• Valentin
    ****

    Z archivu vykouklo mnoho dobrých věcí a tenhle seriál mezi ně patří. Darek Vostřel je vynikající, každý díl je stylizován do jiného prostředí a hlavně ty písničky. Modlitba pro Martu mluví za vše. Je nuvěřitelné, že tenhle seriál se nemohl vysílat a místo toho se pouštěly takové výplody jako Žena za pultem.(13.11.2010)

  • xaver
    *****

    Řezník, jako Rudol III., skvělý nápad v ještě lepším podání Darka Vostřela, kterému excelentně sekunduje Iva Janžurová coby jeho dcera. Byla to bezpochyby životní role Darka Vostřela, který bohužel už nikdy nedostal takový prostor prokázat svoje kvality. Muzikálový seriál je doslova prošpikován tehdejšími hity, které dodnes nezapadly, a mnohé z písniček jsou dnes již klasikou české populární hudby. Způsob, jak jsou podávány písničky, natočené jako videoklipy, pardon filmové písničky, jenom podtrhují kvality naší tehdejší kinematografie i televizní tvorby. V tomto směru jsme daleko předběhli celý svět. 5*.(5.3.2012)

  • sud
    ****

    Postavit seriál pouze a jen na zpěvácích a písničkách nemusí být pokaždé fiasko. "Píseň pro Rudolfa III" je toho zářným příkladem. Vtip jednoduše zapadá mezi písničkové výstupy ze zlatého fondu české populární hudby. Objeví se zde spoustu hudebních hvězd té doby (Matuška, Neckář, Kubišová) a někteří i zahraniční (Hughes Aufry). Zazní zde také legendární Modlitba pro Martu, píseň která díky normalizačnímu vedení na dlouhou dobu byla důvodm zákazu činnosti Marty Kubišové. Perla televizní tvorby, která po roce 1968 byla na nezaslouženém dvacetiletém odpočinku. 80%.(22.8.2006)

  • 3 AM Code
    *****

    Na tenhle serial sem narazil naprostou nahodou v ramci vysilani starsi tvorby na CT2. Kdyz se podivam na soucasnou TV produkci, je skutecne neskutecne co v Ceskoslovensku v kratkem obdobi svobody pred '68 vzniklo za neuveritelne originalni a svezi dilko. Jestli TOHLE je atmosfera a duch ktery komunisti normalizaci zabili, tak uz jen za to si zaslouzi do jednoho viset...(11.4.2005)

  • sportovec
    *****

    "Pouze" znamená mnohdy všecko. To "všecko" tvoří obligátní instrumentárium nápadu a zvládnutí návazných výrobních složek - v tomto případě televizní tvorby. A pak "maličkost" - jiskra, nevypočitatelná a nevykalkulovatelná, která způsobí zázrak: trvalou pozornost, neutuchuchající obdiv vzdorující času a konečně všeobecně sdílenou a uznávanou hodnotu. Pohlédneme-li z tohoto hlediska na klasický čeký muzikálový seriál - i tak to lze charakterizovat toto Dietlovo zralé dílo - jsme konfrontováni s vícefunkční, navýsost profesionální Vaštovou režií (Jaromír Vašta), skvěle vybraným mladickým hereckým duem Hrzán-Janžurová a dobře zachyceným dobovým prostředím světel i stínů zavedeného komunistického životního stylu té doby i prvků. jež prorážely viditelně jeho povrchem. Na tomto pozadí písně, vybírané tak, aby mohly navázat na úspěšné televizní soutěže první poloviny šedesátých let (PÍSNIČKY NA ZÍTRA, KDO - S KÝM - O ČEM - PRO KOHO) i rozmach malých divadelních scén (Semafor, Rokoko, Alfa), a události Pražského jara a rané, postupně prosazované normalizace (píseň PŘEJDI JORDÁN), nemohly neuspět - zvlášť když byly interpretovány špičkovými zpěváky doby (Gott, Matuška, Neckář, Pilarová, Vondráčková, Kubišová). Symbolické je. že poslední díl, předvídavě nazvaný DINOSAURUS, nikdy nebyl vysílán. Zaujmou i politické reflexe v obou posledních dílech (7. a 8.). Způsob, jakým Dietl vtělil do romantického syžetu Dumasova románu i biblické vánoční scenérie soudobou politiku, je jedinečný (scéna podpisu vázacího aktu Třemi králi na Herodesův příkaz v 8. díle). Je dobře, že dílo je konečně také dostupné i na DVD nosičích.(20.10.2007)

  • - Seriál měl původně devět dílů, přičemž devátý díl se měl jmenovat „Dinosaurus“ a byl natočen podle povídky Raye Bradburyho „Dinosaur Tales“. Tento díl se měl vysílat v den, kdy na místo Alexandra Dubčeka nastoupil Gustáv Husák, který vysílaní dílu nepovolil a zakázal i jeho promítnutí samotným tvůrcům seriálu. Žádná kopie tohoto dílu se nedochovala. Z písní z devátého dílu se dochovala pouze píseň „Legendy“ od Marty Kubišové. (Willy Kufalt)

  • - V záverečných titulkoch sa autori ​​ospravedlňujú za vzniknutú scénu: "Autori podotýkajú, že záverečná pieseň Modlitba bola pôvodne zložená pre tento príbeh a nie ich vinou ani ich zásluhou, že medzitým sa preslávila a prerástla rámec celého programu." (Raccoon.city)

  • - Nejslávnější píseň seriálu „Modlitba pro Martu“ od Marty Kubišové vznikla na přání scenáristy Jaroslava Dietla, který chtěl oslavnou píseň. Autoři Jindřich Brabec a Petr Rada původně vymysleli píseň „Cesta“, se kterou vyhrála tenkrát zlatou Bratislavskou lýru, ale v seriálu ji odmítla zpívat.   (Willy Kufalt)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace