Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Smrtelný virus vyhladí stovky tisíc životů ve Velké Británii. Aby britská vláda zabránila dalším smrtím, rozhodne se postavit zeď, která zadrží nakažené v zemi vzniku epidemie, Skotsku. Ten, kdo se pokusí o útěk, zemře. Sama zeď je tak masivní bariérou, že se nikomu nepodaří dostat ven. Ani dovnitř! Skotsko bylo zavřeno před zbytkem světa – navždy… Za 25 let je virus jménem „Sekáč (Žnací stroj, Žnečka)“ úplně zapomenut. Jenže teď začal v Londýně znovu vylézat na povrch. Vláda nemá na výběr a musí za bariéru poslat elitní jednotku, jejíž úkolem je objevit práci doktora Kana, který byl už jen kousek od objevení léku na „Sekáče“. To, co je čeká za zdí je záhadou, pekelným prostředím ruin. Co objeví, však přesahuje nejdivočejší představy kohokoliv z nás. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (797)

Zeck 

všechny recenze uživatele

Nadšení a následné zklamání, to jsem pociťoval při sledování tohoto filmu. Vše začíná podobně jako žánrový trhák 28 dní poté, rozdíl je pouze v tom, že z nakažených se nestávají zombí´s, ale vyzvrací pár litrů krve a umírají. Doomsday nám perfektně vykresluje atmosféru karantény a paniku "Skotů" stojících před zdí. Kdybych uplně stejnou scénu neviděl už dříve v Resident Evil - Apocalypsa, byl bych nadšen. Mimochodem vykrádačkama z jiných věcí, je film doslova prošpikován a hledat kousek originality nelze. Akce sršela ze všech stran, ale nedokázala mě oblbnout, viděl jsem ten nesmyslný scénář a nelogičnosti jsem nepřehlížel. Plus je rozhodně mírná nadsázka, která občas rozesměje a Rhona, která mi dokonce občas přišla i sexy. 60% ()

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Solidní mix několika filmů parodujících vše od Mad Maxe, přes Resident Evila, až po 28 Days Later.... Zápletka je již klasicky tristní, epidemie ve Skotsku zapříčinila jeho následnou izolaci před okolním světem, uběhne pěkná řádka let a virus strikes back. Záhuba se nevyhnutelně blíží a je tedy potřeba vyslat našeho hrdinu na záchranu světa, respektive hrdinku (Rhona Mitra), která asociuje Millu Jovovich z Resident Evila. Brány Glasgow se znovu otevírají a na scénu vstupuje tým mariňáků v obrněném transportéru jako vystřihnutý z Aliens. V temném světě za ochrannou bariérou objeví agresivní svět s vlastními pravidly, ve kterém panuje zásada zabij nebo budeš zabit a tak může divoká jízda v čele s Eden Sinclair začít. V Doomsday samořejmě nechybí ani spousta krve, násilí a akce, ta je podpořena kvalitní metalo-rockovou postapokalyptickou hudbou od Tylera Batese, dále drsných hlášek a běsnění futuristických pankáčů. Tento guláš přinesl pod taktovkou Marshalla uspokojující podívanou, která jen bezhlavě nevykrádá jiné filmy svého žánru, ale razí si mezi nimi i svou vlastní cestu. (6/10) ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Tvůrci filmu si nejspíš řekli, že žánr postkatastrofické sci-fi je momentálně v kurzu, a tak by bylo dobré přiložit si své polínko do ohně. Mají filmoví fanoušci rádi honičku v autech? Mají, a tak tam něco šoupnem. Mají rádi temný středověk? Bezpochyby, tak jim vyhovíme. Mají rádi krvavé gladiátorské hry? Už jsou tam. Líbí se jim hrůzu budící pankáči? Mají je mít. A bude jich rovnou armáda. Co funguje stoprocentně, je krvavé násilí, tak na něm nebudeme šetřit. Nějaké ty efekty, slušnou výpravu, k tomu jsme prachy sehnali, a abysme měli zaručený úspěch, použijeme řadu osvědčených žánrových klišé a scén, které už fanoušci znají z jiných filmů. Celou tu pulpovou směsku musíme jenom řádně promíchat, a protože si jsme vědomi, že jsme stvořili, s prominutím, sračku, budeme se tvářit sebevědomě a případné kritiky odzbrojíme tím, že to budeme prezentovat jako svůj tvůrčí záměr. Takhle nějak to nejspíš při natáčení Soudného dne vypadalo a výsledek tomu odpovídá. Místy je to až přitažlivě béčkové, ale celková nepůvodnost a hloupost z filmu jenom čiší. Když už poklesle sympatické béčko, tak bych sázel na Carpenterův Útěk z New Yorku, který za nepoměrně méně peněz dokázal natočit podstatně lepší kousek. Soudný den je v podstatě vykrádačka Šíleného Maxe a starších Carpenterových filmů, jako je právě Útěk z New Yorku nebo Útěk z L.A. Celkový dojem: 20 %. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Po pěti letech jsem se navzdory jasně formulovanému a vtipnému varování (http://www.fffilm.name/2008/03/soudn-den-doomsday-40.html/) nakonec odhodlal v rámci vypnutí mozku po práci na Doomsday podívat. A světe div se, všechno všecičko, o čem tenkrát Fuka psal, je naprosto přesně tak:) Vaše hodnocení závisí od toho, nakolik je pro vás rozhodující efektní krvavé sprchování, a jestli vám tváří v tvář naprosto dokonale debilnímu ději přijde vtipný záporák mixující Kurgana z Highlandera s jakýmkoliv noname ranařem z druhého Mad Maxe. Hledal jsem, jestli to nebylo třeba jeho obsazením nějak sofistikovaně vtipné pro britské publikum, ale tuhle hypotézu se mi prokázat nepodařilo. Dějově je to stejně dementní jako Total Recall (ten z 2012), ale jelikož ještě sestrkává dohromady rekvizity nakradené z tolika jiných filmů, tak přes velmi kvalitní práci na efektech a rozhodně výborný management peněz (protože film vypadá podstatně dráž než kolik reálně stál) nemá šanci dostat se na stejnou úroveň. Na odpad je zase málo vtipný... pokud tedy opět nepovažujete za vtipné pořádání pankáčských kanibalských hostin za zvuků punkových songů a motokrosu, za současného hopkání obtloustlých Skotů v rytmu kankánu po pódiu jakéhosi divadla. Já osobně to mám jen za jedno velké WTF s naprosto nezvládnutou dramaturgií. Nejlíp to vlastně funguje do chvíle, než se objeví první Raider z Falloutu 3, protože Tyleru Batesovi se pomocí jeho industriálních pazvuků daří dělat slušnou atmosféru, a nad rámec povinných žánrových průpovídek se téměř nemluví. Jen doufám, že nový Mad Max nebude takováhle hovadina... 40% ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Zprvu film navnadí na skvělou vizi zdí obehnaného Skotska, ale později zabředává do takového lehce průměrného postapa, které se do hlavy jen tak nezavrtá. Po zhlédnutí se lze naprosto normálně dál věnovat svým běžným činnostem jako je třeba shromažďování konzerv do sklepa, zcizování střeliva a plnění podzemních sudů naftou. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (17)

