Režie:
Francis Ford CoppolaKamera:
Vittorio StoraroHrají:
Martin Sheen, Marlon Brando, Robert Duvall, Frederic Forrest, Sam Bottoms, Laurence Fishburne, Albert Hall, Harrison Ford, Dennis Hopper, G. D. Spradlin (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kapitán Willard (Martin Sheen) si během služby ve Vietnamu získal pověst vynikajícího vojáka. Je pověřen důležitou misí: musí v džungli najít a zlikvidovat amerického plukovníka Waltera E. Kurtze (Marlon Brando), který dezertoval a vede v čele oddaných domorodců soukromou válku proti Vietnamcům i proti Američanům. Cestou proti proudu Mekongu na hlídkovém člunu Willard se svými muži poznávají nejpodivnější a nejrůznější aspekty válečného pekla. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (3)
Recenze (1 182)
Mistrovské dílo. Ani délka mě moc nevadila. Výborní herci - ano jistě Duvall a Brando, ale i Martin Sheen, na kterého se někdy zapomíná a který jinak už toho moc zajímavého nenatočil - tak mu přiznejme alespoň tento úspěch, v této roli je skvělý. Nejlepší scéna: pochopitelně - nálet na vesnici s Jízdou Valkýr - geniální. ()
Film o čekání na Marlona Branda (tak dlouhém, až jsem měla pocit, že čekám na Godota), jenž se v čase 2:39:16 (!!!) zjeví jako hora sádla v šeru své kobky, pak něco zamumlá do tmy a za chvíli ho Sheen za zvuků doorsovského The End zmasakruje. A pak může nastat opravdové The End. 202 režisérských minut v pr**** a já přemýšlím, co na tom sakra všichni tak vidíte.. ()
Neuvěřitelně silný mystický zážitek, který mě provedl devíti kruhy Dantova Pekla. Společně s hrdinou jsem zažil - dá se říci na vlastní kůži - hrůzostrašnou odysseu lidskou bestialitou, úpadkem morálky a hodnot, filozofií války a šílenstvím, cestu, o které budu ještě dlouhé dny usilovně přemýšlet, pravděpodobně zcela bez výsledku. Jeden apokalyptický obraz střídá druhý, vše je nejisté. Za vším se skrývá obtížně dekódovatelná symbolika. Coppola konfrontuje chaos války a dnešního světa s nevšímavou divokostí přírody, s transcendentální povahou bytí a nebytí, nechává z podvědomí vyplout ty nejtemnější démony, strachy a touhy a halí vše do neproniknutelného rubáše grotesknosti a nepostižitelnosti kosmických mystérií. A co teprve ta forma! Kryptický, netradiční, depresivní, maniakální. ()
Osudová - Američany nikdy formálně nevyhlášená - americko-vietnamská válka, která před 35 lety skončila těžkou americkou porážkou, konfrontuje dva světy: demokracii francovské "Nové Atlantidy" a z užšího evropského pohledu prastarou vietnamskou civilizaci, jež ve svých východiscích pamatuje ještě antický císařský Řím. Modelová situace - zešílevši či zbezradněvši americký důstojník, škodící záměrům amerických okupantů, který se utekl do hloubky vietnamské džungle, a jeho zvlášť utajené stíhání dává nahlédnout nejen do nejrůznějších tváří války, ale relativizuje mnohé z toho, co jsme zvyklí shrnovat pod téma lidských práv. Obrovská freska, která se zdarem vymyká filnově technokratickým dnahám naší doby, nás vystavuje zrcadlu. (Zásluhy scénáře, coppolovské režie i kamery jsou v tomto ohledu neoddiskutovatelné, protože daly vzniknout skutečně hlubokému dílu.) To, co v něm prostřednictvím filmu vidíme, je pramálo lichotivé a nejčastěji zrůdně zločinné. Vědomí, že tzv. euroatlantická civilizace již delší dobu je jen velmi problematickým středem světa, je asi tím postřehem, který bychom si z APOKALYPSY měli trvale odnést. Věřme, že podobně budou v této choulostivé věci smýšlet i naši potomci. V zájmu svém i v zájmu všech lidí dobré vůle na této modré planetě. ()
Jediněčný film nejen díky způsobu jakým je natočen, ale i průběhem natáčení a celkově jeho historií. Při čtení zajímavostí jsem byl chvílemi i zděšen. Například: Dennis Hopper dával na place plný průchod své závislosti na drogách a alkoholu. Předčítal mi z Bible a řezal k tomu tlusté špalky hašiše: řekl Laurence Fishbourne, kterému tehdy bylo 14 let !! Nebo samotný režisér prodělal během natáčení epileptický záchvat a pod vlivem drog nadiktoval pokyny, aby v případě jeho smrti dokončil film George Lucas !! Nemluvě o tom, že Americká armáda nechtěla film financovat a neposkytla žádné prostředky, režisér si je musel propůjčit od diktátora Filipín, kde se film natáčel, Fernanda Marcose. Docela nářez, co tento film měl za sebou a nejlepší na tom je, že mrtvoly, kterých je ve filmu nepřeberné množství nejsou jen figuríny...Jestli to byla Apokalypsa tak nejen pro samotné vojáky v té době, ale i pro filmový štáb jako takový. Musím podotknout, že téměř každá scéna je tak nádherně kamerou nasnímaná, a sledovat vzlet vrtulníku za východu slunce je tak oslnivý a symbolický, že se Vám až zachvěje žaludek. . ()
Galerie (117)
Zajímavosti (125)
- Film je inspirován krátkým románem "Heart of Darkness" z roku 1902 anglicky píšícího polského prozaika Josepha Conrada. Autor symbolickým jazykem popisuje putování Angličana Marlowa po řece Kongo, aby našel "univerzálního génia" Kurtze, který se v bývalém Belgickém Kongu stal náčelníkem kmene kanibalů. Pro potřeby filmu bylo prostředí i okolnosti přizpůsobeny událostem týkajících se amerického působení ve Vietnamu. (gjjm)
- V scéne, kedy Willardova (Martin Sheen) posádka rozstrieľa loď vietnamských obchodníkov, nezabije ani jedno zviera na palube. Tie naopak ostanú, ako možno vidieť hneď v nasledujúcej scéne, veľmi pokojné. (GTS_PUNK)
- Ke konci roku 2012 měl tento film podle fanoušků nejvíc chyb v historii kinematografie. Jejich počet dosáhl čísla 395. (vyfuk)
Reklama