Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Psema
    ****

    Na první misi jsem změnil názor. Není to tak dávno, co mě děsně nudila, ale dal jsem jí další šanci a musím uznat, že je to příjemná zábava. Jediný problém je, že za těch deset let tenhle film zestárl tak moc, že to vypadá, jako by byl starý tak dvacet. Akce v tunelu už působí dost divně, ale výbušná žvýkačka je super a Vašut ve své mini roli je naprosto skvělý. :)(1.1.2007)

  • 3DD!3
    ****

    De Palma, když se na to podívám z jistým časovým odstupem, natočil rozhodně nejtemnější a nejzamotanější MISSION: IMPOSIBLE. Geniálně natočená je celá akce dobývání Langley. Nikdo mi nevymluví, že by na ně scéna s balancujícím Cruisem neudělala dojem. Dusivé ticho a napětí se dají doslova krájet. Pěkně natočené je i finální odhalování intrik, kdy Hunt pomalu dává dohromady střípky "toho co jsme neviděli" z Prahy. K úplné spokojenosti opravdu schází jen přehlednější orientování ději. První M:I rozhodně není tak průměrná jak se o ní říká.(13.1.2007)

  • H34D
    ****

    De Palma pravděpodobně chtěl natočit hardcore špionážní akci s dusnou atmosférou a mnoha nečekanými zvraty... A povedlo se mu to tak napůl. Akční scény jsou dobré, ať už jde o úvodní nezdařenou misi, či dnes již celkem známé spouštění se na laně do centrály CIA (=lahůdka). Scénář je však poměrně zmatený, jednotlivé zvraty mohly být podány trochu srozumitelněji a efekt(iv)něji, ale to mě osobně ani tolik nevadí... Mission Impossible se jakoby cítí příliš důležitě a hraje si na nejlepší bondovku všech dob, kterou však zcela úplně není. Faktem ale bezesporu zůstává, že jde o velmi slušnou odpočinkovou zábavu, či nadprůměrný pořad do večerní TV. 7/10(1.6.2008)

  • tron
    ****

    Seriál (ako pôvodná verzia zo 60. rokov, tak remake z osemdesiatych) bol o niečom inom. Nemožné misie v ňom hrali kľúčovú rolu, ale hrdinom v žiadnom prípade nebol osamelý vlk Ethan Hunt, ale tím odborníkov, agentov, špiónov, maskérov a v neposlednom rade zabijakov. Mix kaskadérskych výkonov, megalomanských zloduchov, geniálnych masiek a do detailu premyslených plánov mal niečo do seba. Bolo to chytľavé. No keď sa v polovici 90. rokov Tom Cruise rozhodol seriál pretaviť do celovečeráku, nikto s ním nič nechcel mať. Všetci čakali, že si na projekte vyláme všetky zuby, alebo aspoň polovicu. NIKTO nečakal komerčný trhák roka (v inak mimoriadne silnom akčnom roku - TWISTER, SKALA...), ktorý sa rozrastie na celú sériu a ktorým sa Cruise, dovtedy "len“ herecká hviezda, stane i hviezdou producentskou. MISSION: IMPOSSIBLE je prvý film, u ktorého sa podieľal (so svojou obchodnou partnerkou Paulou Wagner) na produkcii. Že to nebola žiadna náhoda dokázali nasledujúcou úspešnou produkčnou vlnou VANILKOVÉ NEBO, TÍ DRUHÍ, VOJNA SVETOV a POSLEDNÝ SAMURAJ. Po premiére MISSION: IMPOSSIBLE III sa objavili správy, že trojka je najlepšia zo série. Bola výborná, ale určite by som (na rozdiel od slabej dvojky Johna Woo) nezabúdal ani na mrazivý originál Briana De Palmu. Režisér CARRIE dostal k dispozícii bombastický scenár Davida „JURSKÝ PARK“ Koeppa, Roberta „ČÍNSKA ŠTVRŤ“ Townea a Stevena "SCHINDLEROV ZOZNAM“ Zailliana. Cruise dodal parádny rozpočet, postaral sa o skvelé akčné scény (kultový prienik do nepreniknuteľnej agentúry) a celé to odsýpa, české exteriéry sú fajn, dialógy výborné, počítačové efekty krásne a o tom, ako to celé dobre funguje, svedčí fakt, že si logické nezmysly (helikoptéra v tuneli?) nevšimnete. Radšej sa necháte unášať napínavým dejom, plným zvratov, intríg, vtipov, šokujúcich odhalení, nečakaných úmrtí (ach, Emilio!) a ešte nečakanejších zmŕtvychvstaní (neprezradím, neprezradím). Čerešničkou na torte je brutálna kombinácia zdanlivo neskombinovateľných hercov (Cruise, Rhames a Reno v jednom kupé, to musíte vidieť).(20.10.2004)

  • Renton
    ***

    Scénář: David Koepp, Robert Towne .. Seriál Nulová šance z osmdesátých let mám velmi rád. V co jej přetvořili tvůrci celovečerního Mission: Impossible je na jednu stranu neodpustitelné, neboť z precizní, technicky založené týmové práce vytvořili one man show Toma Cruise jako tajného agenta Ethana Hunta. Na stranu druhou se jedná o zajímavou alternativu k bondovkám a především slušný špionážní thriller. Scénář je sice mírně kostrbatý, ale celek zachraňuje hlavně De Palmova neakční režie. Za klad možno přičíst domácí prostředí hlavního města a postavu Jeana Reno. 70%.(3.5.2006)

  • - Ethan Hunt nikdy nevystřelí ze zbraně. (HellFire)

  • - Chyby vo filme: "Železničná" časť filmu sa odohráva v čase 1:24'49" - 1:40'07" z celkovej dĺžky 1:41'59" (podľa TV verzie), resp. 1:24'39" - 1:39'59" z celkovej dĺžky 1:45'42" (podľa DVD verzie).

    00'28" - žst. London Terminus neexistuje (do 13. 11. 2007 premávali vlaky z pevniny na žst. London Waterloo International, od 14. 11. 2007 na žst. London St.Pancras).

    00'44" - scéna sa odohráva v/na TGV PSE/Atlantique/Reseau, z ktorých ani jeden nemá povolenú jazdu cez Eurotunnel, i keď podľa scenára je to vlak z Londýna do Paríža.

    00'44" - unikátom je "Dieselový TGV" idúci po nezadrôtovanej trati, čo má síce čiastočnú súvislosť s realitou, nakoľko vlaky z pevniny používajú pre jazdu na britskej trati bez napätia 25 kV 50 Hz 3. vodiacu koľajnicu. Aj tak sú to však zadrôtované trate (takýto stroj síce v prvopočiatkoch vývoja TGV síce existoval, ale v inom dizajne a jeho vývoj bol zastavený, t.j. bežných cestujúcich nikdy neviezol).

    09'28" - naháňačka na jeho streche je len "backroundom" pre naháňačku dvoch protagonistov filmu, čo je taktiež fyzicky nemožné (raz som na trati v SRN vystrčil hlavu z okna pri rýchlosti "len" 200 km/h, a som rád, že mi zostala na krku).

    12'23" - križovanie vlakov v Eurotuneli nie je možné: skladá sa z 2 jednokoľajných (na vonkajších stranách) a 1 cestnej (v strede) tunelovej rúry; z tohoto dôvodu by bol schopný letu v Eurotunneli len modelársky vrtuľník, ktorý by však neuniesol ani len jedného človeka.

    Obe miestenky držané dôstojníkom CIA sú na to isté miesto 46 vozňa číslo 12.

    Lístok do 1.triedy z Londýna do Paríža za 97,50 FRF=cca 16 EUR by som bral aj ja.

    Všetky vlaky Eurostar majú číslo 9xxx, nie 8709. Miestenky na vlaky Eurostar majú túto skutočnosť osobitne vpísanú na každej miestenke pod nápisom Billet.

    Použitý TGV má 12 vozňov, čo v skutočnosti nemá žiadny TGV v Európe.

    Nakreslené TGV má voči skutočnému širšie čelo.

    Na konci vlaku nesvietia žiadne svetlá (čo v skutočnosti musia).

    Koľaje v tuneli majú tretiu napájaciu koľajnicu (v reáli ju však nemajú). (Addams-SK)

  • - Hudbu k filmu měl původně složit Alan Silvestri. Dvacet tři minut hudby, kterých pro film vytvořil, pak použil ve filmu Eraser. (HellFire)