  • Jméno britského filmového premiéra Johna Hatchera (Alexander Siddig) bylo vytvořeno kombinací dvou skutečných zastánců této funkce Johna Majora a Margaret Thatcherové. (Conspi)
  • Ačkoliv se film odehrává na území Velké Británie, byla většina filmu natáčena v lokacích v jižní Africe. Poslední tamější scénou byla dlouhá automobilová honička s efektivním průletem autobusem pronásledovatelů, jenž byla ve filmu vyobrazená na konci. (Conspi)
  • Alexander Siddig, který ztvárnil roli premiéra Johna Hatchera, je skutečným synovcem Malcolma McDowella, představitele Kana, vůdce přeživších Skotů v troskách středověkého hradu. (Conspi)

Související novinky

Hellboye čeká reboot

Hellboye čeká reboot

09.05.2017

Guillermo del Toro nedávno oznámil, že je třetí Hellboy opravdu mrtvý. Studio Universal mu definitivně řeklo, že o pokračování Zlaté armády nemá zájem, o to překvapivější jsou tedy zprávy, že se… (více)

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

Neil Marshall vypluje s Bayovými piráty

04.09.2012

Tvůrce Pádu do tmy, Soudného dne či Centuriona si loni odskočil do televize a bitevní epizodou Blackwater si vystřihl zdaleka nejlepší hodinku druhé série Hry o trůny. Není divu, že o jeho služby v… (více)

Další maso od Marshalla

Další maso od Marshalla

29.01.2009

V ultimátním béčku Soudný den se skotský hrdlořez Neil Marshall podíval do nepříliš vzdálené budoucnosti. Ve svém novém filmu nazvaném Centurion se naopak vydá do hodně vzdálené minulosti. Konkrétně… (více)

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

Horor na Divokém západě – svatokrádež?

16.03.2008

Soudný den je za rohem, ale režisér této drsné akční sci-fi Neil Marshall (kromě jiného tvůrce vynikajícího klaustrofobického Pádu do tmy) se přesto dívá do budoucnosti. Která leží v minulosti. Máte… (více)

Reklama

Reklama