Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 430)
"Řekněte sýr!" Tyhle dva pány jsem v jednom filmu vidět chtěl. Jenže v dobrém filmu, což Plán útěku bohužel není. Hrát v něm ústřední dvojici někdo jiný, byl by ještě horší, a to o dost. Stallone aSchwarzenegger sbírají všechny plusové body - jejich přátelství a zábava, s jakou si tady zahráli, to všechno je tak očividné, že to člověka nemůže nepotěšit. Navíc když do sebe tu a tam neodolatelně rýpnou (slovy i pěstmi). Ale ten zbytek... Vím, že to neměl být nijak hluboký zážitek, ale stejně člověku v hlavě, v tom místě, kde sídlí zdravý rozum, hlodají otázky typu "Kruci, tak supermoderní vězení, a v něm takové staromódní samotky, pod kterými je navíc šachta i s žebříkem?!?!" a "To byli všichni ti dozorci opravdu tak blbí, že dopustili, aby... a že si nevšimli, že... a že jim bylo jedno, jak..." atd. Tohle všechno film hrozně srazilo a ublížilo mu to především v tom smyslu, že když (konečně) vypuklo finále, nenapadlo mě ani na chvíli se o jednoho z hrdinů třeba bát. Prostě jsem jen tupě zíral, tu a tam se zasmál, a čekal jsem na nějaký velký moment (ano, Arnold a kulomet). A pak už byl konec a já šel z kina domů. Přitom jsem si říkal, že jsem se měl asi raději podívat na Stallonův Kriminál, na který Plán útěku doopravdy nemá. Škoda. Plán útěku si neměl na nic hrát a dopadlo by to lépe. ()
V kině je to nesledovatelné. Teoreticky by se to dalo užít někde na párty, kde by to mohl každý nahlas překřičet a dodat těm nicneříkajícím výjevům nějaký smysl humornou poznámkou k debilitě děje, nesmyslným náhodám, smutně se tvářícím hercům. Jinak je to ale nudné a prázdné až hrůza a nechápu, jak lze s Arnoldem a Slyem v jedné místnosti dojít tak zoufalého výsledku. Tenhle film měl potenciál, ale neproměnil nic. Snad jen jsem poprvé slyšel Arnolda nadávat německy, tak druhou hvězdu za to. Ta režijní i dějová rutina, co zařadila autopilota už pět minut po začátku, si ale stěží zaslouží průměrné hodnocení. ()
Sly a Arnol dohromady v jednom filmu??!! Tenhle planý slib jsem slýchával dobrých 20 let, ale jejich konkurence byla tak obrovská, stejně jako ješitnost, že si to nikdy nestřihli. Na starý kolena ale asi přišli konečně k rozumu, nebo spíš chtěli vydělat ještě nějakej ten doláč navíc a tak se tedy "spojili", aby se spojili v jednom filmu a rovnovážných rolích ... Bohužel se stalo až tak pozdě a ne v dobách jejich největší slávy, síly a obratnosti ... Kdo je z těch dvou silnější, jak už zde někdo psal, tuhle dětinskou, ale pro mne prostě "zásadní" životní otázku bohužel film nerozluští. Každodenní popocházení, obědvání a kecání o ničem na mne prostě nepůsobilo ... V tom filmu se vlastně nejvíc ze všech scén obědvá v té velké klasické vězeňské jídelně ... Nějaké ty vychytávky nestály za nic, kromě Arnieho výstupu u šéfa věznice, to byl asi 10 minutový velice světlý okamžik, aby vše zas upadlo do Slyeho pobíhání ve vězeňských katakombách a narážení na zamčené cesty dál ... Škoda, oba jsou to pořád sympaťáci, o tom žádná. Ale já prostě tyhle filmy z vězení nemusím. Kdyby raději společně v jungli kosili nějaký Jihoamerický drogový kartely nebo něco podobnýho .. ale tohle..? Naprostej šedej průměr a je to škoda ... i když Arnie na konci ten kulomet do pracek skutečně vezme a Sly vysící na chatrném provazovém žebříku ve vzduchu připomene zarputilého Clifhangera, to je jenom melancholická třešnička na dortu, který nepekla babička, ani maminka, ale blbá sousedka od vedle ... ()
Hodně sympatické béčko a sraz dvou akčních legend, v němž nejde o akci a bitky tolik, jak byste si mysleli. Zde je totiž hlavní interakce mezi Slyem a Arniem a ta se povedla na jedničku. Oba si své postavy užívají, nezapomenou si ze sebe udělat pořádnou srandu (na Arnieho německou zpověď jen tak nezapomenu) a táhnou tuhle vězeňskou story i v těch nejděravějších pasáží scénáře. Po krku, nebo lépe řečeno na krk, jim pak zde šlape výtečně slizký James Caviezel a Vinnieho Jonese je také fajn po delší době někde vidět. Hafstrom se navíc nespoléhá jen na slezinu dvou legend a až na trochu rozvláčný úvod do nás pumpuje svižnou a napínavou jízdu, u které se rozhodně nebudete nudit. Pro fandy akčních borců povinnost. 70% ()
S tím návratem bych to nepřeháněl. Do intenzity nového Ramba má tady Stallone daleko. Není to ani komedie, ani dostatečně akční, ani vychytralý zlodějský snímek. Je v něm příliš mnoho náhod a je příliš prvoplánový. Různé dějové vsuvky jsou příliš na efekt a okaté. Akce málo a musí se na ní čekat x desítek minut. Pár solidních scén tam je, ale zdaleka nezvednou adrenalin tak, jak by se od staré akční školy čekalo. A nemá to nic co společného s věkem hlavních hrdinů. Jejich akčnost je úplně ok. Jen ten scénář měl být mnohem lepší - i na poctu osmdesátkovým béčkům. Bravurní Jim Caviezel. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Po snímkach Kriminál (1989) a Tango a Cash (1989) sa jedná o tretí film, v ktorom Sylvester Stallone (Breslin) uteká z väzenia. Zatvorený bol aj vo filme Rambo II (1985). (chochi18)
- V prvej samotke, ktorá bola vo filme ukázaná, je cez mrežovaný strop vidieť oblohu. To však nie je vidieť zo žiadnej samotky, dokonca ani z ciel väzňov so zvýšenou ostrahou. Odopretie pohľadu na oblohu je druh psychického nátlaku, ktorý je bežný nielen v Európe, ale aj vo svete. (Jumar)
- Ide o vôbec prvý film, v ktorom Arnold Schwarzenegger (Emil Rottmayer) povie zopár viet vo svojej rodnej reči. (m.a.t.o.)
Reklama