Režie:
Marc WebbKamera:
John SchwartzmanHudba:
James HornerHrají:
Andrew Garfield, Emma Stone, Rhys Ifans, Sally Field, Martin Sheen, Denis Leary, C. Thomas Howell, Chris Zylka, Stan Lee, Irrfan Khan, Kelsey Asbille (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Peter Parker je středoškolák, který nemá mnoho kamarádů. On sám je trochu podivín, jehož v dětství opustili rodiče a svěřili ho do péče strýce Bena a tety May. Stejně jako většina mladých lidí v jeho věku hledá Peter svou identitu a zároveň prožívá první lásku. Společně se svou dívkou Gwen Stacyovou se potýkají s bouřlivými city, závazky a tajemstvími. Peter jednoho dne objeví otcův tajemný kufřík a rozhodne se vydat po stopách svých rodičů, aby pochopil, proč ho opustili. Pátrání ho zavede přímo do Oscorpu a laboratoře otcova bývalého kolegy Curta Connorse, kde se musí postavit doktorovu alter egu, Lizardovi. Petr je přitom nucen učinit několik rozhodnutí, která mu navždy změní život... (HBO Europe)
(více)Videa (43)
Recenze (1 598)
Rozhodně amazing a navíc i vtipný Spider-Man to je. Andrew Garfield je v té roli boží a jeho Peter Parker je mnohem víc cool. Povahově je stejnej, ale není to takovej šprt. Hrozně se mi líbilo, jak Spider-Man dělá v bitkách vtípky, jak v kreslenym seriálu a konečně má síťostřely a neprodukuje pavoučí mrdky z rukou. Taky mě potěšilo, že ve finálním fightu mu pomáhal policajt s brokovnicí, který vůbec nebyl tak otravný, jak se ze začátku zdálo. A zde vysmívaní jeřábníci byli fajn. Chápu proč je zlí jazykové haní, ale mě to tam sedí. Jsou to prostě ty dobráci, obyčený lidi, ze který Spider-Man bojuje v první řadě. Proti Raimiho verzi nemůžu říct nic, ale tahle je přinejmenším stejně fajn. Má hezčí holku a Martin Sheen jako strýček Ben je castingovej epic win. ()
Film jsem poprvé viděl v kině a byl z něj nekriticky nadšený, ale při druhém shlédnutí o 9 let zpátky už to taková sláva není. Příběh je místy roztomile stupidní a místy pouze extrémně otravně stupidní, ale naštěstí hlavní pozitiva leží jinde. Herecké obsazení dost věcí zachraňuje, Andrew je jako Peter Parker sympatickej ňouma, Emma sexy jak sviňa a Rhys je fajn v civilní doktorské poloze i jako agresivní přerostlá digitální ještěrka. Ale největším kladem je vizuální stránka. Kamera kouzlí každou minutou, digitální triky jsou uvěřitelné a některé záběry bych si klidně vytisknul a vylepil na stěnu. Jak by řekl strýček Ben, s velkými očekáváními přichází i velká zklamání, naštěstí první Amazing Spider-man to ustál slušně. ()
Ať už je ten film jakkoliv klišovitý a bez sebemenší známky nějakého režisérského rukopisu, chcete-li gulí, abychom použili slovník Mirka Topolánka, nedá se mu upřít jeden geniální postřeh týkající se akčních scén. V zásadě se nám tu říká poměrně zásadní věc, že ať už je akční scéna stříhaná rychle v krátkých záběrech, anebo pomalu v delších záběrech, působí na diváka zhruba stejně intenzivně a není v tom až takový rozdíl. Konkrétně v tomhle filmu jsou jednak různé rychle střihané rvačky s pobudy, ve škole či s ještěrem, a vedle toho ony slavné POV sekvence bez střihu připomínající videohru Mirror's Edge. A i když jsou ty POV sekvence jistě atraktivnější, fakticky vzato nejsou o moc intenzivnější než rychle stříhaná akce, minimálně pokud se jí zhostí talentovaní lidé stojící kupř. za sérií Bourne. Amazing Spider-Man v sobě tak pojí dva přístupy, jak se dneska dělá exkluzivní akce ve filmu. Na jedné straně je to Greengrassův či Bayův shake & cut styl, na straně druhé dlouhé záběry známé z Potomků lidí či Spielbergovy Války světů. Vtip je ovšem v tom, že oba ty přístupy dosahují vzdor své odlišnosti u diváka velmi podobného vtahujícího účinku. Závěr z toho je ten, že tady prostě není nějaká binární opozice mezi krátkými záběry pro zobrazení duševních stavů hrdinů a dlouhými záběry pro nějaký objektivnější popis situace, ale funguje tady spíš cosi jako trinární model - krátký záběry pro vtahování (Greengrass, Bay), středně dlouhý pro objektivnější popis, a dlouhý záběry opět pro vtahování (Potomci lidí, Válka světů). Krátké záběry jsou se svou snahou podat divákovi na místo prostorového spíše emocionální zprostředkování akce skutečně velmi subjektivní, ovšem i dlouhé záběry se po určitém trvání jaksi překlopí z objektivity do subjektivity. Třeba Sokurova Ruská archa natočená v jednom záběru u mě navodila velmi intenzivní okamžiky, byť to už je velmi speciální případ záběru bez střihu, totéž některé Tarrovy sekvence. Objektivita naopak jako by připadala pouze záběrům o délce kolem 3-10 sekundy někde mezi těmito dvěma případy subjektivnějších záběrů. Úplně tentýž trinární model, kde spolu dva krajní prvky vzdor své odlišnosti souvisí a jen ten prostřední se odlišuje, nacházíme ovšem i v přírodě - kulička na pružině kmitající ve třech polohách (dva kraje a jeden střed), těleso nacházející se ve vodě (kraje, kdy se těleso potápí či stoupá, a střed, kdy se vznáší), nebo tep srdce (malý a velký tep značí potíže, střed klidový stav). Je v tom prostě něco velmi univerzálního, ačkoliv lidé jsou odpradávna přesvědčeni, že náš svět stojí na dualitě (rozumu a citu, života a smrti, černé a bílé…). Tato dualita je ovšem falešná. ()
Takže nakonec příjemné překvapení. Jestli se vám zdálo, že někdo tvůrčímu týmu Amazing Spider-Mana pustil Batman začíná, a řekl, že přesně takhle to musí vypadat, nebyli jste daleko od pravdy. Nový Spidey je nepříliš rozmáchlou podívanou s hmatatelným důrazem na postavy, která se v trailerech marně snažila tvářit jako epická blockbusterová pecka. Tou pavoučí reboot není, vůbec to ale neznamená, že jde o špatný film. Ba naopak, je to moc sympatický biják se skvěle zahraným hlavním hrdinou, jehož nepavoučí trable jsou daleko zajímavější, než povrchní digitální atrakce. Marcu Webbovi se totiž daří perfektně prodat Peterovo pátrání po minulosti a ty emocionálnější části příběhu, a jeho filmu víceméně škodí akorát to, že do něj musí nacpat zrod superhrdiny, obří ještěrku a pár akčních scén, které spadají maximálně do škatulky ‚ok‘. Mohlo to být kratší, mohlo to mít mnohem lepšího záporáka a nemuselo to zrecyklovat tolik scén z Raimiho jedničky. I v téhle podobě je ale Amazing Spider-Man povedeným dramatem se solidní dávkou humoru, na jehož pokračování se těším už teď. Dějový náběh je tu velice slibný a Garfield se v roli rozervaného superteenagera vyloženě našel. 7/10 ()
The Amazing Spider-Man je nemastný neslaný, ani ryba, ani rak. Kvalita triků VELMI proměnlivá, 3D obstojné, ale scén, které ho využívají na plno, je proklatě málo (ta souvislá sekvence z traileru je rozseknutá do tří krátkých záběrů, zbytek podobných momentů se opět omezuje na jeden střih... Akce VELMI podivně natočená a sestříhaná, obecně nepřehledná. Webb není akčním režisérem a je to vidět. Na druhou stranu - Andrew Garfield, Emma Stone, Martin Sheen i Rhys Ifans jsou velmi dobří a táhnou to. Webb má svoje momenty, kdy dává obrázkům osobitý otisk, emoce sem tam zafungují a má to i své nápady (montáž objevování schopností, jeřáby, pavučina v kanálu), takže ve finále opravdu typické 3 za nic proti ničemu... Jo a jinak asi nejlepší cameo Stana Leeho... ()
Galerie (274)
Zajímavosti (88)
- Natáčení bylo poznamenáno nepříjemnou událostí: v červenci roku 2011 zemřela producentka filmu Laura Ziskin. (KucC)
- Špeciálna pozornosť sa venovala hlavne kostýmu Spider-Mana (Andrew Garfield), ktorý chceli mať tmavší ako v predchádzajúcej Raimiho trilógii. (Greenpeacak)
- Andrew Garfield (Peter Parker) a Emma Stone (Gwen Stacy) si oba zahráli ve filmech, v nichž ztvárnil hlavní roli Jesse Eisenberg. Garfield si s ním zahrál v dramatu Sociální síť (2010) a Stone v komedii Zombieland (2009). (Shadowspark)
Reklama