poster

Tísňová linka

  • USA

    The Call

  • Slovensko

    Tiesňová linka

  • Velká Británie

    The Call

Thriller / Krimi

USA, 2013, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dever
    ****

    // Distribútor: TriStar // Počet premietajúcich kín v USA: 2,507 // Otvárací Víkend v USA: $17,118,745 //(17.6.2016)

  • EvilPhoEniX
    *****

    The Call se skládá ze všech technik kvalitního storybuildingu.. Postavy,zápletka, akce a napětí- všechny ingredience solidního thrilleru jsou zde smíchány dokonale. Halle Berry předvádí znamenitý herecký výkon,kterým dokazuje, že je bezpochyby kvalitní herečka. Tak dojemné, tak dechberoucí, tak stresující, tak napínavé a svěží! Real emotions are explored, real actions are taken, real words are spoken! 90%(14.6.2013)

  • T2
    ***

    Rozpočet $13miliónovTržby USA $51,872,378Tržby Celosvetovo $68,572,378Tržby za predaj Blu-ray v USA $3,692,741 //počet predaných kusov 137,363Tržby za predaj DVD v USA $10,498,340 //počet predaných kusov 452,060║ v prvom rade ide o dobrý námet, za druhé je v celkom schopných rukách lebo Brad Anderson vie dostať na povrch slušnú dávku napätia, vie vyhecovať, len je škoda že občas to skĺzne do zbytočného klišé, hlavne ako je zvykom na tom najviac utrpí záver a tým pádom sa to zbytočne snaženie o budovanie príbehu skazí a zapadne do priemernosti, škoda /60%/(10.10.2013)

  • sheen
    ****

    Nevěřím, Halle Berry konečně natočila po dlouhé době dobrý film, když nepočítam Atlas. Při některých scénách se mě tajil dech, atmosféra opravdu výborná. "It´s already done!"(14.6.2013)

  • Matty
    ***

    Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70%(6.5.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace