Reklama

Reklama

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (805)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Po shlédnutí filmu jsem film vnímal spíš na čtyři hvězdičky. Až stačilo, aby mi uživatelka emma53 napsala jednu větu a já si uvědomil, že i když je tenhle thriller dobrý, závěr to dost solidně zazdí. Celé se to totiž tváří dost realisticky. Hot line na 991, kde hlavní telefonáty vyřizuje Halle Berry byly dost napjatý. Jenže závěr, kde Halle vystřídala pomoc za sluchátkem za pomoc u konkrétních lidí to začalo mít takový klasický filmový spád a s realističností už to moc společného nemělo. Ten závěr tomu pak dodal korunu. Každopádně v rámci dobrých thrillerů je tohle pořád jeden z těch kousků, co za shlédnutí určitě stojí. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Extrémně nenáročný thriller, který nenabízí nic, co už bychom v jiných filmech neviděli. Jeden šílený psychopat, unesená oběť a hrdinka, která se ji snaží najít. Přesto jsem si The Call užil - herci do svých rolí sednou a Brad Anderson umí v jednotlivých scénách vyvolat napětí, ačkoli divák stejně tuší, jak nakonec všechno dopadne. Film tedy rozhodně není ničím výjimečný, ale smilovat se jednou za čas nad obyčejnou napínavou thrillerovou jednohubkou a bez rýpavých výtek si ji užít ... proč ne. Fakt, že Anderson, který začínal s vynikajícím nezávislým hororem Session 9, nakonec skončil u takovéhle klasické hollywoodské komerce, je ale objektivně trochu smutný. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

"Halóó´, tady Bobule, mám sice kapku trauma, ale pokud vás zrovna unáší nějaký úchylný, sériový vrah, máte štěstí, že jste na mě narazili, a nějak to spolu splácáme...". "Pomoc, pomoc, pomoc, tady je kapku hysterická, nehezká bloncka, zrovna mě má jeden takový v kufru!!". "Zůstaň kůl, bude to v poho, jsi v Pontiacu Grand Am sedan, rok výroby 2003, pravé zadní světlo drží jen na čtyřech emdesítkách šroubech, lehce ho vykopni ven, ječ a mávej přes vzniklou díru, ten úchylák je beztak nahluchlý a neuslyší ani hovno.". "OK, díky moc, Halle, pak se stav, něco provedem s tím tvým traumatem a dáme mu to sežrat.". Až na pár přísně logických, technických detailů a několik "jak na sviňu" náhod je to jednoduché, svižné, napínavé, hezky to odsejpá a Bobule hraje tak, až ji z toho na konci zplihne afro. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Film nás zavádza do neopozeraného prostredia psychicky náročnej práce operátorov linky 911 a vsádza na emocionálne herectvo oscarovej Halle Berry, pre ktorú sa "jej prípad" stane veľmi osobným. Thriller sa slušne rozbehne, je drsný a napínavý, jazda obete v kufri auta ponúka nové momenty. Ale vo finále, ktoré mu malo nasadiť korunu, stráca veškerú invenciu a servíruje iba klišé na klišé, s fádnym zakončením s nulovou katarziou. Výsledok je tak rutinnou jednohubkou, ktorá nemá čím vyniknúť medzi desiatkami podobných honičiek po vrahovi a záchranách unesenej obete. Mlačanie jahniat a Se7em sú nedostižné, o niekoľko svetelných rokov ďalej. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70% ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Během prvního dramatického hovoru si lze všimnout, že se mezi jednotlivými střihy mění poloha Jordanina (Halle Berry) mikrofonu. (Shadowrat)
  • Při jedné scéně, kdy přichází vedoucí úlu Maddy (Roma Maffia) informovat Jordan (Halle Berry), přichází bez headsetu, který se během rozhovoru záhadně objeví a opět zmizí. (Shadowrat)

Reklama

Reklama