Režie:
Martin KotíkScénář:
Petr NepovímKamera:
Miroslav ČvorsjukHudba:
Tomáš PolákHrají:
Jan Zadražil, Václav Vydra nejml., Ladislav Hampl, Pavel Šimčík, Jiří Langmajer, David Kraus, Sandra Nováková, Iva Janžurová, Mahulena Bočanová (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Naivní Leo neuspěje ve snaze stát se hercem, jako na zavolanou se však objeví strýc Ivan s lákavou nabídkou. Hodlá kandidovat do europarlamentu a potřebuje do své úspěšně rozjeté reklamní agentury náhradu za ředitelku, která ho podrazila a odešla ke konkurenci. Leo zpočátku netuší, že strýc chce nechat firmu zkrachovat, a proto najal neschopné outsidery - účetní v důchodu Karličku, pubertálního textaře Mikiho, grafika Kamila a mladou manažerku. Ti vůbec nemají tušení, jak to v takové reklamce vlastně chodí. Jejich snažení se sice projevuje vytrvalým odlivem zákazníků, potom však má jedna z hloupých kampaní nečekaný úspěch a zakázky se jen hrnou. Když navíc Leo s ostatními zjistí, oč strýci opravdu jde, rozhodnou se převzít iniciativu, a to s pomocí nečekaného spojence... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (354)
Martin Kotík nedělá zrovna excelentní filmy, ale jak u Pánské jízdy, tak u Veselých narozenin jsem se dobře zasmál, a podpobně tomu bylo i tady, byť v menší míře. Vložené reklamy mi obvykle zásadně vadí, ale tady jsou podány prostřednictvím originálních spotů, které dokážou pobavit. Byť se jedná o průměr, jeho filmy pro mě mají svoje kouzlo a na relax stačí, takže si dovolím dát 50%. ()
Na české poměry velice slušné, ale to je právě to. Proč bych měla českým filmům odpouštět jen proto, že jsou "české"? Proč musíme mít tak příšernou kinematografii, příšerné herce a.. Copak by na naše díla asi tak pověděli tvůrci z Hollywoodu, to nechci vědět. Když na začátku filmu napíší "filmová komedie", tak čekám, že se budu neustále smát a ne to, že se jen párkrát pousměji. Originální námět, sympaťák Langmajer, ale jinak otřesný scénář, herecké výkony a především příšerná hudba, díky které jsem měla chuť celý tenhle průšvih vypnout. Asi to s českými filmy už opravdu vzdávám ...Ale abych jen nekritizovala, oceňuji zápletku, která nám docela zajímavě vyvrcholila. Dobře vymyšleno. ()
Hodně bezradný snímek, který nijak zvlášť novátorský námět nejenomže nedokáže zajímavě rozvinout, ale navíc ho neumí ani pořádně vyprávět. Působí chaoticky a lacině, spíš jako by byl natočený na vlně nevtipných komedií o podnikání, jaké byly v módě v začátcích 90.tých let. Ve vtíravém proudu product placementu se odehrávají nezajímavé epizodky o lidech s podivným zmatečným jednáním i pocity. /3. 8. 12./ ()
Atraktivnost reklamní branže se dá využít k mnohem originálěnjším příběhům / např. : Francie - Roztržitý; USA - Po čem ženy touží / než jen k napěchování více či méně skrytých reklam. Někdy jsem měl pocit, že firma, která v tomu filmu nemá reklamu, jako kdyby ani neexistovala. On product placement je k vidění samozřejmě i v mnoha filmech zahraničních filmech, ale většinou není tak trapně, nevkusně a násilně vsazován do děje, jako je tomu u nás. James Bond nechť poslouží jako příklad, že i product placement ve filmu může mít styl, vtip a být vkusně vsazen do příběhu. Vy nám taky, šéfe, nechť poslouží jako příklad, kudy cesta nevede. Pak mám ještě jednu výtku a to je ohledně erotických scén, prosím Vás, to jako budu muset jít na každý natáčení erotické scény, zahrát, ji, natočit ji a ještě si jí sám zrežírovat, aby byla sexy ? To tady nikdo jiný kromě mě fakt neumí? Ach jo. Přitom třeba v Sandře Novákové je tolik sex apealu, že by z ní i lední medvěd roztál. Další výhrady už nemám. Film je prostě klasická nenaročná odychovka, své diváky si určitě najde a mnohé pobaví, jako třeba mě. Někteří uživatelé CSFD si snímek určitě vyhledají, aby mohli svým odpadem demonstrovat, že podobný druh humoru oni nehledají . ()
Stokrát raději se podívám na český film ze žhavé současnosti, než na český film z dob cara Klacka, první republiky nebo z dob bolševika. Film Martina Kotíka není ani tak komedií, ale spíše pokusem poukázat na pokrytectví v naší společnosti, akorát tady se na to jde přes reklamní agenturu. Jan Zadražil v hlavní roli je typický loser jménem Leo, snící o herecké kariéře až v Hollywoodu, který od svého strýce (Jan Vydra) a vlivného podnikatele kandidujícího do evropského parlamentu, přijme vedoucí místo v reklamní agentuře, která najímá neschopné zaměstnance, aby firma co nejdříve zkrachovala. A právě rozvádějící se hamižný zbohatlík z toho mohl, jak jinak, než profitovat. O těchto záludných praktikách ve firmě ví pouze Leo, a je jen na něm, jak se k celé záležitosti postaví, protože i tak budou nepoctivé záměry jeho strýčka brzy odhaleny. Je škoda, že film nevyužil svůj počáteční potenciál podložený dávkou originality za vydatné režisérovi pestrobarevné stylizace a spoléhal se jen na úvodní rozehrání partie neschopní zaměstnanci versus podrazácký a vychytralý šéf, která sice vycházela, ale v závěru přišla s dost nevěrohodnými aspekty v ději. Střídání milenek bylo dosti chabé rozuzlení zápletky, která mě do té doby bavila a raději bych přijal tu variantu s vydíráním podnikatele mafií, než tu s rozvodem, zvláště když na place byla viděna pěkná přehlídka neschopných exotů ve firmě. Nápad nechat ve filmu jít události opačným směrem, kdy úspěch ve firmě byl nepřípustný a naopak za neúspěch se sklízela pochvala, považuji za neotřelý, ale zde poněkud nedotažený, vzhledem k nepříliš přesvědčivému vyznění filmu. Dobrá herecká sestava však film spolehlivě táhla a hlavně v první polovině měl film slušné tempo, ale pak ho chytla křeč ve scénáři. 50% ()
Galerie (9)
Zajímavosti (4)
- Herečky Bočanová a Kadlčková od narození trpí klaustrofobií a scéna ve výtahu byla zpočátku ohrožena. (ČSFD)
- Václav Vydra, který ve snímku hraje kandidáta do Evropského parlamentu, obléká ve filmu módní značku Blažek. Ta shodou okolností nedávno zvítězila ve výběrovém řízení, po kterém se stala hlavním dodavatelem kravat a šátků v Radě EU v době českého předsednictví. (suicide)
- Film se natáčel v Praze. [Zdroj: filmovamista.cz] (SONY_)
Reklama