poster

Mezi náhrobními kameny

  • USA

    A Walk Among the Tombstones

  • Slovensko

    Medzi náhrobnými kameňmi

Drama / Krimi / Mysteriózní / Thriller

USA, 2014, 114 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    **

    Na vrcholy žánru nejenže tenhle kousek nedosáhne, ale hledí k nim s velmi výrazným odstupem. Na vině je scénář, který vaří sice z osvědčených, ale už dávno profláklých ingrediencí a škodí mu především to, že nepracuje s tajemstvím. Pachatelé zla jsou divákovi známí a napětí vyplývající z jejich odhalování se zkrátka nekoná. Scott Frank to měl nahradit patrně atmosférou, jenže na to mu nestačily síly. Mezi náhrobními kameny není atmosférický film a jakkoliv se v Pomově komentáři objevuje přirovnání k Schumacherovým 8MM, nepřipomíná je to ani při letmém pohledu z rychlíku. Pokud už se Frankovi daří budovat napětí, je to díky použití osvědčených žánrových klišé, které fanoušek kinematografie bude považovat za poněkud opotřebované. Další výhrada, kterou mám, je pochopitelně pouze můj problém, ale nejobávanější kladivo na organizovaný zločin v důchodovém věku alias Liam Neeson se mi účinkováním v nejrůznějších derivátech Taken poněkud zprotivil, takže jsem jeho zkušené herectví nevnímal jako přínos. Pořád by to ale stačilo na žánrový průměr a 3*, jenže je tu ještě anemický černošský chlapeček, kterého, jak jinak, opustila maminka a smysl života našel ve spolupráci s hlavním hrdinou. Na tuhle berličku jsem obzvlášť citlivý a snímek stojí jednu hvězdičku. Hůř bych reagoval snad jen na blonďatou modrookou holčičku chřadnoucí na leukemii, do které se náš odvážný detektiv platonicky zamiluje. Celkový dojem: 40 %.(28.9.2016)

  • verbal
    *****

    Chození mezi náhrobky je k dokonalosti vymazlená Blockovka, strhující, temná, s katalogově úchylnými masouny a perfektně noárovým Nýsnem, které může dát méně než tři jen naprostý buzerant. Tedy pardon, zase ten roztomilý překlep, chtěl jsem samozřejmě říct „jen fantasticky hloubavý a nesmírně erudovaný filmový kritik“.(29.10.2014)

  • Tyler
    ****

    Nepříjemná, mrazivá noir kriminálka plynoucí jako pomalá špinavá řeka... Jednoduchý příběh, v němž je hlavní hrdina Matt spíše průvodcem než hybatelem děje, dokazuje, jak důležité je se prostě ptát, protože i v chladném a odcizeném velkoměstě lidé vidí a vědí. Divákem očekávané komplikované pátrání plné zvratů se tak vůbec nekoná, film kráčí vcelku přímou cestou, přičemž některé detaily, náznaky či motivace nechává zcela stranou, neboť pro samotné jádro vyprávění nejsou potřebné (viz linka s DEA nebo věta "You know, I just wanted..."). Díky tomuto zdánlivě opomíjejícímu ale ve skutečnosti zcela záměrnému zjednodušení je divák o to víc nasáván precizně budovanou atmosférou. Svět filmu, situovaného do pozdních 90. let, svět sestávající z šedivých ulic, vesměs poloopuštěných budov a nejednoznačných charakterů plných osobního selhání tvoří vlastní mikrokosmos, v němž není místo pro lítost nebo soucit. Také sebezpytná touha hlavního hrdiny po odčinění vlastních hříchů akcentovaná v závěru filmu (a zmiňovaná v jiných komentářích), do konceptu vyprávění přirozeně zapadá vzhledem k tomu, že Matt Scudder není žádným rozervaným hrdinou, ale již vnitřně srovnaným člověkem, který si je dobře vědom nejen svých chyb, ale i hodnot, které jsou pro něj osobně podstatné. Sečteno a podtrženo, "A Walk Among the Tombstones" nepřináší žánrovou revoluci nebo životní herecké výkony. Ale temným, vtahujícím a opravdu poctivě odvyprávěným příběhem je.(18.3.2015)

  • Gilmour93
    ****

    Co naplat, současné století krimi filmům příliš nepřeje. Možná je to tím, že se vyrojilo takové množství seriálů, že po nich v Americe vychází na jednoho obyvatele dva zavraždění, ale pokud máte už plné zuby opálených metrosexuálů za mikroskopem a chodících wikipedií v terénu, je tu pro vás instinkt, zabejčenost a silný měchýř Matta Scuddera. Možná se mu nemusela většina svědků svěřovat jako by byl kněz a tvůrci si mohli odpustit těch tucet mouder ze sedánků Nepodepsaných Notoriků, ale ta forma vyprávění, zasazení do minulého století a koneckonců i hudba tomu dodali prvotřídní patinu a jedinečný neo-noirový duch. Suchý zákon Neeson tradičně velmi přesvědčivý, D.Harbour (chvíli jsem myslel, že je to oplácaný C.Elwes) slizčí než podomní prodejce energií. Zkrátka jsem z toho cítil levný bourbon, déšť, prach střelný i ten z náhrobků a nad tím vším jak černý mrak se táhl smrťák zabiják a to mi v poslední době tak nějak stačí ke štěstí.. P.S.: Kdyby Liam dělal v oblasti telemarketingu, koupím od něj i to, co nepotřebuji a hovor by byl na účet volaného..(14.1.2015)

  • Radko
    ****

    Mathew Scudder patrí roky k obľúbeným literárnym postavám. Je preto zrejmé, že film sa predstave vyvolanej čítaním jeho spletitej histórie nemohol stopercentne priblížiť. Napriek tomu ide o dôstojnú adaptáciu, v ktorej sa síce spomenie viac vecí odrazu, niektoré sa zase vypustia, ale tak to už pri neotrocky vernom prepise či prevode kníh do filmu chodí. Príbeh, obdobne ako literárne dobrodružstvá tohto zvláštneho súkromného detektíva - nedetektíva (nemá licenciu, pomáha len na dobré slovo, neberie plat, ale len dary) je riadne drsný. Celkové spracovanie sa vyznačuje rovnako ponurou atmosférou reznutou ovzduším stále prítomného zločinu, pri ktorom si treba vyberať, či sa s predstaviteľmi niektorého z týchto hriechov dá vôbec spolupracovať (díleri a konzumenti drôg) alebo či je takáto spolupráca nemožná (únoscovia, vrahovia a sadisti). Jediné, čo vytýkam je v literárnych predlohách napriek otrasnosti zločinov, často prítomný osobitný humor, ktorý sa vo filme objavil len zriedka.(9.11.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace