Reklama

Reklama

Hobit: Bitva pěti armád

  • USA The Hobbit: The Battle of the Five Armies (více)
Trailer 2

„Hobit: Bitva pěti armád" uzavírá epické dobrodružství Bilbo Pytlíka, Thorina Pavézy a skupiny trpaslíků. Když se jim v boji proti draku Šmakovi podařilo dobýt zpět svou vlast, nechtěně vypustili do světa smrtící sílu. Rozzuřený Šmak dští svůj spalující hněv na bezbranné muže, ženy a děti v Jezerním městě. Thorinova posedlost hromaděním znovu nabytého pokladu, kterému i přes Bilbovu snahu obětuje přátelství i čest, dožene Hobita k zoufalému a nebezpečnému rozhodnutí. Ale ještě větší nebezpečí je čeká. Sauron, o jehož krocích nikdo kromě čaroděje Gandalfa nic netuší, tajně vyslal obrovskou armádu Skřetů, aby zaútočila na Osamělou horu. S tím, jak se stahují mračna stupňujícího se konfliktu, jsou Trpaslíci, Elfové a Lidé postaveni před volbu, zda se sjednotí či budou zničeni. Budoucnost Středozemě visí na vlásku a v epické bitvě pěti armád bojuje Bilbo o život svůj i svých přátel. (Warner Bros. CZ)

(více)

Videa (20)

Trailer 2

Recenze (1 931)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Třetí Hobbit je tady, velké uzavření trilogie podle jedné tenké knížky, na které jsme čekali pouze tři roky. Osobně nemám problém s tím, že LotR je prostě tak geniální, že fans měli nemožná očekávání a následné dva filmy strhali, kde to šlo. Trojka už se jen veze. Podivný vizuál vyčítat i trojce je omezenost a ignorance; pokud si nedáváte LotR marathony jako já, pravděpodobně jste již zapomněli, že po špinavé první trilogii přišla značně digitálnější druhá. Tedy samozřejmě nezapomněli, ale tak nějak zvykli. Nynější generace to vyžaduje takto a co se líbilo před 15 lety je už out, proto musela nastoupit WETA s jiným nápadem a značně zelené plátno podbarvit. Co je tedy hlavním problémem trojky a pouze trojky? To, že už toho příběhu moc nezbývá a musí z toho vzejít něco podobně dlouhého jako předchozí dva filmy, prostředí se tolik nestřídá jako v jakýmkoliv jiném filmu ze Středozemě a až na překrásný závěrečný nostalgický průlet Hobbitonem tak trošku upadá do stereotypu, od čehož nedokáže odvést pozornost ani dlouhá bitva. Jak jsem již řekl, trojka jede v zajetých liniích, opět jsme svědky přepísnutých pasáží (Legolas na levitujícch troskách mostu, to už jsem se nevydržel nesmát ani já), banálními vztahy mezi některými postavami a naprosto zbytečné nebo opakující se dialogy. Problém ale je, že napotřetí je to ještě víc znásobené. Ani tentokrát se nepodaří z diváka vymačkat emoce, všechny zvraty mi byly víceméně jedno, ačkoliv jsem je občas nečekal. Dále bych poukázal na tíženou velkolepost, která ale v konečném důsledku moc neohromí. Ano jsme svědky obrovského počtu panáků na plátně, kteří se mezi sebou rubou, nebavilo mě to však tak, jak jsem čekal a nejlepší část považuji tu, kdy Saruman, Galadriel a Elrond vykosí zástup nemrtvých. Což o to, chystá se o 30min delší rozšířená verze, která jistě doplní mnoho neznámých (Medděd se zde objevil asi na 2 sekundy), nemyslím si však, že by nějak výrazně mohla zvýšit dojem z celkového filmu. Nakonec mě zarazil poněkud až překvapivě nevýrazný hudební podkres, když už nic jiného, tak jsem doufal alespoň v reinkarnaci něčeho božího z Lotra, bohužel, až tedy na fantastickou závěrečnou skladbu Billyho Boyda, bída a šeď. A jak tedy celkově? Po třech letech opět konec, na Silmarillion již nikdo filmová práva nemá, takže se asi na delší dobu můžeme se Středozemí rozloučit, pro mě však té nostalgie v závěrečném díle bylo celkem málo, takže moc pěkně vzpomínat asi nebudu. Film už podruhé vidět delší dobu nemusím, což u mě také o něčem svědčí...70%...[10.12.2014_ČSFD projekce_Cinestar Černý most] ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Spoilery. Z filmu bez dostatečně aktivního protagonisty, silného antagonisty a tahu na bránu strhující podívanou neuděláte – ani kdyby měl trpaslík na obří svini jezdit. O moc lépe to asi vymyslet nešlo, ale zlikvidováním nejcharismatičtějšího záporáka trilogie v prologu Jackson film připravil o výraznější finální konfrontaci (a moc nepomáhá snaha dostat Šmaka zpátky do filmu alespoň v Thorinových halucinacích a Bilbově flashbacku, neboť je jasné, že ani jeden z nich mámení strany temna nepodlehne a nakonec bude jednat správně). Bilbova proměna ze strašpytla, kterému vzali jeho domácí pohodlí, byla sice uspokojivě završena (jedná na vlastní pěst, vzepře se nejen Thorinovi a Gandalfovi, ale nenechá se ovládnout ani prstenem), ale během bitvy je mu stejně přisouzena role pouhého válečného zpravodaje, jenž navíc podstatnou část řeže stráví – stejně jako v knize – v mdlobách. Odsunováním hobita na vedlejší kolej trpí také doslov, který v příliš hutné zkratce rekapituluje motiv ztraceného domova a nechává nás na vážkách, v jakém směru prožité dobrodružství půlčíka změnilo (stal se z něj ještě větší zápecník, nebo si uvědomil, že domov netvoří jen majetek, který vlastní?). Přestože je Bitva nejkratším dílem trilogie, je na ní nejzřetelnější, jak moc načas si Jackson s odvyprávěním hobitova příběhu (a opuštěním milované Středozemě) dává. Téměř od začátku nás drží v očekávání nadcházející bitvou, která ale předně odvádí pozornost od nedostatku nosných nebo dostatečně rozvedených dějových linií. K čemu Tauriel a Legolas putují ke Gundabadu? Jak do celého příběhu přispěl Nekromancer/Sauron (kromě toho, že na chvíli zabavil Gandalfa a vytvoří vratký oslí můstek k Pánovi prstenů)? Co se stane s Bardem a jeho rodinou? Jaký byl (dramaturgický) přínos Gandalfa u Osamělé hory? Těkání mezi mnoha postavami a jejich soukromými questy jako kdyby mělo mnohdy sloužit jenom k nucenému vytváření paralel mezi „starou“ a „novou“ trilogií. Zároveň je symptomem celkové nesoustředěnosti třetího Hobita. Ve filmu se střetává několik tónem neslučitelných příběhů jednotlivých postav (od grotesky přes horor k heroickému eposu a intimní bromanci), které horko těžko čarují iluzi, že celý film není jenom čekáním na bitvu (jako ten předcházející „nebyl“ jenom čekáním na draka). Syntéza těchto mikroepizod během bitvy nepůsobí jako logický důsledek předcházejícího dění, ale spíše na způsob „šel jsem náhodou kolem, tak jsem se přidal“. Stejně nahodilé mi přišlo zakomponování obřích červů (s nimiž nakonec, neklame-li mě paměť, ani nikdo nebojuje) a orlů, z nichž se u Jacksona stává podobný trademark, jakým byly holubice Johna Woo. Co vinou chabé charakterizace vedlejších postav rozhodně nefunguje je dojetí nad smrtí méně důležitých trpaslíků (všichni kromě Thorina). Po pravdě nedokážu říct, který z nich se dožil konce. V čem Jackson nadále exceluje, jsou výpravné akční scény, z nichž přes tuny CGI a výrazně videoherní „choreografii“ (Legolas hopsající po padajících kamenech) dýchá nadšení pro řemeslo a vymýšlení fantastických světů a národů. Kromě dvou dodatečných konců nenabízí Bitva pěti armád žádnou přidanou hodnotu. Není filmem laciným, hloupým nebo odbytým. Je filmem uspokojivým. Bylo naivní očekávat od završení riskantně nákladného fantasy projektu něco odvážnějšího? 75% Zajímavé komentáře: Marigold, Arbiter, Traffic, mm13, maddy, Sufferer () (méně) (více)

Reklama

KarelR 

všechny recenze uživatele

No, název sedí. Neočekávaná cesta nabídla nostalgii a nosný dějový oblouk, Šmakova dračí poušť snaživé digibláznění bez hlavy a paty a v Bitvě pěti armád... se to řeže. Nečekejte plnokrevný třetí film. Spíš jde o druhou polovinu dvojky, která kašle na expozici a snaží se stát na Thorinově podivné cestě k šílenství (uf). Jackson se ale někde v půlce probere a začne sypat z rukávu to, co všichni chtějí vidět. Samotná bitva sice zásadně neoslní, protože se v ní řežou akorát digitální skřeti s digitálními elfy a trpaslíky. Asi 45 minut před koncem filmu se ale pár hrdinů vydá na osobnější misi a díky bohu z toho vypadne velmi nápadité a osudové finále, u kterého konečně přestanete nadávat na zelená pozadí a začnete Thorinovi, Legolasovi nebo Kilimu fandit jako o život. Jackson tak doslova za pět minut dvanáct sebere poslední režisérské síly. A vykřeše z tuhých soubojů a osobních momentů fajnovou rozlučku s jednou z nejoblíbenějších ság 21. století. Úplně zázračné zlepšení samozřejmě nečekejte a pořád platí, že se x věcí mělo provést úplně jinak. Závěrečný druhý dech (a všudypřítomný magor Alfrid!) ale za poslední návštěvu kina přeci jen stojí. (7/10) ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„KAŽDÉMU REŽISÉROVI UDĚLÁTE NEJVĚTŠÍ RADOST, KDYŽ MU DOVOLÍTE NECHAT ZEMŘÍT NĚKOLIK HLAVNÍCH POSTAV" Peter Jackson /// Zábavná jízda, při níž nekritičtí obdivovatelé hobitů, elfů, trpaslíků, lidí a dalších obyvatel Středozemě, budou (zase) v sedmým nebi. Patřím k nim. Jackson se rozloučil se Středozemí ve velkým stylu. Parádní vizuál, výprava, choreografie soubojů… zábavná dlouhá bitva, plná nápadů a zvratů v níž Legolas opět skáče po všem, co mu stojí pod nohama a Gandalf mocně vládne klackem. Nic novýho. Jenže místo davovejch scén nás Jackson baví osobníma soubojema, kterým se věnuje detailně, jako by chtěl ponechat jedinečnost velkolepé bitvě u Minas Tirith. Což oceňuju. (Stejně mě víc než všechno to mlácení zaujal temnej rozzuřenej monolog Cate Blanchett k Sauronovi.) Už se těším na Director´s cut (slibuje se dalších 30 minut), kde stopro dostane větší prostor nejen bitva, ale možná i (nejeden) pohřeb. Jackson se rozloučil se Středozemí ve velkým stylu. Někteří uroní slzu nad padlejma, ale spoustě z nás bude smutno z toho, že je (asi na dlouho) dobojováno. Nezbejvá než doufat v nějaký překvápko. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 1937 napsal John Ronald Reuel Tolkien, neznám. 2.) Hledám svobodnou elfku (a mrtvýho trpaslíka). /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE **** NAPĚTÍ * ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Já to věděl! Před projekcí jsem sice zaznamenal spoustu buď přímo mírně negativních či minimálně velmi vlažných přijetí (a to i mezi mými Oblíbenými), ale já stejně čekal, že u mě to bude přesně naopak. A taky tomu tak po zhlédnutí skutečně je! Peter je prostě moje krevní skupina a jeho režisérský styl a um mě stále dokážou dostat. Samozřejmě, že se dá do filmu rýpat, nejvíce asi kvůli dojemným a patetickým promluvám, které ke konci gradovaly (a bylo jich zde z celé trilogie pochopitelně nejvíce), nicméně v tomto zcela konkrétním světě hrdinů (a de facto pohádce, navíc při loučení se s některými postavami) tak nějak mají své (ospravedlnitelné) místo. Zároveň je třetí díl dokonalou definicí toho, čemu se říká „epické fantasy“. Byl jsem (znovu) svědkem skvělého filmové zážitku, a proto stejně jako předchozí 2 díly hodnotím plným počtem. ()

Galerie (229)

Zajímavosti (57)

  • Na záběrech obličeje Legolase (Orlando Bloom) jsou jasně v jeho očích vidět čočky, jejichž okraj tvoří v bělmu viditelnou linii. (focusreviews)
  • Když trpaslíci v čele s Thorinem (Richard Armitage) vybíhají z Ereboru, tak v prvním záběru je vidět, jak Thorin nese v jedné ruce meč a ve druhé štít, v další scéně již štít nemá a následně se mu jako zázrakem opět v ruce objeví. (jakub1998)
  • Původně se poslední díl měl jmenovat "Hobit: Tam a zase zpátky", ale protože Bilbo (Martin Freeman) již cestu "tam" absolvoval ve druhém dílu, domluvil se Peter Jackson se studiem, že třetímu dílu dají název, který jej více vystihuje. (RadimX)

Související novinky

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

Kazmův film zboural návštěvnost českých kin

21.08.2023

Snímek českého moderátora, baviče a influencera Kamila Bartošky alias Kazmy ONEMANSHOW: The Movie se stal nejúspěšnějším českým filmem v divácké návštěvnosti během premiérového víkendu při uvedení do… (více)

Zemřel herec z Pána prstenů Ian Holm

Zemřel herec z Pána prstenů Ian Holm

19.06.2020

Ve věku 88 let zemřel britský herec Sir Ian Holm. Diváci jej znají asi nejlépe jako představitele Bilba Pytlíka z fantasy ságy Pán prstenů. Slavný herec se ovšem objevil i ve filmech jako Vetřelec,… (více)

Druhý Tintin žije

Druhý Tintin žije

24.03.2018

Když šla v roce 2011 do kin Tintinova dobrodružství, Steven Spielberg a Peter Jackson oznámili jasné plány. Zatímco první díl režíroval Spielberg, druhého se měl po dokončení hobití trilogie ujmout… (více)

Oscary 2015 - výsledky

Oscary 2015 - výsledky

23.02.2015

Oscarová plichta. Víceméně. Americká akademie umění a věd vybrala nejlepší film minulého roku a je jím Birdman mexického režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritu. Birdman získal celkem čtyři sošky,… (více)

Reklama

Reklama