poster

Song to Song

  • USA

    Weightless

    (neoficiální název)
  • USA

    Lawless

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Song to Song

    (festivalový název)
  • Nizozemsko

    Song to Song

  • Belgie

    Song to Song

Drama

USA, 2017, 129 min

Komentáře uživatelů k filmu (67)

  • POMO
    ****

    Komplexná, harmonicky vykreslená paleta pocitov snád všetkých fáz partnerských vzťahov. A keď si pomyslíte, že do vykreslenia vôbec všetkých životných pocitov vo filme chýbajú už iba vzťahy hlavných postáv s rodičmi a nejaké to úmrtie, Malick domaľuje aj tie. K tomu pre dámy romantický Gosling a drsnejší Fassbender (déja vu jeho role zo Shame), a pre pánov živočíšne príťažlivá Portmanka či lezbické iskrenie medzi Bérénice Marlohe a nebudem prezrádzať kým. No neber to!(18.4.2017)

  • Slasher
    ***

    Další Malickovo "plynutí", který je všechno jen ne polopatický. Obsazený top herci, časový roviny běží všelijak a postavy si mluví až krypticky a výhradně k sobě. Takže to chce nejen povahu, ale i vhodný rozpoložení. Jsou to zvláštní filmy a záleží, co si tam kdo z vás dosadí. Někoho nadchnou, jinýho znudí, přijdou mu pseudo-art a čistě nahodilý. Já zůstal tak mezi, ale už za ty plážový opičky Goslinga s Fassbenderem to stojí.(19.6.2017)

  • pan Hnědý
    **

    Vyprázdněná narace filmového postupu má v mém diváckém oku místo (Gerry, Twentynine Palms), ale poslední snímky Malicka nevypovídají záběrů jeho optiky. Filmová poetika nikdy nebyla tak bez rozsahu, významu scén, bez hloubky postav a vztahů, jako v Song to Song. Každá scéna, každý pohyb herce - vyumělkovaný. Herci prakticky nevědí, co hrát, jaký má smysl daná scéna. Scenáristicky bez myšlenky. Lubezki je velký kameraman, jeho záběry na postavy přes slunce jsou nádherný, ale bez hlubšího významu postav, jako například v Tichém světlu od Zabého, nebo v Tenkrát v Anatolii od Tiryakiho. Nevěra, alkohol, falešnost propojená s optikou přírody? To je výpověď Terrence Malicka. Neodpustitelný. [Aff, 2017](20.6.2017)

  • Zíza
    *

    Vždycky jsem si myslela, že mám vcelku ráda artový filmy. Ale buď jsem se mýlila, nebo tohle není artový film, ale jen pytel sraček.(31.7.2017)

  • Bebacek
    **

    Hovna jsou jen sračky.(29.6.2017)

  • xxmartinxx
    **

    Tohle by měli dělat studenti filmu, kteří mají za úkol natočit cvičení na téma "smysl života", i když k tomu nemají co říct a jediný důvod, proč do toho fakt jdou, je zápočet. Jaká je motivace Terrence Malicka, dřív tak střídmého režiséra s mnohaletými pomlkami, najednou blít jedno umění ročně, je mi záhadou. Možná na něj má Lubezki nějaký kompro, tak ho nutí podepisovat mu showreels. Kdyby do toho aspoň nonstop nečetli ty facebookový moudra od Wericha! Z Malicka se pomalu stává "vaše každoroční dávka snobského kýče" skoro po vzoru Woodyho Allena, kdy zakleté trademarky, hvězdné obsazení a neochvějná rutina jejich patlání nahrazují... cokoliv. Jediná škoda, že už to nikoho nezajímá - aspoň by se vůči tomu dalo hezky vymezovat. Ale asi je to lepší než bylo K zázraku. I když jen hádám - nepamatuju si z toho filmu ani záběr. Tohle se mi snad nevykouří z hlavy tak kompletně, třeba si budu pamatovat... že tam hodně svítilo slunce lidem za hlavama? Ach jo... no po předminule asi progres, občas je něco z toho i motivované, tak dám o jednu hvězdu víc.(18.7.2017)

  • Lavran
    *****

    "Tohle... Tohle a nic víc..."(18.6.2017)

  • castor
    ***

    Malicku, Malicku, proč už to nemáš v malíku? Pevně věřím a doufám, že se filmový poetik Terrence Malick vrátí k vyprávění příběhů. Páč tohle jsou naprosto nedivácké filmy, které už si publikum získávají velmi obtížně. Jeho filmy rozhodně není snadné mít rád, obzvlášť v posledních letech, kdy o opravdovosti a hloubce vztahů mezi postavami můžeme silně pochybovat. Možná ty neuvěřitelně dlouhé tvůrčí pauzy byly k něčemu dobré (pak vznikne zbožňovaný kus typu Tenká červená linie). Hluboce rozjímavý tvůrce nás minule zavedl do znudění moderního jedince, jeho vnitřní rozpolcenosti, kdy nás čekalo mnoho obrazové rozkoše, stejně jako mnoho nudy. Kameraman Emmanuel Lubezki je skvostný i tentokrát, netuším, zda on nebo herci skutečně chápali režisérovu vizi, ale v jeho (i hereckém) případě je to dokonalost sama. Jenže každá hra musí mít určitá pravidla. Za mě „lepší“ než předchozí Knight of Cups, ale příště prosím partnerské vztahy v nějakém uchopitelnějším provedení. PS: Natalie výtečně živočišná.(17.7.2017)

  • Hild
    ***

    Byly doby, kdy jsem Terrence Malicka bezmezně uctívala. Považovala jsem ho za naprosto unikátního tvůrce, který na mě dokázal přenést takové emoce jako máloco. Postupně se mi však Terrence začal vzdalovat a já mu přestala rozumět. Knight of Cups jsem stále nebyla schopná dokoukat. Song to Song by se dalo říct, že je Malickův návrat ke klasické filmové koncepci a bez debat se jedná o jeho divácky nejpřístupnější film za poslední roky. Film má jasně definovaný žánr, úvod, zápletku a vyvrcholení s pointou. Opět místo dlouhých dialogů Malick vypráví pomocí obrazů, doteků a vnitřních monologů. Song to Song je zajímavý film, ale divák musí zcela přistoupit na tak specificky Malickův styl, jinak pro něho ty dvě hodiny můžou být doslova ubíjející. Mi se bohužel potvrdilo, že tento tvůrce se mi emočně zcela vzdálil, ale jeho starší díla (včetně Stromu života) budu stále považovat za mistrovská díla.(2.7.2017)

  • Xmilden
    **

    Prakticky můžu překopírovat svůj komentář k minulé Malickovce Knight of Cups. PS: Těším se že v příštím Malickově filmu nebude účinkovat žádný můj oblíbenec a já tedy jeho další festivalovku můžu vynechat :) 30%(8.7.2017)

  • Ant
    ****

    Nejprocítěnější Malick od Tree of Life. Klasicky se jedná o zamotaný příběh, kdy nedokážete rozpoznat začátek od konce, což působí jako připomínka hlavního romantickému trojúhelníku. Rooney Mara tady skutečně září a je to jedna z mála rolí, kde ji vidím využít celou škálu emocí. Hudba a rozmanitá camea od úžasně upřímné Patti Smith po šíleného Vala Kilmera jsou pak kapitolou sama pro sebe. Filmu mírně podkopává nohy přepísklá stopáž a klasická Malickova nechuť k přehlednějšímu narativu, nicméně scéna s Holly Hunter na parkovišti a Goslingem s jeho otcem jsou emocionálně omračující. Krásný konec je pak třešničkou na dortu.(9.7.2017)

  • Thomick
    ****

    Zobrazovat krásu za účasti takových dam, to není zas tak složitý. Ovšem takhle neporušeně přenášet smyslnost a intimnost mezilidských vztahů, to už je vpravdě vysoký umění. Z vlastní zkušenosti nedoporučuju lidem ve vztahu na dálku - každej druhej záběr totiž představuje jednu ránu bičem. Mučení to ale bylo svym způsobem příjemný...(18.6.2017)

  • Ramirez85
    ****

    Njn, zase se jednou objevil "tak trochu jiný" film, než je běžná soudobá komerční produkce, tak šup s tím do modré barvy... ale co už, na téhle databázi mě to nepřekvapuje. Fassbender tyhle arogantní zmrdy hraje natolik věrohodně, až má jeden obavy, jestli jeho jeden z nejoblíbenějších herců není arogantní zmrd i v běžném životě :-) Rooney Mara je čím dál tím krásnější a herecky zajímavější. Ryan Gosling i tentokrát nasadil výraz utrápeného baseta. A Portmanka byla tentokráte nějaká divná. Jak moc jsem naivní, když doufám, že to v opravdovském hudebním světě takhle nevypadá? Že mu nevládnou povrchní hovada? (Ano, prvně jsem chtěl napsat jakože überfestovní yntelechtuálskej komentář, ale slovy klasika: "screw you, guys").(23.7.2017)

  • 6thSun
    ****

    Filmová Malickova poezie pokračuje, režisérovy filmy se formálně i tematicky přelévají jeden do druhého, rozdíly se smazávají a vzniká mnohahodinová duchovní meditace. Zajímavé je přemýšlet o úloze herců, kteří jen těžko můžou chápat komplexní Malickovu vizi, přesto na jejich procítěném výkonu mimořádně záleží. Trochu to připomíná běžný život, kdy člověk netuší, jaká je jeho přesná úloha v "božím" plánu a jestli jeho život bude nakonec dávat smysl. Jednou z možností je plná důvěra, odevzdání se a schopnost radovat se z malých věcí. Třeba to nakonec vyjde podobně, jako to vychází hercům v Malickových filmech, kteří se nakonec stávají součástí vysoce promyšleného a smysluplného díla, a ještě se u toho podívají na řadu zajímavých míst, proletí se balónem, projedou lodí nebo si zkusí stav beztíže. Malickovi jeho podmanivá spirituální hra opět vyšla, jakkoli se - taky opět - nelze ubránit pocitu, že zkrácení o několik desítek minut by ničemu příliš neuškodilo.(1.7.2017)

  • Dzeyna
    **

    Na tohle jsem se opravdu hodně těšila, ale strašně mě to zklamalo. Má to hrozně depresivní podtext a člověka to přivede akorát do špatné nálady. Jediná světlá chvilka je poslední cca 2 minuty, což je vážně málo. Jediná věc, která mě zaujala byla ta, že Natálce nějak vyrostly prsa.(30.6.2017)

  • eLeR
    ****

    Faye, ktorá chcela tak veľmi žiť zaujímavý život, že brala všetko čo jej ponúkol, ale zabúdala byť sama sebou. BV, ktorý opustil obyčajný život, aby sa stal "niekým", stihol sa zaľúbiť, byť oklamaný a zistiť, že to pravé je ten obyčajný život a láska v ňom. Cook, ktorý si myslel, že je boh a môže všetko, ale nemohol. Rhonda, ktorá sa ocitla v úplne inom svete, z ktorého mala strach, ale nedokázala ho nechať za sebou. Malick nám vyrozprával príbeh, spôsobom sebe vlastným, ale veľmi zrozumiteľne. Príbeh, ktorý je plný nešťastných ľudí .... a lásky. Vybral nádherné lokality a skvelé miesta. O Lubezkiho kamere netreba hovoriť a miestami zaznela fakt skvelá muzika.(10.7.2017)

  • pepo
    ****

    Najlepší Malick od Stromu života(26.6.2017)

  • Borrtex
    *****

    Již čtvrt roku přemýšlím nad tím, jak zkonstruovat komentář. Pořád jsem na to nepřišel. Každopádně nejlepší Malick a jedno z vizuálně nejhezčích děl, co jsem kdy viděl. 100% Viděno 4. dubna v Landmark Theatre, v Los Angeles.(18.6.2017)

  • Ephemeris
    *****

    Malick ako jeden z mála dnešných režisérov ešte chápe, čo je to filmové umenie. Literatúra udivuje človeka slovom, hudba zvukom, film obrazom. Hejteri budú hejtovať, karavána ide ale ďalej. Toľkokrát som rozmýšľala nad tým, že hudba mi veľakrát doslova zachránila život. Práve pre vyššie spomínané delenie mám najradšej hudbu inštrumentálnu, pretože to je tá skutočná sila zbavená akýchkoľvek posolstiev. Na tie predsa slúži poézia a próza. Miešanie hudby s filmom ale akceptovať môžem, hlavne v tej podobe, v akej ju podáva Majster.(6.7.2017)

  • Frajer42
    ***

    Musím se pochlubit, že jsem asi po 3 minutách poznal, kdo má na svědomí kameru. Lubezki je v této kategorii prozatím nedostižitelný, a pokud se nebudu věnovat kameře já, tak bude pravděpodobně nedostižitelný navždy. Terrence Malick tvoří filmy s jedinečným rukopisem a tato kamera jeho filmu sedla jako facka na tvář nadrženého puberťáka. Film ovládla takřka až snová atmosféra. Moc se nemluví. Děj je divákům servírován prostřednictvím uměleckých záběrů a myšlenek zúčastněných. Film se soustředí na vykreslení partnerských vztahů mezi postavami a jde v tomto ohledu velmi do hloubky. Vykreslení je to natolik komplexní, že se ve filmu alespoň na okamžik najde každý. Jediná moje výtka směřuje k přestřelené stopáži. Výrazné pokrácení by prospělo samotnému filmu i divákům. Přeci jen se to celé nese v tom samém duchu s absencí nějakých momentů, které by měli potenciál diváky uhýčkané ke spánku nějakým způsobem probudit. Ve druhé polovině jsem neustále ztrácel pozornost. Závěrem musím pochválit všechny zúčastněné herce a herečky. Zejména duo Gosling Fassbender určitě nenechalo jediné kalhotky suché.(3.7.2017)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace