Režie:
Paul SchraderScénář:
Paul SchraderKamera:
John BaileyHudba:
Giorgio MoroderHrají:
Richard Gere, Lauren Hutton, Hector Elizondo, Nina van Pallandt, Bill Duke, K Callan, Brian Davies, Tom Stewart, Carole Cook, Carol Bruce, Macdonald Carey (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Julian Kay (Richard Gere) je zvláštní druh muže. Chlapecký. Smyslný. Profesionální. Mluví pěti nebo šesti jazyky a lze si ho zaplatit jako společníka, průvodce, překladatele či šoféra. Julian Kay je americký gigolo. V černém kabrioletu značky Mercedes 450 SL se prohání svým kalifornským světem blahobytu a žen. Michelle Strattonová (Lauren Huttonová) je krásná, žádoucí a osamělá. Je provdaná za kalifornského senátora a hraje oddanou manželku. Ale čeká. Čeká na něco, co jí změní život. Potká Juliana a sleduje ho až na místo, kde žije. Pomalu a váhavě se mezi nimi začne vytvářet pouto. Pak ale přijde Juliana vyslechnout detektiv Jack Sunday (Hector Elizondo). V Palm Springs totiž došlo k vraždě a čím hlouběji se vyšetřování dostává, tím více je Julian do případu zapleten. Jeho alibi je vratké. Několik zmizelých šperků bylo nastraženo u něj v autě. Někdo se snaží očernit Juliana z vraždy. A je jen na něm, aby zjistil proč. (Cinemax)
(více)Recenze (34)
Ouuuuuuu. Parádní filmek. I Rhed dal 4 hvězdičky tak to je něco. ()
Není to nijak převratný film, ale ve filmografii Richarda Gerea patří k tomu lepšímu. Zajímavá sonda do života jednoho gigola. Určitě je to postaveno na reálnějších základech, než např. Pretty Woman. ()
Jakmile z kraje začne hrát Blondie, nečekaně ihned jsem zpozorněl. Richard Gere totiž ve svých mladých letech působil jak nejtěžší fešák Hubert Hollywoodských luhů a hájů. A popravdě, když nás představuje se svojí rolí dámského nabíječe, působí víceméně dost jemně, až žensky. Postupem času ale film dost ztemňuje atmosféru a závěr je vysloveně osmdesátková temnota se vším všudy. A na vině je především muzika, která je v tomto filmu naprosto skvělá. Umocňuje atmosféru osmdesátkového napínáku se vším všudy. Přiznám se, že i díky tomu by mě vůbec nenapadlo, že film pochází z roku 1980. ()
║Rozpočet $4,8milióna║Tržby USA $22,743,674║Tržby Celosvetovo $52,743,674║ ()
Richard Gere podava na sve moznosti jeden z nadprumernych vykonu a i samotny film nabizi netradicni zapletku na tema nespravedlive obvineny. ()
rozpočet : ? tržby americke : $22,743,674 ()
Mluvím špatně americky, mám naprosto průměrně velký penis, nevlastním žádný oblek šitý na míru a neumím být okouzlen z každé dámy, ani když mi za to zaplatí - proto se nikdy nemohu živit jako americký gigolo Julian Kay. Nicméně po premiéře filmu jsem si tím až tak jistý nebyl a pořídil jsem si stejné závěsné boty k posilování, jaké měl Julian. Ke kariéře souloživého povaleče mi to sice nepomohlo, ale vzpomínky na tu dobu mám celkem příjemné. Mně se tento snímek prostě celkem líbí a soundtrack, v čele s úžasnou skladbou Call Me od Blondie, vždycky dokázal zaujmout mé uši. ()
Postava gigola dodává trochu zajímavosti a šmrncu rutinnímu krimithrilleru. ()
Trošku bezžánrový snímek, který spatřil světlo filmového světa pod pečlivým dohledem tehdy neznámého producenta Jerryho Bruckheimera. Hlavním tahákem je vedle slušné atmosféry 80. let bezpochyby přesvědčivý Richard Gere, jehož Julian Kay je na vrcholu sil a ke svému řemeslu přistupuje velmi zodpovědně. Osamělých paniček, které solí prašule svých zaneprázdněných manžílků, je totiž spousta. Jenže v téhle branži není daleko od nekalých praktik, a tak se Julian dostane mezi hlavní podezřelé z brutální vraždy jedné klientky. Bývalý filmový kritik a především uznávaný scénárista (Zuřící býk, Taxikář nebo Obsession Briana De Palmy) Paul Schrader se k tématům sexu rád vrací, nelze mu upřít, že pro filmový svět definitivně objevil Richarda Gerea (ten chlap snad vůbec nestárne) a pomohl mu tak trochu vykročit k „titulu“ sexuálního symbolu. ()
