Režie:
Sam RaimiKamera:
Peter DemingHudba:
Christopher YoungHrají:
Alison Lohman, Justin Long, Lorna Raver, Dileep Rao, David Paymer, Adriana Barraza, Chelcie Ross, Reggie Lee, Molly Cheek, Bojana Novakovic, Kevin Foster (více)Obsahy(2)
Hororový příběh si pohrává s myšlenkou, že nakrknout starou cikánskou čarodějnici se nevyplácí. Mladá bankovní úřednice Christine (Alison Lohman) se pokouší jedné takové pomoct s nesplácenou hypotékou. Nadřízený však její snahu stopne, aniž by věděl, jaké následky to pro Christine bude mít – smrtící kletbu! Od této chvíle začíná zběsilá snaha mladé dívky o záchranu své duše, po které se sápou pekelné spáry staré čarodějnice. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 458)
Ideálnější film do Krize byste těžko pohledali, a přitom se jedná o Raimiho návrat ke splatterovým počátkum a návrat jednoho žánru - horroru - do 80. let (viz úvodní logo společnosti Universal), přičemž se vychází z klasického horroru Jacquese Tournera NIGHT OD THE DEMON (1957). Recenze a uživatelská hodnocení nelhala (83% na Metacritic.com, 93% na Rottentomatoes, 7.9/10 na IMDb.com, 80% na ČSFD), protože se opravdu jedná o jeden z nejlepších (komediálních!) horrorů poslední dekády, a to hned z několika důvodů: * sebereferenčnost, kdy oči končí v ústech vyděšených dívek a jede se uklidnit na chatu; ** funkční kombinace horrorového pocitu, strachu pramenícího z neznáma, a komediální nadsázky, kdy jsme zděšeni a pobaveni přívalem atrakcí: slapstick, resp. americká animovaná večerníčková groteska potkává spooky biják (nechybí ani kovadlina); *** výjimečná práce se zvukem, který je při lekačkách posílen, ale jeho zdroj je diegetický, což nebývá zvykem; *** charakteristický raimiovský styl spočívající v netradičních rakursech, nebývale opojného, protože stylisticky podvratného eliptického střihu po ose a zdánlivě nemotivovaných hlediskových záběrů, které ale svého "původce" najdou; **** důsledná práce s klišé, která jsou nadsazována, záměrně několikanásobným koncem, kdy se komentuje vývoj horrorového žánru od 80. let do současnosti, posílení "žánrově povinných" rasových stereotypů a raimiovské mizogynie; ***** tématizace žánru, jehož podstata tkví v tělesnosti, jež je zde všudypřítomná, od gejzírů krve z nosu, mouchy v ústech po zelený sliz z úst mrtvoly či brouky prolezlá hnijící lebka; + problematičnost ve ztotožnění se s hlavní hrdinkou, která si za své neštěstí může sama, protože se tak rozhodla, a tudíž se misky sympatie neklaní pouze na jednu stranu. P.S. Předcházející řádky beru jako pouhé poznámky. Po druhém zhlédnutí: nekřesťansky boží. ()
Comeback Raimiho ako hororového guru ? Čiastočne. Čiastočne pre to, lebo ikeď je film skutočne akýmsi návratom k Evildead, scénár - minimálne prvá polovica filmu - je písaný s veľkým ohľadom na súčasné trendy. To jest viac menej klasická zápletka, ktorá sa príliš nevymyká súčasnému priemeru. Druhá polovica, to je už číry Raimi-fest, s fúrov nádherných staromilských efektov, ktoré akoby vypadli z 80-tych rokov. A áno, je prítomný aj - pre sériu Evil Dead tak typický - humor, to ma najviac a veľmi milo prekvapilo. Je však stále cítit, že toto nebol projekt, ktorý by dovoli Raimimu sa naplno odviazať. Keď sa tak však nad tým zamyslím...nieje toto taký malý predkrm pred Evil Dead 4 ? (8/10) ()
Když přichytíte na nádraží cikánskou stařenu, jak vám vytahuje z kabelky peněženku, tak její navrácení doprovázené slovy "Az ördög szálljon beléd!" neznamená: „Promiňte, nechtěla jsem.“, nýbrž to, že tři dny budete vídat poměrně dotěrného kozla, párkrát na vás přistane zachrchlaný krajkový šnuptychl a potom šupito presto dolů za Harrym Angelem.. Miluji horory, u kterých se bojíte a přitom vám zůstává trvalý úsměv na rtech. Raimi je v tomto přeborník a všechny ty slabé remaky a rychle zapomenuté novinky hravě stáhl pod kolejiště současného hororového filmu. Kromě spousty režijních nápadů stojí za pozornost drobné detaily v podobě významu vzhůru nohama otočené poznávací značky na autě klející báby či ten za stromem schovaný bagr na hřbitově.. Lehce se říká, těžko udělá, ale jestli nechcete, aby se vašimi útrobami producírovala moucha, tak raději tu svou peněženku odevzdejte někomu, koho nemáte v lásce.. ()
Byl jsem stažen do pekla, bohužel ještě dříve, než se o to pořádně pokusil samotný film. Pokud existuje jiný důvod proč nechodit do kina kromě vysokého vstupného tak jsou to nevychovaná h****a v sále, co smrdí chemikáliemi (čichači hadr). K samotnému filmu ... Od Sama Raimiho jsme bohužel čekal něco jiného, i když mě zkušenosti z Evil dead měly varovat. Raimi a jeho mix hororu a komedie působí někdy velmi dobře (příklad evil dead) a někdy opravdu podivně a to je bohužel případ Stáhni mě do pekla. Atmosféra a frekvence lekaček nebyla slabá, ale většina lekaček je neuvěřitelně laciných (a to nemyslím cenou za digitální efekty...). Od takového mistra jako je Raimi jsem čekal vybroušenější podívanou, ale jsem rád, že v několika scénách mi naběhla husí kůže a v závěru Raimi prokázal své kvality. Bez nepatřičností v sále bych pravděpodobně ty slabší 4* zadal už jen za atmosféru a opravdu velký počet (laciných) lekaček, s kterými se co do počtu nemůže většina dnešních hororů srovnávat. ()
Takovýhle horor se snad nemůže někomu nelíbit. Pořádný strašidelný film takhle nastřelený zábavou by tady měl být rok co rok, bohužel člověk by spíš řekl, že naposledy to byla před x lety právě trilogie EVIL DEAD... Hold Sam Raimi to má v sobě a jeho absencí tento žánr rozhodně dost ztrácí. Pětku sice ušetřím, ale rozhodně jsem na výsost spokojený. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (22)
- Postava Jackse (David Paymer) je pojmenována po dlouholetém příteli Sama Raimiho, producentovi Jamesi Jacksovi. (TomikZlesa)
- Ve scéně vyvolávání Lamie (Art Kimbro) u kulatého stolu si v původním znění můžeme poslechnout, jak podle Američanů zní romština. Ve skutečnosti jde o zkomolenou češtinu. Zazní tu např. věta "Přišel tvůj čas". (Alfréda)
- Bruce Campbell odmítl roli ve filmu, protože byl zaneprázdněn natáčením seriálu Status: Nežádoucí (od r. 2007). (Chatterer)
Reklama