Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    ****

    Základní otázkou zřejmě každého diváka je: „Jak moc je/není tento film inspirován realitou?“. Ale sami tvůrci si svým prohlášením: „Nejedná se o autentický životní příběh…“ dělají dostatečné alibi a publikum se musí ptát samo sebe, čemu je ochotno/schopno věřit. A proto i výsledné hodnocení každého jednotlivého diváka se tak může opravdu hodně lišit. Mě příběh bavil (sem tam i trocha humoru) a rychle mi utekl. Bohužel postava policajta Cajthamla byla tak zoufale černobílá, (i když ji pak tvůrci zkoušeli „přibarvit“), nudná až otravná, že jsem měl skoro chuť začít fandit Kmotrovi. To považuju za základní dramaturgické selhání, ať už byla realita jakákoliv. Ale snaha o moderní „cool look“, která jistě nejednomu zdejšímu uživateli zvedla mandle, z mého pohledu v niveč nepřišla, mně se líbila. Za mě to budou slabší, ale přesto 4*.(12.7.2014)

  • paascha
    ***

    nejvíc tomuto filmu uškodila obrovská zkratka, daná stopáží. Téma naší nedávné historie, zlodějin, špinavých kšeftů a sviňáren, chamtivých politiků, zlodějských sviní v kožených křeslech, hajzlů ve vedení státu i firem, šmejdů na všech stranách a hlavně stále rostoucí antipatie a zhnusení by totiž potřebovalo rozměr nekonečného seriálu. Doporučuji přečíst si Kmentovy knihy o Mrázkovi a Krejčířovi, hned pochopíte mnohem víc(18.5.2014)

  • Xmilden
    ****

    Výborní herci, Petr Nikolaev, poutavý příběh a kvalitní provedení tohle vše bere vítr plachet všem těm, kteří si myslí že není možné natočit v Česku porevoluční kvalitní film. Za sebe musím konstatovat že jsem si to nikdy nemyslel, přestože mě asi navždy bude chybět tvorba dvojice Svěrák/Smoljak. V Příběhu kmotra ovšem vše šlape přesně tak jak má. Nejen přesvědčivé duo Vetchý/Vaculík odvádí cenné služby celku. Obsazení menších rolí je přímo ukázkové a koukat na likvidátora Andreje Hryce je přímo láhůdka. Chválit je tedy co a v porovnání s Kmotrem vychází Kajínek jako totální hloupost. Ona to tedy hloupost částečně byla i ve své době. Kdo chce vidět poctivou kriminálku z důvěrného známého prostředí neměl by si tohle nechat ujít.(21.11.2013)

  • Big Bear
    **

    K čemu takovéhle filmy? Co to mělo být? Nějaká sebereflexe? Timeline o korupci v Čechách od osmdesátek po dnešní časy? Krimi o mafiánovi či snad dokonce psychologické drama o zločinci, který nakonec zůstane sám? A co poslední věta s otazníkem, také jste se strachy otřásli jako já? Brrrr ! Bojim, bojim a bojej se určitě i ti nahoře... A po tomhle filmu, který jistě tak trýznivě roztepe a rozrýpe jejich svědomí se jim bude spát určitě zase o něco hůře! Luki Vaculda si nechal narůst strniště, někde nechal Sagiho a s větrem v kapse honí Mrázka (pardón Vedrala) po Praze a okolí. Kamera je akční, místy zrychluje což je doprovázeno dramatickou hudbou.. Kameraman asi seděl na kolotoči či co... . Rejža si zase potrpěl na umělecké detaily, a tak nám několikrát ukazuje potřesení si rukou mafiánů přesně centrované do obrazu atd... Já měl problém už v těch osmdesátkách. Já jim nevěřil. Snad to bylo Lukiho melírované tričko, nevím. Ačkoliv se tímto časovým úsekem prohání dvnáctsettroska s nápisem Spoje na dveřích a nezbytné žlutobílé Lady a Žigulíky VB ten look to prostě nemělo a to i přes Vetchého kotlety. To už je spíš věřím Vojtkovi ve Vyprávěj... Naštěstí pro tvůrce se doba převalila do devadesátek a dalšího tisíciletí... A mohlo se jet v současných kulisách. Na mně to celé působilo jako taková utahaná výprava do časů zpět, která však ani nešokuje, ani nepřinese nic nového, prostě ji jen prozíváte... Ani herecké výkony nikoho ze zůčastněných mi nepřišly nijak oslnivé. U Lukiho možná ještě nějaká dnes už mamina zavzdychá a zavzpomíná na jeho pletené roláky s výtřihem do V, bílé ponožky a mokasíny... Vetchému jsem jeho kmotra nebral. Nešla z něj hrůza ani odhodlanost. Co jsem slyšel, tak skutečnej Mrázek byl jinej kanón... Ostatní tak jen přicmrndávají. Hádka bych s jeho civilním herectvím poslal raději trhat bobule, Kerekes asi měla dělat Bond girl, ale nějak se to nezdařilo. Osobně mně (jako vždy) zaujal Kaňkovský jehož obličej a hlavně oči děsí sám o sobě aniž by hrál vraha (vzpomeňme třeba na Jarmareční boudu..). Jak jsem psal v úvodu, netuším co to mělo být. Tohle dílo řadím k Hranařům a Kajínkovi, přičemž je z nich nejslabší. A budu ho hodnotit stejně. Za mně to jsou jen dva notesy. * * PS. A kterýpak pán bude další na řadě? Janoušek, Rittig či snad Nagyová - Nečasová? Námětů kolem se válí habaděj, jen já na to už asi nebudu mít chuť koukat.(22.5.2014)

  • Tetsuo
    ***

    Řemeslně zvládnutý, dějově naprosto banální film, který nevysvětluje nic, spíš fikčně zamlžuje. Informační hodnotu to má jako průměrný článek v novinách, emoční hloubku vesměs žádnou. Celkové hledisko vyhovuje jednoduchému moralizujícímu nadávání na poměry bez vidiny budoucnosti. Ondřeji Vetchému jsem Mrázka moc nevěřil, je to spíš takové divadelní deklamování než filmové převtělení. Lukáš Vaculík ztělesňuje jedno velké klišé.(24.10.2013)

  • - Krycí jméno Vedral si Mrázek zvolil po svém fotbalovém spoluhráči z dorostu v Dobrém Poli. (otas55)

  • - Scenáristé spolupracovali s kriminalisty Karlem Tichým a Hynkem Vlasem, kteří kauzy vyšetřovali ve skutečnosti a v době uvedení stojí mimo službu. (Olík)

  • - Režiséra Petra Nikolaeva k natočení snímku inspirovala kniha Jaroslava Kmenty s názvem "Kmotr Mrázek" z roku 2007, která popisuje život skutečné osoby - kontroverzního podnikatele Františka Mrázka. Mnoho kauz a detailů je však ve filmu oproti knize pozměněno. Lze konstatovat, že film je na reálných základech postaven z 90 %. Některé dialogy jsou například čerpány z autentických policejních odposlechů. (navabaca)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace