Režie:
Rupert SandersKamera:
Jess HallHrají:
Scarlett Johansson, Michael Pitt, Pilou Asbæk, Chin Han, Juliette Binoche, Takeši Kitano, Lila Fukušima, Kaori Momoi, Chris Obi, Joseph Naufahu (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Major (Scarlett Johansson) je velitelkou Sekce 9, speciální policejní jednotky, která bojuje proti těm nejhorším kyberzločinům. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy je svět závislý na moderních technologiích ještě víc než dnes a každé narušení technologického řádu může mít nedozírné následky. Koneckonců i hrdinka filmu je hi-tech produktem, dokonale vyváženou kombinací robota a člověka. S lidským mozkem a vyspělou robotickou schránkou se Major snaží dopadnout zločince, jehož cílem je zničení společnosti Hanka Robotics, lídra ve vývoji umělé inteligence. Major se však nepotýká pouze se zlem, ale také s vlastními pochybnostmi, když ji začíná zrazovat jediná nedokonalá část jejího jinak dokonalého těla – mozek. Čím dál častěji se jí v hlavě vynořují nesrozumitelné vjemy, které se zpočátku snaží potlačovat, ale posléze podněcují její zvědavost a přirozenou touhu přicházet záhadám na kloub. Tyto vjemy by mohly být otisky její předchozí existence, mohly by být klíčem ke vzpomínkám na její lidské Já, mohly by být klíčem k otevření její osobní Pandořiny skříňky, po němž se už na svět nebude dívat stejnýma očima. Protože všechno je jinak... (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (779)
Vizuálně nejinspirativnější film za posledních několik let, co hollywoodem prošel a není to jen tam, kde kopíruje původní film okénko po okénku (a řekněme si na rovinu, jsem obrovskej fanda původního anime a snad se konečně dostanu k manze). Kamera, výtvarné návrhy města, kostýmů, tady se někdo obrovsky vyřádil a hrozně ho to bavilo, už dlouho jsem neviděl tak zábavně podvratné filmování. Jeden příklad? Víceméně v každém filmu vypadají záběry odpalování dveří výbušninou podobně, záběr na lepení výbušniny na dveře, střih na hrdiny, výbuch... Skoro všude stejně - tady ne, tady se vše řeší jedním záběrem z ptačí perspektivy a to je nebývale osvěžující a takových perliček tam ještě pár je. Kéž by ale někdo věnoval stejnou péči scénáři, první polovině filmu se ještě daří držet atmosféru špinavého cyber-punku v kombinaci s myšlenovým přesahem, jako u prvotního filmu, ale změny, které jsou provedeny především ve druhé polovině a šestákové padoušství stahují druhou půlku kvalitou dolů. A Scarlettka sice nemá charisma animované Majorky Motoko, ale své si uhraje. A není tu žádný robot, co má chapadla. To je škoda, prosím pěkně. ()
Není to tak, že bych se vůbec nebavil. Ale vnitřně mi to přišlo hrozně vyprázdněné, hlavní hrdinka ze všech postav nejméně zajímavá (jednoznačně kraluje legendární Takeshi Kitano) a vize budoucnosti byla podstatně méně propracovaná, než bych od podobného typu filmu čekal. Nemluvě o obvyklém neduhu současných blockbusterů, kdy se finální akce utopí v CGI bordelu. ()
Jedno veliké nic, které nenaplní ani Scarlettin zadek nebo předek. Její sípavý hlas, neurotické pohyby a pohled pacienta po lobotomii; to měly být největší zbraně, akorát asi nikdo nečekal, že zabijí film. Pochválit můžu tak akorát efekty, a to ani ne tak proto, že by mě dostaly do kolen, ale protože na tom guláši byly tím nejlepším. O kousek dál se tady kritizuje Život, protože čtyřicet let před ním jsme tu měli Vetřelce, ale že tahle pohádka o nahaté bojovnici je výjimečná asi jako teplo v létě, to nikomu neva. ()
To je nějaký trend, že komerční neúspěch svedou exekutivci na liberální společnost? Nejdřív člověk od Marvelu, který vidí důvod špatných prodejů v tom, že nahrazují bílé hetero superhrdiny za etnicky, genderově a co do orientace rozmanité postavy, přičemž důvodem prostě může být otrávenost z neustálého rebootování a znepřehlednění dosavadní kontinuity. Nyní osoba od Paramountu, která spatřuje nesmyslnou kauzu kolem witewashingu za příčinu nízké návštěvnosti. Já bych teda problém viděl spíš v tom, že (1) propagace cílila na fanoušky a fanynky původního snímku (´95), který ale není až tak známý, (2) hraná verze se prezentovala jako remake, tj. jako něco svatokrádežného pro znalé a nedostatečně silná značka pro nezasvěcené, přestože jde o velmi nápaditý prequel, (3) cyberpunk nemá dostatečnou tradici (vrchol v devadesátkách, v novém tisíciletí několik nepovedených zhollywoodizovaných verzí jako AEON FLUX či ULTRAVIOLET)._____ Osobně mě ale komerční neúspěch mrzí, protože GHOST IN THE SHELL (2017) považuji za velmi dobrý film, pokud publikum je: (a) ochotno přistoupit na uzpůsobení americkým tradicím vyprávění (příčinná provázanost dění na místo epizodičnosti a budování atmosféry dané "zastavením" narace jako v japonských anime); (b) znalé franšízy GITS, protože ta je tematicky postavena jednak na střetu proměnlivé identity a společnosti (korporátu, politiků), jednak na stylistických paralelismech vždy ve zcela jiném kontextu (Major skákající do neznáma, rozhovory na lodi, souboj s roboty, utržení robotické ruky...); (c) dostatečně otevřené na to, aby přijalo tento americko-japonský mash-up (americké vyprávění, japonské stylistické "výpůjčky"), který rozhodně nedělá cyberpunku špatné jméno. Failu se nedivím, ale jsem rád, že to vzniklo, protože to není parazit na kultu, ale příspěvek do ságy. ()
Pokud má taková pi*ovina stejné nebo lepší hodnocení jak poslední Vetřelec, tak něco je s filmovými diváky v nepořádku. Vždyť tohle nemělo ani hlavu ani patu a definitivně to znamená tři věci. Tohle není ani náhodou druhý Blade Runner, Rupert Sanders je definitivně hodně velký neumětel a zatřetí Scarlett Johansson by se měla hodně vážně obávat o svou kariéru. 20% ()
Galerie (121)
Zajímavosti (18)
- V japonskej verzii boli niektoré postavy predabované hercami, ktorí nahovorili originálne anime Ghost In The Shell (1995). Svoje postavy si zopakovali Atsuko Tanaka (Motoko), Akio Ôtsuka (Batou) a Kôichi Yamadera (Togusa). (nirvana91)
- Do role Kuzeho (Michael Pitt) boli zvažovaní Sam Riley a Jim Sturgess. Do úlohy Batoua (Pilou Asbæk) zas Matthias Schoenaerts. (nirvana91)
- Celosvětová premiéra proběhla 16. března 2017 v Shinjuku v Tokiu. (Varan)
Reklama