Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (5)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 430)
Sylvester Stallone už zase v Kriminále lepí pytlíky, tentokrát za dozoru Caviezela a Jonese, zato s morální podporou svého obchodního partnera z Planet Hollyúd, v kriminále, který jako pevnost Boyard proplouvá Somálskými vodami a čeká, kdy si ho všimnou vyhladovělí piráti. No, nevšimli, zato já si všiml pár příšerných hrubic v ději. Naštěstí ale nadevše miluji filmy o útěcích z vězení, tak jsem si nakonec přece přišel na své. Arnold je jednoznačným králem filmu, i ten Caviezel je dobrej, ostatní tak nějak jen blbě hrají a šklebí se. Místy to působilo jako slepenec, u kterého nevíte, o jaký žánr se vlastně jedná. K dokonalosti chyběl snad ještě otec Fura a prsaté plavčice. Je to skvělý film, ale celou dobu cítíte, že mohl být ještě žďabec lepší. ()
Jak málo stačí ke štěstí :) Scénář se nechytá ani na první sezónu Útěku z vězení a postupný vývoj má minimum utečeneckých vychytávek (Arnoldovo odvedení pozornosti nicméně vstoupí do dějin). Důležitý je nadhled, fakt, že pánové si to dávají s absolutní lehkostí, Vinnie Jones a James Caviezel dokonale plní záporné škatulky a režie tomu všemu dodává potřebnou dynamiku. Pokoj 1408 se mi od Håfströma líbil víc, ale tam měl režisér k ruce nápaditější scénář. Plán útěku je přímočařejší, než si téma zaslouží, ale všechny to TAK očividně baví, až se baví i divák. Tedy, za předpokladu, že jste na podobných filmech vyrostli a překousnete, že je to "jen" výcuc z výborné stalloneovky Tango a Cash. 70%. ()
To je zajímavej job zkoušet vězení, jestli se z nich dá utéct. Sly se nechá zavírat, někoho zmlátí aby šel na samotku, sedne si, kouká kouká, pakj dostane mlíko v krabičce, který je kvalitativně vejš než většina potravin v našich supermarketech, krabičku roztrhne, vyťuká kód z poza dveří a frrnk holoubek je pryč. Nejlepší je pak to vysvětlování, třeba ta bajka ohledně krabičky cigaret je luxusní. Brzo však zavřou Slye do velmi zajímavého vězení ve kterým rozhodně nedostává na celu žádný mlíka, ale zato nafasuje Arnieho, no a pak už se začnou dít věci. Nějaká ta surovostička, koupaníčko, šikana, průplesky, lekce alles gute v podání pana Arnieho, fígle z knížky 100 + 1 nesmysl a za střílecího akčního finále dobíháme k závěrečným titulkům. Co říct, bylo to jednoduché, naivní, mírně surovoučké a oslavovalo to dva báječný akční kluky z 80.let a tomu se přece nedá odolat. Tak pac a pusu a zase někdy adios moji milovaní svalnatí amigos. ()
Nejen očekávané setkání dvou zašlých legend, ale i povedený film. V rámci možností samozřejmě, je tu pořád spousta náhod, hloupých rozhodnutí padouchů a nešokujících překvapení. To ale nevadí, struktura je stará, ale plášť je nově natřený. Vůbec celým snímkem se táhne příjemný boj starých postupů s moderními metodami a z toho všeho jsem měl v kině moc příjemný pocit. Stallone je tu za mazáka co ví jak se dostat z vězení, Schwarzenegger umí sehnat co je třeba a Caviezel představuje to moderní snaživé slizounství (a opravdu si ho užívá), Ostatní figury jsou tu jenom do počtu, nejlegračnější z nich je pak "50 Cent" Jackson hrající slušňáckého hackera. Finální rubanice je velice slušná a ve chvíli kdy Arnold pozvedne kulomet se pravověrným rozlije úsměv po tváři. Vrtulníkovu výdrž a následnou explozi barelů moc řešit nechci... no musela tam být tak budiž. Celkově jsem spokojený, v což jsem původně moc nedoufal. Stará škola v nejlepší formě. + Arnoldovo rakušácké odvedení pozornosti - to je jednoznačný vrchol filmu. ()
Docela osvěžující, hezky neotřelá, akční záležitost se spoustou hvězdných jmen pěkně pokupě. Velký talent v podobě švédského režiséra mi byl doteď pečlivě skryt a nebýt nezbytných reklam, tak člověk neodejde od obrazovky. Mám sice pocit, že některé scény byly řádně přitaženy za chomáč kštice, ale neva, hlavně, že to jelo jako řádně namazaný lodní šroub. Byla jsem celkem zvědavá, jestli se dostanou z těch skleněných kostek, jestli se probijí tou spoustou černých stráží a doslova se dostanou z vězeňského komplexu. Neodkážu si představit fikaněji a promyšleněji umístěnou káznici. Pokud ale máte konexe nejen mezi spoluvězni, znáte ty správné lidi a hlavně jste klon MacGyvera, máte velkou šanci se z toho dostat. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Pasáž, ktorú Arnold Schwarzenegger (Emil Rottmayer) cituje v nemčine, je podobenstvo o bláznovi z diela "Radostná veda" od Friedricha Nietzscheho. (misterz)
- Vo filme hovorí riaditeľ väznice Hobbes (James Caviezel) o Portosovi, Rayovi Breslinovi (Sylvester Stallone), ako o štvrtom mušketierovi. Portos je ale druhý mušketier, štvrtým je d'Artagnan. (De Large)
- Ide o vôbec prvý film, v ktorom Arnold Schwarzenegger (Emil Rottmayer) povie zopár viet vo svojej rodnej reči. (m.a.t.o.)
Reklama