Tvůrci:
Charlie BrookerScénář:
Charlie BrookerHrají:
Hayley Atwell, Domhnall Gleeson, Claire Keelan, Sinead Matthews, Lenora Crichlow, Michael Smiley, Tuppence Middleton, Ian Bonar, Lee Nicholas Harris (více)VOD (1)
Epizody(4)
-
Přijdu hned (S02E01)
-
Lovná zvěř (S02E02)
-
Medvídek Waldo (S02E03)
-
Bílé Vánoce (S02E04)
Obsahy(1)
Sci-fi antologie temných příběhů o závislosti na sociálních médiích, „živé“ reality show a možnostech budoucnosti. (Netflix)
Recenze (48)
Druhá séria opäť nastavila zrkadlo dnešnej spoločnosti s príjemnou satirou, a napriek tomu že epizóda o Waldovi má najnižšie hodnotenie jej odkaz o tom, ako nebezpečné môže byť politické ovplyvňovanie mládeže buranmi, ktorý vedia iba nadávať mňa oslovila najviac. V dvoch epizódach je najpodstatnejší odkaz zapracovaný až počas záverečných titulkov a tak tip znalca zo susedného historického mesta opäť nesklamal. Budem sa mu musieť na trhu remesiel nejako odvďačiť. ()
Druhá séria naplňuje očakávania po tej prvej a znova, takmer dokonale, napĺňajú epizódy svoj potenciál. Pribúdajú nám ako ďalšie technológie, tak ďalšie podnety na zamyslenie a premýšľaní nad tým, čo je iba ľahkým sci-fi popostrčením reality dneška, alebo čo bude smerom do budúcnosti len čistá, ale podotýkam zábavná a podnetná, fikcia. Vedie u mňa druhá časť a celovečerný špeciál, avšak po opätovnom pozretí možno ešte viac docením zvyšné dve epizódy. ()
Be Right Back je pro mě kvůli oblíbenému charismatickému Domhnallu Gleesonovi dokonalým rozjezdem druhé série. 10/10. White Bear, "trefně" přeložený na Lovnou zvěř, je absolutně nejintenzivnější epizodou celého Black Mirror. 10/10! The Waldo Moment je naopak jednou z těch slabších, stále má ale ve svém nitru ukryto to ponaučení ze všech druhů technologií, které se nám tvůrci napříč všemi díly snaží sdělit. 6/10. White Christmas se pro mě staly zhola nepochopenou povídkou, kterou si pro ono porozumění budu muset pustit ještě jednou. Takže prozatím 5/10. ()
Z této - druhé řady už jsem tak nadšený nebyl. Postrádal jsem tady ty futurologické technologie, které mě tak uchvátily v řadě první. Filmů o humanoidech, kteří - byť by byli sebedokonalejší - nemohou nahradit originální předlohu, jsem už pár viděl, stejně tak mě neohromí lovy lidí nabízející zvrácenou show davům a nadšené očekávání nenaplnil ani medvídek Waldo, i když v této řadě neměl z mého pohledu konkurenci. ()
Tak tedy druhá série Černého zrcadla byla veliká jízda a pro mě dokonce překonává první. První epizoda Přijdu hned servíruje originální a zároveň hodně znepokojivý projekt (jak to jen říci a nespoilerovat), pro snazší překonální emocionálně velmi náročného období. Domhnall Gleeson mě tu opět potěšil svou přítomností. Hodně zneklidňující téma, divné, divné, brrr. Ovšem druhá epizoda představuje snad nejzásadnější řekněme hodinku z toho co jsem dosud viděla. To co jsem prve měla za až skoro otravně průhledné výchovné kárání ve smyslu "všichni už jsme z těch smartphonů dočista tumpachoví" vygradovalo do naprosto nečekaného rozuzlení.... a že já ty pointy skoro vždycky odhalím, tak tady ne. A termín "byla jsem úplně paf" zdaleka nevystihuje dojem z tohoto kousku. Jediným lehce slabším dílem byla epizoda Medvídek Waldo, ale dlužno říci, že asi jen pro mne, já na to politikaření fakt nějak nejsem. Čtvrtá a nejdelší část White Christmas, to už je skoro malej film. Každá z postav přesně zapadala do kontextu a dávala do kupy perfektně ucelenou skládačku o tom, kterak je ta cesta do pekla dlážděna dobrými skutky. O konci jsem sice měla představu už hodnou chvíli před, ale nijak to nevadilo, protože to zkrátka kompletně dává smysl. Čili druhá série - obrovská paráda. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (27)
- Jeden z ľudí, ktorí sledovali pokus Harryho (Rasmus Hardiker) zobrať Jennifer (Natalia Tena), mal používateľské meno 'I_AM_WALDO', čo je odkaz na hlavnú postavu predchádzajúcej epizódy Medvídek Waldo (od r. 2013). (Arsenal83)
- Z hľadiska robotiky je waldo zariadenie, ktoré umožňuje ovládať stroj alebo počítačový obraz pomocou ručne ovládaného zariadenia, ako je napríklad to, ktoré sa používa na ovládanie medveďa Walda. Tento výraz pochádza z rovnomennej novely od Roberta A. Heinleina, v ktorej hlavná postava pre seba stavia pokročilé robotické ruky. (Arsenal83)
- Pieseň, ktorú Beth (Janet Montgomery) spieva na karaoke, je tá istá, akú spieva Abi Kahn (Jessica Brown Findlay) v epizóde Pätnásť miliónov meritov (2011). (Arsenal83)
Reklama