• sator
    *****

    Dle sdělení archiváře  České televize nebyly realizovány tři díly: 6. díl Tolerance, je o tom, že se celá země rozdělí na dva tábory, příznivce Gotta a příznivce Matušky mezi kterými vypuká válka. 10. díl se jmenuje Císař, v kterém se hrdinové se ocitají na dvoře Rudolfa II. 11.díl  se jmenuje Strašidlo v kterém už byla obsažena bolestná reflexe společnosti, protože zobrazoval počínající normalizaci v Československu.(11.7.2014)

  • Karlos80
    ***

    Ve své době populární a zajímavým způsobem vyrobený televizní písničkový seriál (po hudební stránce opravdu skvost, nejlepší díl jednoznačně "Betlém", některé písně měli podobu jakési ho videoklipu+některé písně napsané programově pro jeho děj, se staly později stěžejní součástí repertoáru předních českých zpěváků, viz třeba "Přejdi Jordán" od Heleny Vondráčkové) s našimi předními pěveckými hvězdami a umělci, ale vystoupili tu i některé zahraniční hvězdy, například známí zpěvák zpěvák Udo Jürgens, to vše jen krátce (a později dokonce současně s natáčením) před vstupem SOVĚTSKÝCH vojsk a posléze nastolené tuhé normalizaci, ano do té doby tu byla ještě jakási volnost, svoboda slova, a seriál pro svou nadčasovost měl svůj význam a opodstatnění a samozřejmě i problémy, dnes s odstupem času a nad některými doslova revolučními písněmi se člověk musí už jen pousmát, o některých charakterech, které se dovedly šikovně přizpůsobit změně režimu, ani nemluvě. Seriál určen hlavně pro pamětníky, kteří si nostalgicky zavzpomínají nad patrně nejlepší dobou ve všech směrech, ZLATÝCH '60 letech!(22.12.2010)

  • Gemini
    *****

    Unikátní věc, takovýhle formát. Alespoň u nás. Krásně stylizované romantické fantazie prostého dospívajícího děvčete pospojované hudebními čísly tehdejších hvězd, komediální vsuvky ultrasympatického Darka Vostřela a Ivy Janžurové bravurně vytvářející iluzi naivního patnáctiletého kůzlete, zručný nápadník Jiří Hrzán - a pak že dobrého pomálu, houbeles. K tomu si ještě přidejme legendární punc, který tomuto dítěti Jaroslava Dietla daly jedny z nejčernějších momentů našich dějin a rázem tu máme jeden z klenotů české televizní tvorby. PS: Marta Kubišová v pětadvaceti letech? Lahodící nejen uchu, ale i oku. Už chápu, proč byla takovou ikonou.(13.10.2007)

  • dr.fish
    *****

    Můžu říct, že je to alespoň pro mne jedna z nejlepších výpovědí své doby- nálada ve společnosti, radost ze života, prostě to na mě velmi silně zapůsobilo. Navíc uprostřed výroby seriálu přijedou Rusáci a utnou Pražské jaro, což se projeví v dalších dílech celkovým zvážněním a ztemněním písní i hrané části. Je vidět i v závěrečných dílech, jak jsou všichni zdrcení a neví co bude, nálada v těch dvou posledních dílech je fakt pohnutá, Martina Motlitba na konci Monte Christa a vánoční koledy na Půlnoční ve svatém Jakubu, toť sepětí národa v těžké chvíli, které má svou sílu i dnes. Ale krom toho se užije i spousta srandy, herecké výkony excelentní, většina velkých hitů své doby tu taky zazní. Tenhle seriál mne prostě dostal..100%(4.1.2015)

  • 3 AM Code
    *****

    Na tenhle serial sem narazil naprostou nahodou v ramci vysilani starsi tvorby na CT2. Kdyz se podivam na soucasnou TV produkci, je skutecne neskutecne co v Ceskoslovensku v kratkem obdobi svobody pred '68 vzniklo za neuveritelne originalni a svezi dilko. Jestli TOHLE je atmosfera a duch ktery komunisti normalizaci zabili, tak uz jen za to si zaslouzi do jednoho viset...(11.4.2005)

  • - Darek Vostřel vzpomínal na scenáristu Jaroslava Dietla: „Dietl byl na natáčení většiny mluvených pasáží a hlídal si to. Byl přísný a nic neprošlo jen tak. Mně vždycky říkal: ‚Když se rozčiluješ, tak se rozčiluj doopravdy. Nic nehraj, že si rozčilenej, buď rozčilenej.‘ Jarda prostě vyžadoval plný herecký prožitek, jak se učeně říká. Snažili jsme se. Po každém delším záběru jsem hledal Jardu, a pokud spokojeně kývl hlavou, věděl jsem, že je to v suchu.“ (sator)

  • - Tato epizoda byla natáčena na žižkovském gymnáziu Karla Sladkovského. (Dzonysek)

  • - Kvůli protiokupačnímu charakteru seriálu měli tvůrci později potíže, někteří odnesli účast na tomto seriálu zákazem činnosti a v následujících dvaceti letech prakticky zmizeli z umělecké scény. Např. režisér Jaromír Vašta musel pracovat jako kameník na Karlově mostě. (sator)