Režie:
Matthew VaughnKamera:
Ben DavisHrají:
Aaron Taylor-Johnson, Chloë Grace Moretz, Christopher Mintz-Plasse, Nicolas Cage, Mark Strong, Clark Duke, Evan Peters, Lyndsy Fonseca, Garrett M. Brown (více)Obsahy(4)
Svět potřebuje nové hrdiny! A proto přichází Kick-Ass se svými komplici! Teenager Dave Lizewski (Aaron Johnson) nevyniká žádnými zvláštními schopnostmi. Jediné, co ho baví, jsou komiksy. Ty ho taky inspirují natolik, že se rozhodne stát se superhrdinou! Bohužel mu k tomu ale chybí to nejdůležitější - nadpřirozené schopnosti… To ho ale nemůže odradit a jako každý správný superhrdina si vybírá přezdívku, Kick-Ass. Dave ale není jediným superhrdinou v tomto prostoru. Nebojácné a dobře secvičené duo otce s dcerou Big Daddy (Nicolas Cage) a Hit Girl (Chloe Grace Moretz) také bojuje s kriminálními živly a postupně se jim i daří omezovat „království“ místního padoucha Franka D´Amica. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (2 437)
Pro mě osobně nejopojnější film za hodně dlouhou dobu, který nápaditě, i když mnohdy nepříliš důsledně míchá několik "estetických" přístupů (pastiš, persifláž, camp), je velice chytře odvyprávěn a neustále na něco okázale odkazuje a své inspirační zdroje přitom přiznává, aniž by to působilo rušivě. Navíc se jedná o ukázkovou přehlídku nespočtu sílících trendů hollywoodské kinematografie v posledních letech, od zaměření se na fandovskou komunitu orientující se v popkultuře, přes vlivy jednotlivých médií na sebe navzájem (komiksové knihy, videohry) k formální uvědomělosti (vypravěč je jako z filmu A, B a C, styl upomíná hudbou na D, zatímco prací s mizanscénou na F, přičemž se skládá pocta E) nedovolující pohlcení filmem a ztotožněním se s postavami. Problém mám s tím, že na místo podvratnosti a výboji vůči konvencím komiksových adaptací film skončí jako typický film podle komiksu; bráno ovšem z hlediska kulturálního je to zásadní počin, který po dospělých komiksových snímcích posledních let vrací subžánr těm, kterým vždy patřil - pubertálním geekům a nerdům. Škoda toho, že k užití si přehršle narážek a odkazů je potřeba "jen" základní sběhlost v popkultuře a kinematografické a komiksové historii, protože poučenější divák objeví určitou neobeznámenost se zákonitostmi vyprávění právě na straně filmu (jak si do prdele může vypravěč plést jednotlivé typy narace?). Ve zkratce: přestože se KICK-ASS více drží předlohy, než tomu bylo u předchozí millarovské adaptace WANTED, je to právě ta, která se svou ideologickou drzostí a formální "neoriginálností" mnohem více blíží tomu, z čeho si cinefil sedne na zadek. Takhle se jedná "jen" o Rkovou odpověď na SPIDER-MANA, která není významově o moc bohatší. P.S. Kdo by nechtěl číst celý komiks, v následujícím odkazu se skrývá jeho "rychlo-verze": http://www.comicsalliance.com/2010/04/16/kick-ass-in-60-seconds/ . A kdo nerad listuje, tak na Youtube jsou v rámci propagace první tři čísla: http://www.youtube.com/results?search_query=Kick-Ass+issue&aq=f . ()
Brutální nářez s akčními scénami, které svou nápaditostí a výtvarným řešení nakopávají prdel většině "vážně míněné" konkurence. Jenže on i Kick-Ass je svým způsobem vážný film, který možná mnohdy nasedá na tarantinovského plnokrevníka čiré brutality a pulpových orgií, ale v jádru má taková hezky čisté srdce plné odvahy a civilnosti. Našel bych pár věcí, které se mi nezdály úplně košér, ale odmítám si kazit radost z té ryzí filmařské hostiny, kterou Matthew Vaughn navařil. Kick-Ass má koule jak Jirka Lábus a díky některým scénám (stroboskopová přestřelka, Big Daddyho čistka, Kick-Assova bolestná iniciace) řadím tuhle divokou jízdu mezi nejlepéší komiksové adaptace všech dob. I proto, že se do toho tvůrcům podařilo dostat královskou porci komiksové svobody a hravosti. Kdo to letos překoná? OK, cunts, let´s see what you can do now! ()
Všichni jsme to tušili, všichni jsme tomu věřili, ale až u závěrečných titulků se nám ulevilo, že to vážně je takový nářez, jaký být měl. Když jsem se po trailerech bál, že Kick-Ass přinese fajn akci s nedostatkem emocí, nemohl jsem se mýlit víc. Jestli filmu něco nechybí, jsou to právě vnitřní procesy hlavních hrdinů. Dave Lizewski je postavou, která se teenagerovskému anonymnímu archetypu blíží doslova absolutně a každý jeho průběžný úspěch či neúspěch si s ním prožijete do poslední kapky. A může za to kdo? Může za to Matthew Vaughn, který cituje, upgraduje nebo převypravuje všechno, na co si vzpomenete, ale zároveň dělá z celého příběhu podívanou překvapivě velkolepou. Ve chvílích, kdy si uvědomíte, že film je dělaný v daleko skromnějších podmínkách než obvyklé velkofilmy a zároveň z něj cítíte opojnost, kterou přináší snad jen největší blockbustery, je vám jasné, že s touhle partou přišlo něco velkého. U mě napoprvé velmi silných 85% a nutnost další projekce. Těsně po skončení je toho tolik, že to chce dodatečnou vychutnávku. P.S.: Obrovská podívaná se opakuje a skáče na nejvyšší zážitek. Nejlepší kinozážitek za dlouhou dobu. A čistá stovka. ()
Až do vyzbrojovačky pred záverečným masakrom veľmi príjemných 8/10 (v podstate je to perfektná adaptácia, pretože je to dejovo a vlastne i celkovým vyznením úplne inde ako predloha, ale zároveň je to stále "ten Kick-Ass"). Potom začal hrať Ennio (Ennio funguje vždy) a z Kick-Ass sa stal film s najlepšie vygradovaným akčným vyvrcholením od Vitajte v džungli. ()
Film s výbušným potenciálem TNT. Nebýt občasného, zato úplně zbytečného "prcičkaření", bylo by to na jasných pět hvězd. I tak velká spokojenost. A mimochodem, takhle se má (imho) točit akce! Roztřesená kamera, zběsilý střih a nepřehlednost tu nemají žádné místo. Jeden z nejlepších superhrdinských snímků všech dob. ()
Galerie (159)
Zajímavosti (63)
- Ve scéně v čase 1:36:08 si lze všimnout, že Zabíjačka (Chloë Grace Moretz) chce vystřelit ze zbraně, ale dojdou jí náboje. To je ale nesmysl, protože hlaveň není posunutá dozadu. (dc125)
- V závěrečné scéně Nářez (Aaron Taylor-Johnson) střílí se dvěmi zbraněmi XM124 Micro Guns hned vedle hlavy, což by pravděpodobně vedlo k ohluchnutí. (dc125)
- Približne v 67. minúte filmu je počas prestrelky je vidieť, že jedna guľka trafila skriňu s (pravdepodobne) rozvádzačom. O pár sekúnd neskôr je skriňa neporušená. (ČSFD)
Reklama