Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapela Smoke, to byli takoví čeští Rolling Stones. Za nejasných okolností se ale v roce 1972 rozpadli a každý ze čtyř bývalých muzikantů se s údělem rockera ve výslužbě vyrovnal po svém. Dlouho se neviděli, jejich cesty se rozešly a i jejich pohnutky k oživení kapely jsou jiné - peníze, touha po ztracené slávě, snaha pomoct kamarádovi, ještě naposledy zažít ten pravý rockerský adrenalin. Jenže mají manželky, malé i větší děti a také zdravotní neduhy. Dost možná je ale na konci strastiplné cesty plné omylů, průšvihů a nečekaných překvapení čeká i odpověď na otázku, proč se vlastně tehdy rozpadli? Iniciátorem pokusu o velkolepý comeback kapely Smoke je klávesista Milan (Karel Heřmánek), který se zuby nehty snaží vypadat jako úspěšný podnikatel. Anebo ho k tomu tlačí jeho mladá žena Ivanka (Lucie Žáčková)? Naoko má všechno, co by si mohl přát: nahrávací studio, vnadnou blondýnu, roztomilou malou dcerku a spoustu triček golfového střihu. Ale velmi brzy je znát, že svůj život tak trochu nestíhá. Životní role úspěšného fešáka mu prostě přerůstá přes hlavu. To kytarista Karel (Miroslav Krobot) se na oživení kapely tváří dost zdrženlivě. O každém jeho kroku totiž rozhoduje jeho partnerka Yvonne (Zuzana Bydžovská), osudová žena, která vyznává východní nauky, new age a esoteriku. Karel se pod taktovkou Yvonne už léta živí doma umletým zrním a nosí oblečení z konopných vláken. A je si jistý, že návrat k rockovému nářezu mu u Yvonne jen tak neprojde... Baskytarista Václav (Bolek Polívka) je hodný chlapík z Moravy, který by klukům jejich plány rozhodně nezkazil. Jenže právě teď nejvíc řeší zašmodrchané vztahy se svým dospělým synem Vojtou (Vojta Dyk), který má svou vlastní populární kapelu Darkwerk a na tátovo koncertování se Smoke se dívá skrz prsty. A konečně frontman kapely, zpěvák Otakar (Marián Geišberg)... Ten jediný i po třiceti letech pořád vypadá a chová se jako pořádný rocker, i když věkem již trochu ošoupaný. Rockový odvaz je pořád jeho krevní skupina a pod koženou vestičkou s gustem vystavuje na odiv mužný hrudník... i jiné části těla. Ale i Ota má svoje tajemství, které klukům hned tak neprozradí. Navíc se kolem kapely motá podezřelý manažer (Richard Genzer), který s ní má trochu jiné plány, než muzikanti vůbec tuší, a jeho dcera Miriam (Jenovéfa Boková), která nechce být jen prodlouženou rukou svého vypečeného tatínka. O slepém bubeníkovi ani nemluvě. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (707)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $1,164,272▐ chce sa to hrať na nostalgiu ale nemá to patričnú iskru, súhru ani zábavnosť, keď príde na hudbu tak to až tak nesype ako by sa patrilo, pravú atmosféru to len hľadá, herci obstojní ale len preto že to majú v krvi, ináč skoro zbytočný film, ktorý na danej ploche skôr unudí než niečim upúta, čím to schématicky podaním pripomína rutinné americké ako že komédie /videl v kine: 40%/ ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Léta tu nebylo tak unavené předstírání zábavy. Předvídatelné, bez nápadu i základního srozumění, jestli dotyčná kapela je dobrá, nebo ne. Film pokrytecký do morku kostí - na jednu stranu jako by ukazuje praktiky bulváru a vytváření falešných událostí, zároveň sám potřebuje bulvár k životu a je prolezlý product placementem. Je to vlastně úplné odzbrojení satiry a vykastrování rocku. Poselství, že "blbé emo kapely pro teenagery se můžou spojit a čerpat energii z přestárlého rocku" je ale v něčem unikátně české a vypovídá dokonale o stavu zdejšího nevkusu a zakonzervovanosti. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Kterak sestava výborných herců zachránila nanicovatý příběh, o kterém je lepší moc nepřemýšlet. Dalším bonusem je původní hudba, která se úspěšně tváří jako písně, které mohly být napsané před čtyřiceti lety a přitom mají slušný hudební potenciál. Skvělé bylo obsazení Vojty Dyka do role hudební hvězdy. On si ze sebe srandu dělat umí. A třeba filmu přitáhl i nějaké mladé divačky, které možná ani nepochopily, že jim film přesně ukazuje, proč v něm jejich idol hraje. Komedie z rockového prostředí by měly být odvázanější i odvážnější. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Všechna (lokální) sláva není (polní) kráva. Právě naopak. Když se zadaří, může to být úspěch jako bejk. Pětičlenná hudební kapela Smoke takový úspěch v sedmdesátých letech zažila, než se rozpadla. V jejich případě to však nebyl rozpad s definitivní platností. Kapela a její členové, i když už jsou dnes jen čtyři, chtějí oprášit zašlou slávu a pokusit se o comeback s vidinou vyprodaných sálů, tedy pokud jde hlavně o jejich nenasytného manažera. Jde o to, že už je to dávno, co jejich hvězda zářila a pro svůj postoj, anglické texty a prosazování západní kultury byla pro socialismus nepohodlná a od té doby se změnily nejen hudební poměry v zemi, což členové vzkříšené kapely pocítí na vlastní kůži. O tom, jak se s obnovenou slávou vyrovnají po letech, a nejen o tom, vypráví další režijní počin poměrně plodné režisérky Alice Nellis, která je kritikou vnímána jako naděje pro český film, případně pro jeho novou tvůrčí vlnu, na které se už delší dobu veze. O neotřelý námět se postaral producent filmu Rudolf Biermann, ale postupem stopáže se ukázalo, jak je obtížné ho rozšířit na plochu celovečerního filmu. Množství pasáží slouží čistě pro vyplnění, které nic moc neřeší v rámci přímé osy příběhu. Navíc, jako velké úskalí se ukázalo, že jde o kapelu fiktivní, a tudíž její představitelé žádní hudebníci v reálu nejsou, s čestnou výjimkou slovenského folkového písničkáře Mariána Geišberga, který hrál zpěváka kapely. Ze zbylých tří členů, Karel Heřmánek, Boleslav Polívka a Josef Krobot, si lze stěží někoho z nich představit mimo filmovou fikci jako skutečného hudebníka. Přesto tihle vypelichanci tvořili fajn partu, jejíž autentičnost sice byla sporná, ale s podporou a obsazením hudebníka Vojty Dyka jako syna Polívky a dobře zachycené koncertní atmosféry, se jí nakonec přece jen nějakou měrou docílilo. Z režijního rukopisu je patrná originální vyváženost a neochvějná snaha zůstat spíše nezávislým tvůrcem vysokých, a pokud možno nepodbízivých kvalit a rozhodný krok směrem k independentnímu stylu nakonec režisérka udělala až v závěrečné napěchované třetině filmu. Nellis v podstatě potvrdila svůj status režisérky s vytříbenou schopností pracovat s kvalitními, a ne až tak poslední dobou na plátnech kin protěžovanými herci jako je Karel Heřmánek, který zřejmě v rámci účinkování v reklamě na mobilního operátora vyslyšel volání přírody, s již zmíněným autentickým Geišbergem, svým způsobem sexy Jenovéfou Bokovou, vynikající Zuzanou Bydžovskou, o nic méně vynikajícím Josefem Krobotem nebo netradičně obsazeným Richardem Genzerem, který si svého vypočítavého parchanta zahrál s gustem. Jen Bolek Polívka mně do role hudebníka, se svým nejistým přístupem ke kytaře, až tolik nezapadl. Režisérka zachovala to, co si u ní cením nejvíce, a sice že nejde se stereotypním proudem a porušuje stanovené trendy. Absolutní revival českého filmu se tímto odvážným počinem nekonal, ale s postaršími hudebníky Milanem, Vaškem, Otíkem a Karlem se blýská na lepší časy. Mé hodnocení: 60% ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Alice Nellis odhodila někam stranou své umělecké ambice a natočila mainstreamovou komedii, a to tak, že dobře. Takhle by měly vypadat všechny ty Kameňáky a Babovřesky, Poledňákové a Vejdělci by se mohli učit, oslovovat nejširší publikum, ale přitom bavit a neurážet, nesnižovat se k lascivnostem a k nejnižším pudům (no, i když... :-)), držet se stereotypů, ale zabalit je do řemeslně dobře zvládnutého herectví a především neurážejícího (byť masového) vkusu. Je sice trochu zarážející, že zrovna film o rocku je adorací měšťácké konvence, Alice Nellis udělala možná nevědomky významový kotrmelec, ovšem Revival rozhodně neuráží a některých momentech to dovede herecky i hudebně docela rozparádit (možná je to generační, ale hudba fiktivní skupiny Smoke se mi docela líbila). A pominu-li úlitbu komerčním tlakům (obsazení Nightwork, herectví neherectví Vojtěcha Dyka či obsazení někoho, jako je Richard Genzer, kterého hercem nelze nazvat ani omylem a před kameru celovečerního filmu vůbec nepatří), ta herecká parta stárnoucích rockerů byla skutečně vděčným objektem a ódou na to, jak to ani na stará kolena nezabalit. Revival stojí i padá spolu s neodolatelným Miroslavem Krobotem a ani product placement není jako jindy na překážku, k tomuto druhu filmu v našich podmínkách vlastně už tak nějak patří... PS: Revival je do vysoké míry vykrádačkou kultovní britské komedie Still Crazy - Pořád naplno...takže už i my v Čechách točíme remaky... ()

Galerie (46)

Zajímavosti (20)

  • "Koncertní scény" se natáčely v Hořovicích u Berouna v místním lidovém domě. Minimální věk pro komparz byl 45 let, věk byl však pro malý zájem místních starších neoficiálně snižován. Černobílý klip skupiny Smoke z úvodu filmu se pak filmoval na bohnickém "hřbitově bláznů". (SaiHuri)
  • Jako interiéry pro Sasazu posloužil Pražský klub – Meet factory. (Nathaniell)

Související novinky

21. Český lev - nominuj svého favorita!

21. Český lev - nominuj svého favorita!

22.01.2014

Česká filmová a televizní akademie vyhlásila nominace na 21. ročník výročních cen Český lev. Vybírala z 29 celovečerních hraných a animovaných filmů a 17 celovečerních dokumentů, uvedených do… (více)

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

Nej filmy roku 2013 dle ČSFD.cz

29.12.2013

Seznam nejlepších filmů roku 2013 dle ČSFD.cz si můžete nechat zobrazit ve specifičtějším výběru Žebříčků, a to i zvlášť pro jednotlivé žánry. V celkovém žebříčku divácké líbivosti vedou s úžasnými… (více)

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

48. MFF Karlovy Vary rozdal filmové ceny

06.07.2013

Devítidenní karlovarské filmové prázdniny skončily a poroty v čele s Agnieszkou Holland udělily ceny nejlepším ze soutěžních filmů. Křišťálový glóbus pro nejlepší film si odnesl režisér János Szász… (více)

Reklama

Reklama