Nic převratného. Ovšem šatník a styl oblékání Juliana je o několik levelů výše než u většiny dnešních mužů :) ()
Ak niekto má dve hodiny voľného času, chce vidieť Richarda Gere v najlepšej forme ako gigola úspešnejšieho, než akého hral John Voight v Polnočnom kovbojovi, potom je to film pre neho. Inak je to priemerný, ľahko zabudnuteľný film patriaci do šedej zóny. ()
Mistr temných a propracovaných scénářů, (Taxikář, Zuřící býk) tentokrát jako chabý režisér, nudného thrilleru o gigolovi, který se připlete k vraždě a stane se hlavním podezřelým. ()
Paul Schrader ve svém třetím filmu po Hardcore zůstává u sexu a erotiky, i když v pro něj zřejmě ne tak osobním tématu. A vyhmátl si do hlavní role Richarda Geara, kterého tím vystřelil mezi hvězdy, aby se o 10 let později stal superslavným díky Pretty Woman a o rok později si odskočil do malé sympatické role k legendárnímu Kurosawovi. Ale k filmu, za mě to je s Pretty Woman jedna z nejlepších Gereových rolí. I giogolo může vidět ve své práci hlubší smysl a poslání. I giogolův vnitřně osamělý svět může čekat na pravou lísku. A samozřejmě se taky může jeho život začít srát, když si někdo myslí, že nikoho nemá a je dost postradatelný na to, aby na něj hodil vraždu. Když vše svědčí proti němu, tak musí sám začít pátrat po tom kdo za tím stojí. Schrader jako slavný scénárista mě překvapivě zklamal hlavně úrovní scénáře (zakomponování romantické linie do příběhu). Tam, kde byla dříve kvalita scénáře podpořena dobrými hereckými výkony, to teď celé výrazně táhne nahoru Gere. Co ještě stojí za zmínku je to, že se tu opět v ústřední roli objevují dost kontroverzní sexuální praktiky. Co taky čekat od člověka, který vyrůstal v puritánské kalvinistické rodině... ()
Přes průměrně nízké hodnocení dávám 4 hvězdičky. Mladičký Richard Gere je ve filmu neodolatelný, samotný příběh není hloupý a určitě stojí za shlédnutí. ()
Táhne se to jako ..., vždyť jsme u toho třikrát málem usnuli (ale to bylo i z jiných důvodů). Ráda jsem viděla Richarda Gerea v trochu jiné podobě, než jak je většinou obsazován a sedlo mu to pěkně. Moc se mi líbila kamera, místa, kde se točilo, vizuálně opravdu zajímavá podívaná. ()
Richard GERE má samozřejmě lepší filmy, ale možná, kdyby se námětu ujal slovutnější režisér, mohl z Richarda G. i tohoto filmu vytlouct větší kapitál. Vtipná scéna : Gere si vybírá na posteli kravatu, aby svou klientku zaujal. Zajímavost : v tomto filmu se poprvé setkává R.G. s hercem Hectorem ELIZONDEM, aby se o deset let později (1990) znovu setkali (již jako dvě velké hvězdy) ve filmu "Pretty Woman", kde Elizondo výborně ztvárnil ředitele hotelu, v němž se milionář Gere ubytoval. ()
Wau. Scéna, kdy se poprvý potká Gere a Hutton je vrchol - kýč a lascivita v bodě, kde se protínaj. Guilty pleasure. ()
Atmosféra osmdesátých let s nezbytným syntezátorovým soundtrackem a pomalu plynoucí tempo filmu nic neubírá na faktu, že se jedná o jeden z nadprůměrných filmů o nespravedlivě obviněném mladíkovi a ještě k tomu prostitutovi, kterého výborně ztvárnil Richard Gere. ()
Zaujímavé v detailoch (štýlové kostýmy, atmosferické neo-noir nasvietenie v interiéroch, neóny nočnej ulice), ako vo zvyšných zložkách nanajvýš priemerné a v celku nesúrodé. Veľmi nevyvážené hlavne ku koncu: akoby film potrebovali na rýchlo dokončiť a cez stmievačky naservírovali sériu skratkovitých scén, ktoré som im neveril ani zďaleka. Záverom, od takého kalibru akým je Schrader (Taxikár, Hardcore) by som čakal prepracovanejší príbeh. ()
38. Zlatý Glóbus za rok 1980 - nominace (2) - Nejlepší hudba - Giorgio Moroder, Nejlepší filmová píseň - "Call Me" - Hudba a text Deborah Harry, Giorgio Moroder ()
Reklama