poster

Noční můra v Elm Street 5: Dítě snu

  • USA

    A Nightmare on Elm Street 5: The Dream Child

  • USA

    A Nightmare on Elm Street: The Dream Child

  • Slovensko

    Nočná mora v Elm Street 5: Dieťa sna

Horor / Thriller / Fantasy

USA, 1989, 89 min

Režie:

Stephen Hopkins

Scénář:

Leslie Bohem

Kamera:

Peter Levy

Hudba:

Jay Ferguson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vyrida
    odpad!

    Tak a už ale jako fakt dost! Páté pokračování je snad ještě horší, než to druhé a po této zkušenosti, už se snad na další díly koukat ani nebudu. Z neústalého hledání skulinek, jak dostat Fredyho zpět na scénu je mi už samotnému špatně. Tento scénář je navíc tak debilní, že jsem chvílemi ani na film nekoukal, protože mě zkrátka nebavil. Myslím, že pohled na mou známku asi mluví za vše a ať hledám a vzpomínám sebevíc, nenalézám snad ani jediný kladný bod, kterého bych si na filmu všimnul. Odpad!(9.1.2011)

  • mm13
    ****

    Široko-ďaleko najcharizmatickejší hororový hrdina moderných filmových dejín. Bez vážnejšej konkurencie - je inteligentný, má skvelý zmysel pre humor (možno až príliš a z času na čas na svoju hravosť doplatí), vymýšľa politicky nekoretné a veľmi, veľmi originálne spôsoby ako čo najkrutejšie odkráglovať svoje obete, jeho srdcervúca minulosť by liberálnejšie povahy dojala, tí ešte naivnejší dokonca miestami nadobudnú dojem že hrá fair-play (zatiaľ čo fanúšik nadšene tlieska vydarenej paródii na túto a pre takéto "charaktery" určite veľmi nudnú súčasť hier), jeho úsmev ale zostáva neprehliadnuteľne zlomyseľný, úškrn pobavený. Niet takého! Jednotlivé časti pôvodnej pentalógie sa pohybujú niekde medzi miernym až lepším nadpriemerom, hlavne ale vyčerpávajú pôvodný námet do dna, prinášajú tu väčšie tam menšie prekvapenia, nikdy ale nie mimo hraníc svojského sveta. Je sa načo dívať, je sa k čomu vraciať a na čom zabávať. Prvotriedny popcorn, neprekonateľná frajerina!(20.2.2006)

  • choze
    ***

    Pětka na mě vždycky působila jako poslepované zbytky po Harlinovi. Vypadá to stejně, ale přes množství dobrých nápadů (úvod se znásilněním Amandy Krueger v blázinci, sprcha, smrt komiksového kreslíře), to nemá ty grády. Ovšem oproti takové šestce... A když nic jiného, Hopkins díky tomuhle filmu dostal režii druhého PREDÁTORA, kterým nám to bohatě vynahradil.(3.10.2007)

  • honajz
    **

    Problém s každou sérií je, jak ji udržovat při životě. Buď totálním restartem, jako v případě Jamese Bonda, nebo jen ohříváním polívčičky a čekáním, kdy filmy série přestanou vydělávat. Žel, série nočních můr se vydala tím druhým směrem, a místo aby přidala něco nového či se pokusila o nějaké znovuoživení, pekla ze stále stejného, starého těsta, už několikrát upečeného. A tak se fanoušek Freddyho spíše u posledních filmů původní série nudí. Ve čtvrtém z nich sice Renny Harlin vsadil na akci, díky čemuž pozvedl úroveň alespoň na chvíli nahoru, ale již pátý film - Dítě snu - jen opakuje motivy čtyřky a působí jako harlinovský vývar. Alice, statečná bojovnice, je těhotná, a Freddy tak může Alici ovlivňovat přes sny jejího miminka. Jenže i přes všechny nápady, z nichž nahá Alice asi patří k nejlepším ;-), jde skutečně o dávno viděný vývar.(10.4.2012)

  • Bloody13
    ****

    Ne tak vydařený jako předchozí dva díly, ale pořád nadmíru kvalitní. Je obdivuhodné, jak ze zdánlivě vyčerpaného námětu vytvořil Hopkins nečekaně originální horor. Scénář má dobrý nápad, který posouvá Freddyho do úplně jiných sfér. Spíše tu už připomíná zlomyslného raracha, než zosobnění čistého zla. Humor lehce ustupuje a tvoří se snově špinavá atmosféra. Vraždy už nezabírají tolik prostoru, po trikové stránce je ale opět všechno v pořádku, některé momenty jsou dokonce nezapomenutelné. To se týká hlavně scény, kdy Krueger promění jednu ze svých obětí v placatou kreslenou postavičku v životní velikosti a pak jí svou rukavicí rozcupuje na kousky. Freddy je hold frajer a tohle poslední dobrá část série.(24.7.2011)

  • - Stephen Hopkins získal za film v roce 1990 na portugalském festivalu Fantasporto cenu kritiků. (Terva)

  • - Během scény, kdy je Amanda znásilněna, pohybuje se v pozadí Robert Englund bez masky Feddyho. (HellFire)

  • - Hopkins měl 4 týdny na natáčení a 4 týdny na sestřih filmu. Točilo se téměř bez přestávek. Studio bylo z jeho práce tak nadšeno, že mu svěřilo natáčení Predátora 2 (1990). (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace