Režie:
Rupert SandersKamera:
Jess HallHrají:
Scarlett Johansson, Michael Pitt, Pilou Asbæk, Chin Han, Juliette Binoche, Takeši Kitano, Lila Fukušima, Kaori Momoi, Chris Obi, Joseph Naufahu (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Major (Scarlett Johansson) je velitelkou Sekce 9, speciální policejní jednotky, která bojuje proti těm nejhorším kyberzločinům. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy je svět závislý na moderních technologiích ještě víc než dnes a každé narušení technologického řádu může mít nedozírné následky. Koneckonců i hrdinka filmu je hi-tech produktem, dokonale vyváženou kombinací robota a člověka. S lidským mozkem a vyspělou robotickou schránkou se Major snaží dopadnout zločince, jehož cílem je zničení společnosti Hanka Robotics, lídra ve vývoji umělé inteligence. Major se však nepotýká pouze se zlem, ale také s vlastními pochybnostmi, když ji začíná zrazovat jediná nedokonalá část jejího jinak dokonalého těla – mozek. Čím dál častěji se jí v hlavě vynořují nesrozumitelné vjemy, které se zpočátku snaží potlačovat, ale posléze podněcují její zvědavost a přirozenou touhu přicházet záhadám na kloub. Tyto vjemy by mohly být otisky její předchozí existence, mohly by být klíčem ke vzpomínkám na její lidské Já, mohly by být klíčem k otevření její osobní Pandořiny skříňky, po němž se už na svět nebude dívat stejnýma očima. Protože všechno je jinak... (Cinemart)
(více)Videa (15)
Recenze (780)
Viděl jsem x-tý výluh z předlohy. A ne, že bych si skoro prodojil jégry, což by odpovídalo čtyřem hvězdám, ale nadhodnocuji. Protože jsem se konečně dočkal téměř čistého ztvárnění příběhu, osekaného o všechny ty orientální krávoviny, kterými si cizozemci z míst tam někde za Pardubkami koření jakýkoliv film nebo seriál. Zbytečné obrooké postavy, předvádějící ,,humory" na úrovni Laurela s Hardym, filozofické záseky v ději, které mají za cíl přivést diváka k úžasným a neopakovatelným zjištěním, kupř. že čas hojí rány, není vše černé nebo bílé etc., a další extempore. ()
Nepoznám predlohu a vôbec som netušil o čom to ma byť, iba že tu bude robotická sex bomba v podaní Scarlett Johansson. Príbeh ma úplne nezaujal, skôr niektoré postavy ponúkli zaujímavú zmenu vo filme. Každopádne vizuálna stránka je nádherná. Možno na druhý krát ma to viac chytí, zaver bol fajn. 70% - 3* ()
To je nějaký trend, že komerční neúspěch svedou exekutivci na liberální společnost? Nejdřív člověk od Marvelu, který vidí důvod špatných prodejů v tom, že nahrazují bílé hetero superhrdiny za etnicky, genderově a co do orientace rozmanité postavy, přičemž důvodem prostě může být otrávenost z neustálého rebootování a znepřehlednění dosavadní kontinuity. Nyní osoba od Paramountu, která spatřuje nesmyslnou kauzu kolem witewashingu za příčinu nízké návštěvnosti. Já bych teda problém viděl spíš v tom, že (1) propagace cílila na fanoušky a fanynky původního snímku (´95), který ale není až tak známý, (2) hraná verze se prezentovala jako remake, tj. jako něco svatokrádežného pro znalé a nedostatečně silná značka pro nezasvěcené, přestože jde o velmi nápaditý prequel, (3) cyberpunk nemá dostatečnou tradici (vrchol v devadesátkách, v novém tisíciletí několik nepovedených zhollywoodizovaných verzí jako AEON FLUX či ULTRAVIOLET)._____ Osobně mě ale komerční neúspěch mrzí, protože GHOST IN THE SHELL (2017) považuji za velmi dobrý film, pokud publikum je: (a) ochotno přistoupit na uzpůsobení americkým tradicím vyprávění (příčinná provázanost dění na místo epizodičnosti a budování atmosféry dané "zastavením" narace jako v japonských anime); (b) znalé franšízy GITS, protože ta je tematicky postavena jednak na střetu proměnlivé identity a společnosti (korporátu, politiků), jednak na stylistických paralelismech vždy ve zcela jiném kontextu (Major skákající do neznáma, rozhovory na lodi, souboj s roboty, utržení robotické ruky...); (c) dostatečně otevřené na to, aby přijalo tento americko-japonský mash-up (americké vyprávění, japonské stylistické "výpůjčky"), který rozhodně nedělá cyberpunku špatné jméno. Failu se nedivím, ale jsem rád, že to vzniklo, protože to není parazit na kultu, ale příspěvek do ságy. ()
Osobnější a díky tomu i odvážnější verze toho, co bylo k vidění v japonské vizi. Nepotřebuji za každou cenu mlčenlivou filozofii, jakkoli mě i ona svou hypnotičností k animovanému GITS přikovala už několikrát. Ta mě totiž fascinuje svou nepřístupností, ale právě to, že mě nikdy nepustí až zcela k sobě, mě stále nutí být k ní až příliš zdvořilý a rezervovaný. Naopak Mira mě postupně nechá dojít pod veškeré své vrstvy a za to jí rád vyjdu vstříc i já. Akční symfonie i fatální myšlenkové křižovatky se konečně našly na samém vrcholu. ()
„JEDINÝ, CO TADY MÁME, JE ÚCTA…“ /// Ve světě Matrixu si člověk řízlej strojem hledá cestu k duši. A minulosti… Holografická akce – hezký obrázky! Celý je to tak úžasně promakaný… a přitom tak sterilní. Proč? Asi tím tempem. Je toho totiž třeba dost vyslovit (vyslechnout). Obsazení fajn, příběh jednoduchej, hezkej kyber svět, akce dobrá – ale šetří se sní…, takže nejen lovci hlubších myšlenek budou zklamaní. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Doufám, že jednoho dne budu vypadat jako Scarlet. 2.) Vím kdo su a proč su tady. 3.) Thx za titule „fceli medvidek“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ne ()
Galerie (121)
Zajímavosti (18)
- Oblek hlavní postavy (Scarlett Johansson) je vyroben ze silikonu. (griph)
- Scarlett Johansson nenosí ve filmu paruku, nýbrž si nechala pro účely filmu obarvit vlastní vlasy. (dan4815)
- Majorka (Scarlett Johansson) v tomto filme nesie meno Mira Killian, aby sa lepšie prispôsobila západnému publiku. Pôvodne sa volala Motoko Kusunagi. (nirvana91)
Reklama