Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Touha po bohatství, láska, vášeň a zrada v napínavém filmovém příběhu z počátku Československé republiky.

Drama mladé manželské dvojice se odehrává ve společensky a politicky pohnuté době mladé Československé republiky v roce 1919, kdy manžel Michal je rozhodnut využít dosud neurovnaných poválečných poměrů k obohacení, které mu má v jeho pošetilých představách získat obdiv a lásku zbožňované ženy. Tento magický příběh s prvky hororu je vlastně také "filozofující thriller", jenž vedle divácké atraktivnosti přináší navíc výrazné myšlenkové poselství o hrůzném dědictví první světové války, jehož výhonky zla jako by se mysticky přenášely do mysli lidí i v době míru. Vždycky, když se lámou dějiny, když končí velká světová krveprolití, jakoby se otevíral v touze po moci a bohatství prostor pro drobné i větší lidské běsy - zákeřnosti, zrady, loupeže, násilí, vraždy. Nejen Michal, ale i další postavy filmu Les mrtvých jsou živoucí příklady, jak lze podlehnout lidským slabostem, ať už ze závisti, žárlivosti, vášně, nebo ve snaze získat lásku či bohatství nepoctivou cestou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (62)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jiří Svoboda na stará kolena podlehl pocitu, že je Fellini křížený s Kubrickem a ona to bohužel není pravda... Nedávno jsem doslova přetrpěl dvě televizní inscenace z produkce tv NOVa - Mr. Johnson a Natěrač, které mě znechutily svou lacinou podbízivostí. Les mrtvých se mi nelíbí prakticky stejně, byť z opačného důvodu - hraje si na příliš velké umění a pokouší se k tomu používat nepřiměřené prostředky. Je to hrozně přeumělkované, plné laciné a hlavně rušívé symboliky ( neustále se zjevující vlčák nebo opakovaně projíždějící vůz s dávno mrtvými svatebčany ). Inscenaci schází uměřenost - zvlášť typické je to u některých hereckých představitelů (jednak nájemného vraha, jednak Dolanského a Bielovičové v hlavních rolích ), kteří se se nejspíš na pokyn režiséra snaží o tak přepjaté, expresivní herectví, jako by zdrhli ze starých němých německých filmů...Přehnaně stylizované je i výtvarné pojetí nebo scénář plný výstředních postaviček. Záměrem bylo nejspíš natočit něco ve stylu magického realismu, jenže scénárista není Marques a Svoboda není Jakubisko. Celkový dojem: 25 %. ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Pro mě je na Lese mrtvých zajímavé hlavně to, že se točil v městečku, odkud pocházím, a byl jsem se na jeho natáčení i podívat, protože jsem (v té době ještě vysokoškolák) přijel zrovna na víkend za rodinou. Takže mi - tak jako každému, kdo zná místa, na nichž se něco natáčelo - přišlo úsměvné, jak je mé rodiště ve filmu "poskládané": když povoz vyjede jednou branou z náměstí, tak se určitě nemůže najednou objevit na druhém konci onoho náměstí. A tak dál. Vždyť to znáte. Nicméně film samotný špatný není, 43 % je opravdu podhodnocení, ale rozumím tomu, ne každý vstřebá a pochopí pointu, o většinovém diváku nemám žádné iluze. Příběh je správně stísněný a atmosféra hutná jako mlha před rybníkem Brčálníkem. Žádná postava není ani trochu sympatická a vůz mrtvých svatebčanů pěkně strašidelný. Mně se to líbilo, stejně jako hlavní myšlenka filmu. Rozhodně jsem se po jeho zhlédnutí dobře necítil - a tak to mělo být. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Jak už jsem někde napsal, Jiří Svoboda je nejspíš jediný renomovaný tuzemský tvůrce thrillerů. Na jeho Les mrtvých jsem se opravdu těšil. A jak to dopadlo? To ani sám nedokážu úplně říct. Při úvodním přepadení v lese jsem se zaradoval - sice nic nového pod sluncem, ale dezertéři jsou docela odpudiví týpci a napětí by se dalo krájet. Ovšem chyba lávky nejspíš ve mne, že jsem si film představoval jako survival thriller alá Strašáci. Ve druhé polovině přichází zmatek na zmatek, za příčiny všech možných předtuch a flashbacků jsem ani nevěděl co je realita a co sen a na závěr nedokážu ani říct, jak to dopadlo. Scénář je poněkud nedotažený a je hodně znát, že Jiřímu Svobodovi nesedí snová témata (narozdíl od tvrdého realismu). Jinak atmosféra je parádní (Svoboda se nezapře), pro nějakou krev a soulož se taky nejde daleko, Jan Dolanský si odehrál svůj standart a Lívia Bielovič byla aspoň hodně sexy. Takže trošku zklamání, ale jinak dobrý thriller. 60%. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Nedělní prime time je jakousi výkladní skříní České televize. Každou neděli nám dojde upomínka, na co že vlastně tu stovku měsíčně posíláme. Tohle avízo v podobě snímku Les mrtvých si však můžou protentokrát strčit za klobouk. Cožpak si páni a dámy z Kavčích hor neuvědomují, že dravý snímek nedělá jenom rádoby dynamická kamera? Že záběr na pár mrtvol už dávno nikoho z křesla nepostaví? Že symbolika šestákových románů z Jiřího Svobody žádného velkého umělce neudělá? Cožpak se musí v každém dospělém filmu souložit o s to šest, aby jsme ukázali, jak se ničeho nebojíme? Cožpak je krize natolik tíživá, že Janeček už vyrazil všechny schopné dramaturgy? Cožpak musím mít zase ten palčivý pocit, že tvůrci ukazují asi takové zapálení pro věc, jako brigádník na noční směně? Cožpak se zase musím ptát bez nároků na odpověď? A z Kavčích hor se ozývá jen hrobové ticho. ()

AGAMENON odpad!

všechny recenze uživatele

Neskutečná sračka, režisér musí procházet opravdu silnou tvůrčí krizí, tudíž je ve své úporné snaze vykrádat zahraniční kolegy, tak přesvědčivý, asi jako důchodkyně v mini. Scénárista se může z fleka odvézt do šaškecu, kde o svém filozofickém díle může promlouvat se sobě vhodnou společností a kameraman nejspíš trpí kinetózou. A kvůli tomu platím poplatky, zač mě bože trestáš, zač? ()

Galerie (15)

Zajímavosti (1)

  • Natáčelo se ve Slavonicích. (M.B)

Reklama

Reklama