Reklama

Reklama

Matt Scudder (Liam Neeson) je bývalý newyorský policista a vyléčený alkoholik, který pracuje jako soukromý detektiv bez licence pro ty, kdo z jakýchkoliv důvodů nemůžou jít za policií. Jedním z takových je i drogový dealer Kenny, který si detektiva najme, aby našel ty, kdo mu unesli a brutálně zavraždili ženu. Scudder začne postupně odkrývat stopy vedoucí k únoscům a zjišťuje, že tento zvrácený zločin není jediným a rozhodně ani posledním, který v ulicích New Yorku spáchali. Sérioví vrazi se chystají opět zaútočit a pro Scuddera, stojícího mimo zákon, se tak rozehrává nelítostný boj s časem. (A-Company CZ)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (590)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Náhrobní kameny sahají atmosférou poměrně vysoko, tady patří dík kameře a především hudbě. Liam se odehrál svoje a s jeho postavou detektiva nedetektiva jsem neměl žádný problém. Kde to trošku drhlo byl příběh, kdyby se děj soustředil čistě na patráčku a atmosféru asi by se ani žádná vytýkačka nekonala, protože to v sobě mělo dobrou syrovost i temnotu, ale tím že se děj věnoval i malému černouškovi a jeho vztahu s Mattem se to zbytečně rozesíralo. Samotný finále bylo taky spíše zklamání, né uplný, ale ty prostřihy na náboženský nebo jaký vlastně kecy si mohli tvůrci fakt odpustit a nebo je vesrat jinam a ne do finálovky. Nebýt těhle mušek, bylo by to hodně dobrý, takhle je to "jen" dobrý. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson je opět prvotřídní ass-kicker, jen oproti Billu Marksovi už zdolal svůj alkoholismus (akcentovaný zde přesto víc než v knize) a oproti Bryanu Millsovi dává větší prostor dušezpytu a diplomacii. Okem diváka chtivého další zběsilé akční rubačky by to dokonce mohlo vypadat, že Oskar Schindler bude tentokrát násilnické psychopaty ukecávat k smrti. Osobně jsem ale důslednost hard-boiled stylizace uvítal, třebaže s sebou nese zredukování žen na pasivní oběti. Poté, co jsou na nich napáchány brutální sexuální zločiny, je muži mohou pomstít a v jistém smyslu se tím vykoupit (dost násilně je motiv vykoupení popostrčen do popředí ve finále, kdy si musíme vyslechnout všech 12 kroků Anonymních alkoholiků). Ženské utrpení tak slouží pouze jako záminka k hrdinským skutkům a mravní očistě (po)chybujících mužů. Jediná aktivnější ženská postava z knihy (Scudderova přítelkyně Elaine) byla v zájmu plynulejšího vyprávění vyškrtnuta. Jistě, klasické noirové filmy nebyly v nakládání se ženami ohleduplnější, ale nestačilo zůstat u klasiky na rovině stylu? Právě ten vyvolává delšími, z velké části statickými záběry a klaustrofobními kompozicemi spolu s odtažitými barvami a ponurým soundtrackem potřebu úniku do jiného, barevnějšího a milostivějšího světa. Předkládaný obraz zkažené společnosti s převrácenými hodnotami je ale prohnilý do takové hloubky, že nejlíbivější scény filmu jsou zvrácenými fantaziemi sériových vrahů (první vidíme během úvodních titulků). Podobně naladěný film přirozeně nebylo lze zakončit happy endem, ačkoli tak poslední scéna napoprvé může vyznít. V kontextu bezprostředně předcházejícího dění, nejzásadněji se odchylujícího od knihy (zřejmě kvůli přisouzení aktivnější role Scudderovi, jehož postava je jinak paradoxně založena na pasivním přijímání násilí), však „superhrdinská“ tečka budí hlavně znepokojení, zda z věčného cyklu násilí, které inspiruje jen další chování podobného typu, existuje východisko. 75% ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Nečakajte ďalšiu akčnú neesonovku. Jediná akčná scéna prebehne v prvých minútach. Duchom má film bližšie k Schumacherovým 8MM. Ale bojí sa ponoriť do temnoty a pritlačiť na pílu. A auru okolo hlavných záporákov, z ktorých by malo na smrť mraziť, z nepochopiteľných dôvodov odľahčuje a znevažuje. Filozofovanie nad vinou a vykúpením v ňom taktiež moc nefunguje - v jednej z finálnych scén, ktorú akože originálne dopĺňa, je doslova päsťou na oko. Neeson OK, ale najlepší je tu Ólaffson, hoci v menšej roli (ten bol napokon najlepší aj vo Walterovi Mittym). [videné v Cinemark 18, Howard Hughes Promenade, LA] ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Liam Neeson sa nadobro stal kráľom výhražných telefonátov. Je naozaj pozoruhodné, ako veľmi film nakopne scéna, v ktorej hrdina konečne zdvihne slúchadlo a uštedrí oplanovi na druhom konci drôtu svoje vymaznané: "Listen to me, motherfucker..." Je to skoro lepšie, ako keď sa Arnold chopí guľometu. Do tejto scény je film len obyčajná detektívka, ktorá by ma nadchla ako pilot televízneho seriálu, ale na plátna kín nepatrí. Lenže potom sa začnú diať veci, film ohromne naberie na intenzite a nečakane drsné finále ho posunie k citeľne lepšiemu celkovému dojmu. 7/10 a chcem adaptácie ďalších Blockových kníh so Scudderom. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Chození mezi náhrobky je k dokonalosti vymazlená Blockovka, strhující, temná, s katalogově úchylnými masouny a perfektně noárovým Nýsnem, které může dát méně než tři jen naprostý buzerant. Tedy pardon, zase ten roztomilý překlep, chtěl jsem samozřejmě říct „jen fantasticky hloubavý a nesmírně erudovaný filmový kritik“. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (11)

  • Lawrence Block je autorom celkovo 17 noviel o detektívovi Mattovi Scudderovi. Scenár k filmu vychádza z rovnomennej novely "A Walk Among the Tombstones", ktorá bola ako desiata v poradí vydaná v roku 1992. (m.a.t.o.)

Reklama

Reklama