Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Michael Douglas už si prezidenta zahrál, tak proč si nestřihnout roli jeho osobního bodyguarda? Respektive spíš první dámy, které je však blíž, než by měl. Jeho postavení začne zásadně narušovat to, že při ohrožení hlavy státu nemůže říct na detektoru lži všechno, navíc má někdo kompromitující fotografie, které si za rámeček rozhodně nedá. Tajná služba má tak obětního beránka, Douglas vezme nohy na ramena, aby očistil nejen sebe, ale přerušil i teroristický útok. Nahrávají mu zkušenosti i místy nejapné kroky některých jeho kolegů, kteří ještě ani nebyli na světě, když schytal kulku za prezidenta Reagana. Výsledek chce být vzrušující podívanou, ono se to místy daří, jenže druhou polovinu už seká jednu logickou chybu za druhou. A někdy už hodně do očí vřískající (první dáma si v okamžiku největšího ohrožení pobíhá okolo auta). Tenhle výsledek navíc stál šedesát milionů dolarů a vidět to moc není. Je to natočené hezky, ale chybí nějaká skutečně zapamatovatelná scéna, Clark Johnson je rutinér, má rád kamerové oblety a nájezdy na své hrdiny, ale jinak toho moc nepředvedl. A hlavně neomlátil scénář někomu o hlavu (asi nejvíc zamrzí návrat našeho hrdiny mezi kolegy, jako by se nechumelilo). Douglasovi hodně pomáhá charisma, s bouchačkou už mu to tolik (věk nezastavíš) nejde. Záporáci spíš směšní, zrádce se dá snadno odtušit. Na 60% se ale sápeme. A to není úplně málo.(4.3.2015)

  • Douglas
    ***

    Do tři čtvrtin mimořádně svižný a sebeuvědomělý žánrový film, poslední čtvrtina je bohužel dost degradující, protože všechny otázky už jsou de facto zodpovězené a jde "jenom" o finální akční dovětek, který už nemá na co odpovídat. Ten se však - obzvláště pak ve stávající podobě - k víceméně sofistikovanému vyprávění, které předcházelo, vůbec nehodí a zásadně narušuje strukturu filmu.(15.8.2006)

  • Lateef
    ***

    Byť je finále scénáristicky možná nešťastné a schéma příběhu trochu okoukané, mám z filmu dobrý pocit, protože se evidentně všichni včetně herců i tvůrců snaží. Clark Johnson servíruje další akční dobrodružství, které se k cíli přibližuje dynamickým a vyrovnaným krokem energického běžce, až v poslední půlhodině si snímek špatným došlápnutím (scénáristickým tahem) způsobil bolestivý (pro diváka) výron. Do cíle se přeci jenom ale dobelhal a podpořila ho v tom i velice výrazně dobrá hudba. Michael Douglas je sice při sledování nenápadný jako inkoustová kaňka, jinak ale svoji roli zvládl ve věku 62 let pozoruhodně působivě. Z herce Kiefera Sutherlanda jsem měl nejlepší pocit v Telefonní budce, když byl pouze slyšet jeho charismatický hlas, je sice pravdou, že jeho slovní přestřelka s Douglasem je výborná, avšak po celý děj nosí jeden a ten samý obličej. Poměrně slušně působí různé technické vymoženosti, takže film na takové deštivé všední dopoledne (jako je to dnešní) funguje docela obstojně. 70% 78 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)(6.9.2007)

  • Wysch
    ****

    Zručná řemeslná ruka ve srovnání s tupounkým scénářem. Snímek stojí a padá na dvojici ústředních hrdinů (kde Douglas dostal možná až moc prostoru, kdežto prťavý Sutherland pro sebe urval snad dvě celé scény), povedené kameře i střihu, absenci zbytečných výbuchů a obrovských přestřelek. Vyčerpané žánrové klišé zcela přehlídnu a budu se v hodnocení tedy dívat jen na tu hereckou grupu a technické zázemí filmu. Scénář je největší slabinou (hlavně v závěru).(15.3.2009)

  • Superpero
    ***

    Celou dobu dobrý, dobrý a od scény "Sutherland míří na Douglase, ale nedokáže ho oddělat" mě to najednou přestalo bavit. Navíc finální přestřelka v chodbách vypadá, jako kdyby jí místo Clarka Johnsona natočila ČT1 (kamera tam furt zabírá nějakej hydrant a celý to tam vypadá jak u nás doma ve sklepě). Herecky je ten film na úrovni a Eva Longoria potěší každýho chlapa.(7.1.2007)

  • - Thriller debutoval na třetí príčce amerického žebříčku návštěvnosti (21. – 23. 4. 2006) s výdělkem 14,3 mil. dolarů a celkový obrat nakonec překročil jen 36 milionů. (imro)

  • - V úvodní scéně atentátu na Ronalda Reagana jsou použity reálné dobové záběry, v nichž agenti chrání prezidenta vlastními těly. (Siriuss)

  • - Snímek natočili podle románu bývalého agenta tajné služby Geralda Petieviche, který je už víc jak dvě dekády ve výslužbě a věnuje se jen psaní. Pracoval například na seriálu T. J. Hooker a podlě jeho knihy vzniknul také film Žít a zemříť v L. A. (1985). (imro)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace