Režie:
Alan TaylorKamera:
Kramer MorgenthauHudba:
Lorne BalfeHrají:
Arnold Schwarzenegger, Jason Clarke, Emilia Clarke, Jai Courtney, J.K. Simmons, Dayo Okeniyi, Matt Smith, Courtney B. Vance, Michael Gladis, Sandrine Holt (více)Obsahy(3)
Budoucnost je temná. Soudný den v devadesátých letech minulého století zlikvidoval polovinu lidstva a ti, kdo přežili, se od té doby snaží marně vzdorovat počítačovému systému Skynet. Nejsilnější hnutí odporu se zformovalo kolem Johna Connora (Jason Clarke), jenž pro Skynet představuje největší hrozbu. Problém má vyřešit Terminátor, stroj na zabíjení s lidskými rysy (Arnold Schwarzenegger), kterého Skynet vyšle do minulosti, aby zabil Connorovu matku Sáru (Emilia Clarke) dřív, než svého syna stihne počít. Jenže i lidští rebelové mají přístupu ke stroji času a za Sárou pošlou vojáka Kylea Reese (Jai Courtney), aby ji pro změnu chránil před Terminátorem. Až do tohoto okamžiku se výše uvedený popis shoduje s dějem prvního dílu. Návratem do roku 1984 však dochází k zásadnímu bodu obratu. Kyle Reese zjišťuje, že Sára není bezbranná a vyděšená servírka, ale pořádná ranařka, kterou žádný Terminátor nemůže vyděsit, zvlášť když jí jeden takový stroj už pár let dělá společníka a ochránce. Jenže tahle zdánlivá výhoda může být k ničemu, protože Skynet má „prsty" všude a rozhodně chce zabránit tomu, aby tahle nesourodá trojice namalovala lidstvu růžovou budoucnost. (Cinemart)
(více)Videa (18)
Recenze (1 539)
V roce 1984 možná bylo všechno jinak a taky Sára s Kylem si nejsou příliš podobní, ale to je tak vše, co mi vadí. Jinak mne totiž tohle časové vlákno hodně bavilo a T-Děda mne se svými robotickými hláškami i úsměvy dostával do kolen. Přesto si dlouhodobě myslím, že propojení počítačů s mobily, s televizemi, s bankovními účty, s vytápěním domů či s otvíráním zipu na poklopci jednou udělá z lidstva dementy neschopné přežít hodinový výpadek sítě. ()
Tak jsem film napotřetí zdárně dokoukal. Terminátor prý necítí bolest, ale já ano a ta bolest je s každým dalším pokračováním série větší a větší. Mám sice rád, když se ve filmech objevují odkazy na starší, kultovní díla, ale v Genisys je doslova přeodkazováno. Chyběl snad jen chameleon na ledničce, model kamionu na silnici či hydraulický lis s torzem cyborga. Tak trochu upovídaná parodie sebe sama, zabalená do rádoby temnějšího kabátku, pod kterým je ale bohužel jen nahý skelet T-800. S každým novým dílem je nám nabídnut nový (nutno podotknout, že zbytečně zmatečný) osud lidstva a mně už to překrucování minulosti či budoucnosti začíná silně nevonět. Obdivovatelé vizionáře Jamese Camerona, trikového mága Stana Winstona či Arnolda Schwarzeneggera, musí jen nostalgicky zamáčknout slzu v oku, při vzpomínkách na vynikající snímky o nezastavitelných strojích z let 1984 či 1991 a tento digitální škvár poslat bez milosti do propadliště dějin. Než další díl, tak snad radši Soudný den... P.S. Po dvou dnech se mi všechno rozleželo v hlavě a musím změnit hodnocení směrem níž, protože tohle byla opravdu bída. Pro mě končí Terminátor druhým dílem, když Arnold zvedne palec nahoru. ()
Ten film je fakt úplně dementní! To je asi nejsilnější emoce. Složený z jakoby náhodně seskupených scén 1) skupina lidí si povídá 2) přesně když dořeknou vše důležité, zaútočí terminátor 3) hodí na něj piáno a přesunou se do vedlejší místnosti 4) o něčem si povídají 5) přesně když dořeknou vše důležité, zaútočí terminátor 6) hodí na něj piáno a přesunou se do vedlejší místnosti... a tak do nekonečna. Abych ale nebyl zase za sebe, má to tempo, i když to nikdy nejede na plno. Je to v mnoha ohledech jako Jurský svět v povrchnosti, brakovosti a kálení na vyšší cíle, jen to tolik nešlape jako atrakce. Dá se to přežít, naštěstí se čas zastavuje na dvou hodinách, ale kdo byl po dinosauřím překvapení a Jimových slibech připravený na něco víc, ten má smůlu. Prostě výsledek na úrovni Salvation v nemotorné práci s mytologií a snaze posunout svět dál. Jo a neodpustím si: fakt nechápu, proč ten film svojí rutinní antihudbou przní z pozice výkonného producenta Hans Zimmer, když podle titulků měl všechny původní melodie k dispozici... atmosféra na nule. ()
Ten film se nedá milovat, ale je pro mě těžké ho nenávidět. Prvních cca 20 minut skvělých, správně špinavých a atmosférou blížících se prvním dvěma majstrštykům Jamese Camerona. Pak to začne drhnout. Film přehodí vyhybku z osmdesátkové akčňárny na moderní blockbuster "o mladých pro mladé" a nebýt slušné scény ve špitále, jeden by skoro zapomněl, na jakou sérii se dívá. Upřímně, nebavilo mě to. Noví představitelé kultovních postav špatní (Kde jsou ty časy, kdy podobné role hráli ve tvářích ošlehaní herci a ne modelové spodního prádla?), hudba nevýrazná, akce v nejlepším případě průměrná. Jenže Arnold. Ano, už i u něj to není úplně ono. Ale je to srdcař a je to znát z každé scény, kde se objeví. Kvůli němu ten film zkrátka nemůžu úplně zazdít. Svého času se mi moc nelíbilo Salvation díky neuvěřitelným dírám ve scénáři. Tentokrát jde vše do kopru díky mizerné atmosféře a hercům. Možná příště? Váhám, hodně váhám. Nevím, jestli chci, aby "se vrátil". Už to asi stačilo. 50% ()
Chcel som napísať nejaké ucelené dojmy ale ten film si to nezaslúži 3/10 #Shit #ZničenéDetstvo#AspoňArnoldJeSuper #NajhoršíCastingEver #AlanTaylorJePríšernýRežisér#DieHard5jeDobrýFilm#WTF #BrányPeklaSaOtvorili #NelogickáBlbosť#ZléAkčnéScény#NemalSomToNikdyVidieť#Neúcta#SalvationJePecka#CameronByZtohoSpravilSuperfilm#LepšíFilmNežBabovřesky#Smutné#TrebaSaTomuVyhnúť#ProsímUžNie ()
Galerie (314)
Zajímavosti (54)
- Uvažovalo se také o obsazení Michaela Biehna a Lindy Hamilton. (ManOfPhoenix)
- Arnold Schwarzenegger (Ochránca) sa 6. 8. 2014 prostredníctvom Instagramu vyjadril: "Hasta la vista, baby. Chcem sa poďakovať hercom aj tvorcom filmu Terminator Genisys za úžasné nakrúcanie. Bolo to náročné, bolo to zábavné a malo to zmysel. Od režiséra po producentov, od kameramanov po catering, od špecialistov na vizuálne efekty po kaderníčky a vizážistky - bez vás by sme to nedokázali. Neviem sa dočkať, kým uvidím hotový projekt. Verím, že pripomenieme fanúšikom, prečo sa do Terminátora zamilovali." (grAwp)
- Hudbu k filmu měl původně na starosti Christophe Beck. Během natáčení jej však nahradil Lorne Balfe. (radik92)
Reklama