Nastala chyba při přehrávání videa.
  • IQ Tiqe
    ****

    Škoda, že většina těchhle slušnejch filmů z 90. let v dnešní době už ztrácí na své působivosti. To, čím tehdy mohly překvapit, se dnes stává okoukané a nestačí to. Proto jsem film dost dlouho nebral vážně, nebezpečně, spíš jako hru. Pod pojmem „akční“ si taky dnes představím něco víc. Ale příběh fajn, Mel předvádí svoje „komediální“ hraní (myšleno pozitivně) a po dlouhé době jsem viděl Julii zamlada. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh **** | hudba *** | humor – | akce ** | napětí ** | pustil bych si znova ***(25.1.2014)

  • Wormboy
    ***

    Film, na ktorom v plnej miere vidno herecke (ne)kvality Mela Gibona, avsak jeho velku charizmu, ktora paranoidnospikleneckemu Jerrymu dodava to, co v 21.storoci na Gibsonovych postavach vidiet len zriedka. Sprisahanie je klasicky thriller, kde tvorcom je sumafuk, ze to cele akosi nemal logiku, co je vlastne dominantnym rysom velkej vacsiny takychto filmov z 90.tych rokov. Hlavne, ze tam hra Gibson a Julia Roberts...celkom chapem, ze sa Donnerovi po tomto filme uz nejako velmi do tocenia noveho materialu nechcelo. Ked je raz latka vycerpana, len tazko sa to zmeni...(25.5.2012)

  • B!shop
    ***

    No tak nevim, mam z toho takovej rozporuplnej dojem. Samozrejme Mel Gibson je fakt vybornej a Julia Roberts s Patrikem Stewartem se taky snazi, ale prave vykon Gibsona je nejvetsi problem. Na jednu stranu prakticky bezchybne zahral silence, kterej se vseho boji, jenze ja si nemoh pomoct a prislo mi to neuveritelne vtipny. Ukousnutej nos, Gibson vsechno sleduje atd., proste mi to prislo jako komedie. Navic ta thrillerova zapletka se rozjede az tak v polovine filmu. Mozna kdyby nebyl Gibsonuv vykon tak komickej, tak bych sel s hodnocenim vejs, ale proste nemuzu dat vic hvezdicek, kdyz jsem po celou dobu filmu nebyl vubec napnutej a to bych od thrilleru ocekaval nejvic.(10.7.2005)

  • Skleena
    *****

    Tý jo. pět hvězdiček, a proč ne! Parádní scénář, super výkon mimořádně paranoidního Gibsona a Julia, která se mi snad poprvé ve filmu líbila (nějak neujíždím na vší té vlně Pretty woman a spol. - nic proti filmu, jen ona se mi prostě nelíbí :)). Každopádně jsem rád, že jsem snímek konečně zhlédnul, ani nevím, proč mi utíkal tak dlouho. Především hudební podklad nutno vyzdvihnout. A i nějakej ten vtípek se podařil. Hlavně napnutý jak kšandy, i když na můj vkus možná až v moc dlouhé stopáži. Ale i tak - fajn thriller!(10.5.2010)

  • Tommassi3
    ****

    "Nic není, jak se zdá, co ?!" - "Jo !! Kromě ní !!" Dvě z těch nejzářivějších hvězd hollywoodského nebe, samozřejmě se bavíme o době vzniku filmu, se sešly v dalším kousku akčního mistra Richarda Donnera v podobě famózního Mela Gibsona, který rolí paranoidního taxikáře Jerryho Fletchera potvrzuje, že prostě zahraje naprosto cokoliv a který zde Julii Roberts coby Alice Sutton, byť vůči ní stejně tak nemám sebemenších výhrad, i všechny ostatní převyšuje tak mocně, že si prostě svým neskutečným energickým výkonem krade celý snímek pro sebe.. Fakt, že scénář z pera geniálního Briana Helgelanda dostal do rukou jeden z mých nejoblíbenějších režisérů, který s Melem Gibsonem již několikrát přesně mířil do černého, co se diváckého vkusu, toho mého především, mě velmi dlouho mučil, protože mi několik let Conspiracy Theory úspěšně unikalo, tohle jsem si totiž nemohl nechat ujít.. Dočkal jsem se však, byť nekonečných 11 let po vzniku tohoto lehce nedoceněného spektáklu, přičemž zážitek korunovala veliká spokojenost z naprosto ultimátního thrilleru s konspiračním nádechem, byť naprosto dokonalá první polovina filmu si s tou druhou upřímně řečeno vytírá řiť, což se však dalo očekávat, když rozmotáváním toho konspiračního klubka snímek ztrácí na mystičnosti, kterou tvůrci hodinu úspěšně šponují do neuvěřitelných výšin, navíc cesta k rozuzlení prostě bohužel bývá nezřídka o třídu, dvě zajímavější než rozuzlení samo, divákovi a jeho představivosti totiž zatíná tipec.. Přestože mě většinou podobné žánrové hybridy příliš netěší, když se žánry často vzájemně poněkud tlučou, zde se právě spojení thrilleru s tou tolik opovrhovanou romantikou a komedií, kterou Donner nemůže opomenout prostřednictvím všech těch úderných hlášek a břitkého černého humoru, jeví v rámci Helgelandova příběhu velmi přirozeně.. Tvůrci dokázali všechny žánry smíchat v tak dokonalém poměru, že film nestíhá ani na chvíli nudit a působí neskutečně svěžím a svižným dojmem, s patřičným drajvem, na čemž mimo svižné režie nese lví podíl i bezchybný soundtrack Cartera Burwella a tradičně dokonalá kamera Johna Schwartzmana, která v těch temných sekvencích ze Spiknutí činí dokonale démonickou záležitost !! Richard Donner znovu divákovi předkládá ohromné množství vtípků a odkazů, dokonce potěšil i roztomilým cameem při scéně ve výtahu, obsazením Melova mladšího bratra Donala do miniroličky doktora či svého vlastního bratrance Steva Kahana jako Alicina bosse, který z nepochopitelných důvodů zde mezi herce vůbec nefiguruje, možná i proto, že jeho postava v tomto snímku neskončí moc dobře, a tak prostě Spiknutí platí za naprostou špičku lehce nedoceněného subžánru konspiračních thrillerů, působí totiž i přes zjevně ironický podtón velmi věrohodně, obzvlášť ty Gibsonovy historky, které vypráví zákazníkům v taxíku, mě neskutečně bavily, jak by taky ne, všechny totiž vznikly díky Melově improvizaci !! Celý film je však třeba vnímat jako ve své banalitě velmi inteligentní a vtipný pohled Briana Helgelanda na dané téma, pak ho teprve doceníte, ačkoliv si musíme přiznat, že to nastavované finále celý dramatický oblouk rozbíjí na kousky, jinak by totiž Spiknutí nebylo co vytknout, byť z nabízeného potenciálu šlo vymačkat jistě více..(12.5.2013)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu je 7. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Na přání režiséra Donnera je úvodní Jerryho scéna celá improvizovaná Melem Gibsonem. (fannah)

  • - Režisér Richard Donner se objevil v úvodu filmu jako jeden ze zákazníků taxikáře Jerryho. (fannah)