poster

Goyovy přízraky

  • USA

    Goya's Ghosts

  • Španělsko

    Los fantasmas de Goya

  • Slovensko

    Goyove prízraky

Drama / Historický

USA / Španělsko, 2006, 110 min

Komentáře uživatelů k filmu (605)

  • Drc
    ****

    Zajímavý film s profesionálním zpracováním. Děj je vcelku neurčitý, bez jasného směru a cíle. Celé to jaksi poklidně uplyne, nenudíte se, ale ani nesedíte přikovaní. Některé scény mají nezachytitelnou atmosféru a zvláštní kouzlo, což je asi to hlavní pozitivní. A hlavní poučení tedy asi je: "Až příště uvidíte červeného/černého vyžrance, jak na vás vykukuje z televize a stěžuje si, jak církvi ubližují, pošlete ho na patřičná místa."(2.6.2007)

  • cab
    ***

    Na borce skryvajiciho se pod jmenem (Milos Forman) jsem se po nekolikaletem odmlceni dockal, ale namisto masterpiece, jsem byl svedkem nedotazeneho historickeho dramatu ze Spanelska ukazujici zivotni kroky tamejsiho slavneho malire Goyi a hlavne nevyzpytatelnou dobu v ktere zil a tvoril. Co zamrzi, je levne vypadaji vyprava a nepresvedcive herecke vykony (i Natalka zklamala). Prumer... 55%(20.9.2007)

  • ClimbVibe
    ****

    Mám z tohoto filmu zvláštní pocit. Místy je silný, místy mi přijde příliš vykonstruovaný (ve smyslu - to je tak nepravděpodobné, že by se to klidně mohlo stát). Doteď nevím kdo byl hlavním hrdinou, ale pro mě osobně je to především příběh o tom, že jednou jsi trestanec a jednou kat. To zobrazení neustálého obracení mince patří mezi největší klady filmu. Každopádně mi Goya, Ines a Lorenzo jen tak nevyšumí z hlavy.(17.12.2008)

  • ViktorD
    *****

    Nevyzpytatelnost dějinných zvratů dovede míchat karty osudu až přízračně. Velkolepá freska o opojení z moci, nechutně hrůzném církevním tmářství a velkých revolučních idejích, z nichž se stávají pouhá klišé, jakmile se dosáhne toužebného vrcholu. Ale ta nejubožejší bezmoc přežívá v tomhle slzavým údolí jen díky reinkarnaci v osvobozující šílenství...(9.6.2010)

  • est
    *

    Proč Španělé mluví anglicky? Proč mi Javier Bardem ze začátku připomíná Jame Gumba? Proč milovníci art filmu nepřiznají že se jedná o Hostel v jiných kulisách? Proč je film bez nějakého rozumného konce? Proč?(30.12.2010)

  • kukuuuc10
    ****

    Výborný námět, výborné obsazení, jak herecké, tak scénaristické a režijní. Líbíla se mi první polovina a kdyby se v té druhé neobjevilo tolik vizuálních a logických chyb, přidal bych se k ostatním pětihvězdičkářům. ****(9.3.2014)

  • Macik
    ***

    Miloši, miloši..ty palice medvědí.. :-) co měl k sakru znamenat ten scénář?? první půl hodina je vážně skvělá.. Javier Bardem hraje na jedničku s hvězdičkou.. jenže po tom, co se přesuneme o 15 let zpátky se divíte, co to Forman uvařil za eintopf.. Scény s vojskem a různé bitky milošovi prostě nejdou, leč to není chyba, je holt přes to vyprávění, jenže tady nemá co.. jenže narozdíl od ostatních jeho filmů, tady nebyla ani atmosféra.. jak psal Cival, scény z náměstí vypadaly jako by je připravili 5 minut před záběrem.. nehledě na v jednom záběru znatelně viditelné mramorové sloupky aby tam nemohly jezdit auta a to jsem teda vážně rozstl.. v 18.století?? :-/ jinak zápletka jak z tuctovýho filmu (neurazí, nepotěší) a jeho znatelný rukopis tu taky chybí.. Na to, že si dal 7 let pauzu bych čekal, že přijde s něčím velkolepějším než vpodstatě jen s částečným ukázáním inkvizičních praktik z pohledu obyčejné dívky, která přijde o dítě.. Dítě?wtf, miloš? natalka nám šílenou dívčinu zahrála působivě a je to její asi jeden z nejlepších výkonů...ale ostatní, jak už jsem psal, holt nemají co hrát.. Proto příště raději podle jiného scénáře.. propracovanějšího .. a kontroverznějšího nebo aspoň více zajímavějšího.. tak jak to máme rádi.. :-) P.S. jen doufám, že to nebude trvat zase 7 let(2.6.2007)

  • pwh
    ****

    Ten film je předevšim málo prožitý, poněkud odtažitý. A teď budu dost SPOILERovat. Začalo to velmi slibně. Ale od chvíle, co se objevil nápis "o 15 let později" , sem z toh nějak vypadl a už jsem měl problém se znova vžít. Především tu není žádná psotava, se kterou bych se mohl nějak identifikovat nebo aspoň napjatě slovdovat, co s ní bude dál - Inés je velkou část filmu pološílená. Její rodiče umřou. Úhlavní inkvizitor je moc velká svině a má příliš málo prostoru na to, aby bylo možno pořádně prožívat jeho vývoj. Goya je příliš nezajímavý. Zhuštěné znázornění francouzské invaze nějak nefunguje. Položil jsem si otázku, je-li vůbec možné, aby to takhle zhuštěné fungovalo a pak sem si vzpoměl na Doktora Živága, kde je vypuknutí 1. světový naznačeno jen hrstkou záběrů a ta pasáž je geniální. Možná by i tady nebylo na škodu použít retrospektivní způsob vyprávění. Pak se dá účinně zhustit lecos. Goyovo ohluchnutí šlo snad vyjádřit nápaditěji než jen popisným vnitřním monologem (jako jediný krátký vnitřní monolog ve filmu tam působí dost násilně). Do toho titulku "o 15 let později" to téměř nemělo chybu (snad jen od scény, kdy královna uvidí svůj portrét bych čekal trochu větší rozvedení), ale pak jsem měl pocit, že se ten film nemůže rozhodnout, o čem vlastně bude a i když sem ho bez problémů vydržel do konce, zbyl po něm nepříjemný pocit,"a to je všechno?" A teď k tomu pozitivním: hodnotím kladně režii (až na výše zmíněné scény), střih, herecké výkony, atmosféru, a halvně výbornou kameru - to je aspekt, ve kterém se přízraky trochu přiblížily k Amadeovi. Na rozdíl od Amadea nám ukazuje svět v podstatně temnějších barvách - nakonec jde o dobu inkvizice. Je to s odřenýma ušima 4/5 nebo 7/10, možná spíš 6,5 z 10.(18.12.2007)

  • kymberelyJ
    *****

    Tento film se mi skutečně líbil. Čekala jsem sice nějaký šílený psychohoror, tak jsem pak byla (můžu říct že i docela mile) překvapena. Zdálo se mi ale, že se děj filmu samotnému Goyovi moc nevěnoval. Taky si myslím, že dceru už nemusela hrát zase Natalie, ale někdo jiný, jí třeba hodně podobný... Jinak povedený ...velmi se mi líbily historické souvislosti.(2.8.2008)

  • Martyna
    ****

    Poměrně dost jednoduchej film (scénář), ale nemůžu říct, že by mě zklamal. I když dávám i „hezčí“ čtyři, tak Goya je pořád nadprůměr, kterej si je zaslouží. Samozřejmě i díky hercům, ke kterejm nemám výhrad, Bardem mi ukázal, že je v něm víc než slizoun z Vic/Cris/Barcelona. Jen opravdu málokdy jsem si říkala, že ten film působí trochu televizně a trochu lacinějc, než by měl. Ale atmosféru to má zdařile vybudovanou, neni to film, na kterej bych rychle zapomněla.(14.4.2009)

  • conery1
    ****

    Podľa mňa hlavným hrdinom tu nie je Goya, alebo brat Lorenzo, ale čistá láska, ktorú môže preukázať iba čistá duša. V tomto prípade je to Ines, ktorá miluje navzdory osudu. Čo sa nazýva démonom, čo sa javí ako démon, čo sa za démona považuje, prežíva len vo vnútri ľudskej bytosti a s ňou sa tiež vytráca. MILAREPA : himalájsky jogín (1040 - 1123 )(20.5.2009)

  • dehlie
    ****

    najväčšou devízou goyových prízrakov sú herci- hlavne javier bardem a natalie portman. ostatné zložky- ako výprava, charakteristiky postáv a ich motivácia konania a príbeh ako taký pokrivkáva a nepresvedčili ma. inkvizícia tu predstavuje zlo, o ktorom forman ako človek z krajiny kde dlhodobo vládlo, často prostredníctvom filmov rozpráva. lorenzo je čistý oportunista, inez obeť a goya rozprávač. ale čo ďalej? od majstra som vskutku čakal viac.(30.5.2009)

  • sona123
    ***

    Slabé. Dlouhé, vleklé, možná zajímavé jako jakási freska....ale na Formana, jak jsem zvyklá, dost málo, nebo jiný rukopis? Zklamání, přesto zajímavá atmosféra a Portmanovou mám ráda, takže tři hvězdičky, až tak zlé to nebylo.(14.7.2009)

  • Perfo
    *****

    Forman vystihl ducha doby, souboj otce a syna, politické převlékání kabátů, šílenství, mateřskou lásku a slepou víru.(5.9.2009)

  • Theresia
    ***

    Nic jsem neočekávala, tudíž nenásledovalo žádné zklamání, ale nadšení bohužel také ne. Nicméně závěrečná španělská píseň "El pelele esta malo", zpívaná poskakujícími dětmi, byla excelentním koncem.(9.6.2010)

  • Junglista
    ****

    První polovina by byla určitě za plnej počet, kdyby se nedostavila celkem zmatená druhá část. Málokdy se mi stane, že bych měl někomu chuť ve filmu zakroutit krkem, což je pocta pro Javiera Bardema. Ovšem ani Stellan ani Natálka herecky nezaostávaj. Spousta lidí tu tvrdí, že tohle bylo Formanovo šlápnutí vedle, já si s timhle výrokem dovoluju nesouhlasit.(30.4.2011)

  • LBsmoke
    **

    příšerná natálka(odporné kór když hraje svou vlastní dceru), obyčejný goya, průměrný forman a podprůměrný scénář. I když inkvizice na inkvizitorovy je krásný nápad a scéna.. jenže je to až moc nesmyslné.(16.9.2012)

  • divisak
    ****

    I když Goyovy přízraky nedosahují takové pompéznosti a velikosti jako Amadeus, činí tento snímek zážitkem jeho syrové podání, které bez jakéhokoliv přikrášlení vykresluje inkviziční praktiky a období španělské války za nezávislost, byť jen ve strohé formě. Herecké obsazení je výborné. Lorenzo v podání Javiera Bardema je tak tajemný a nevyzpytatelný, že mu věříte každé slovo. Nicméně je daný příběh spíše výpovědí o světě, v němž Goya žil, než obrazem života samotného malíře. Vysoké hodnocení nevolím automaticky z popudu proto, že se jedná o film Miloše Formana, ale pro jeho vizuálnost a také, v neposlední řadě, pro jeho krásný hudební doprovod.(23.12.2012)

  • Arach.No
    *****

    Pro mnohé neatraktivní, pro mě však velmi zajímavý námět. Co dělá tomuto filmu největší reklamu je samozřejmě nálepka "Nového filmu Miloše Formana". Asi nikdo nečekal na adresu Formanova nového filmu takovou dávku kritika. Musím se přeznat že ta první vlna mě opravdu zaskočila a do kina jsem odcházel se smíšenými pocity. Už od první scény jsem si říkal, kdy asi přijde to špatné? A nic takového se vůbec neobjevilo. Hned na úvod úžasně svinská inkvizice, poté krátké představení Goyi a můžem se dát na mučení. Tak decheroucí scénu jsem v kině už dlouho neviděl. A celý film se nese ve stejném duchu. Nic zdlouhavého, jedna skvělá scéna střídá druhou, všichni herci hrají výborně a Forman tomu nasadil diamantovou korunu. Během celého filmu přemýšlíte, kdo je ta největší svině a na konec je vám jenom líto, že těch parchantů nezemřelo víc. Z kina jsem odcházel nadšenej a přitom jsem nechápal, proč tolik lídí Přízraky tak strhalo. Tento film si to opravdu nezaslouží. Spousta lidí mu vyčítalo, že to není ani tak film o Goyovi jako spíš o španělsku té doby (a ještě navíc hodně nepřesný). Kdybyste se taky zajímali o podrobnosti, tak by jste věděli že tento film má být obrázek španělska a Goya tam vystupuje jako takové pojítko. Hlavními hrdiny snímku jsou totiž právě Goyovy přízraky - lidé kterým mistr Goya maloval portréty. A to je ten důvod, proč je on tím nejlepším možným pojítkem. Má vztah ke všem hrdinům a přitom od nich všech má částečný odstup, takže může bez problémů pozorovat jejich chybné i správné kroky. Film mě ani na vteřinu nenechal pochybovat o jakékoliv nižší než nejvyšší známce. Takto jedinečný snímek už asi dlouho neuvidím, ale co se dá dělat. Teď se jenom teším až na Goyovy přízraky půjdu znovu a doufám že i napodruhé to bude stejně tak dechberoucí jako premiéra.(3.2.2007)

  • Greg25
    ****

    80% Nečekala jsem mnoho a dostala propracovaný námět a scénář, brilantní herce a výbornou režii. Škoda jen toho místy "zmateného" děje.(1.8.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace