvězd té dob jako Matuška, Gott, Neckář, Vondráčková, Simonová, Pilarová a především pak Marta Kubišová. A není to zdaleka jen kvůli její Modlitbě pro Martu, která zazní v předposledním díle Hrabě Monte Christo. Jednotlivé díly mají scenáristicky určitě různou míru kvality, přičemž za nejkvalitnější považuji zmiňovaného Monte Christa (kvůli dobovým aktualizacím) spolu s posledním dílem Betlém. Jako celek je to ale rozhodně naprosto výjimečný (téměř bych řekl geniální) televizní počin z období pražského jara.(3.12.2017)

  • - Seriál měl původně devět dílů, přičemž devátý díl se měl jmenovat „Dinosaurus“ a byl natočen podle povídky Raye Bradburyho „Dinosaur Tales“. Tento díl se měl vysílat v den, kdy na místo Alexandra Dubčeka nastoupil Gustáv Husák, který vysílaní dílu nepovolil a zakázal i jeho promítnutí samotným tvůrcům seriálu. Žádná kopie tohoto dílu se nedochovala. Z písní z devátého dílu se dochovala pouze píseň „Legendy“ od Marty Kubišové. (Willy Kufalt)

  • - Nejslávnější píseň seriálu „Modlitba pro Martu“ od Marty Kubišové vznikla na přání scenáristy Jaroslava Dietla, který chtěl oslavnou píseň. Autoři Jindřich Brabec a Petr Rada původně vymysleli píseň „Cesta“, se kterou vyhrála tenkrát zlatou Bratislavskou lýru, ale v seriálu ji odmítla zpívat.   (Willy Kufalt)

  • - V 8. díle "Betlém" přicestuje do Prahy emigrant Bořivoj (Jiří Šašek) z Vídně, avšak vystoupí z vlaku Vindobona, který přijel na hlavní nádraží ze severu, tedy od Berlína. (Ganglion)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace