Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madsbender
    **

    Autorská nerozhodnosť v zásadných veciach (český alebo koprodukčný film, príbeh o klaunoch bývalých alebo súčasných, chuť baviť alebo snaha doviesť k zamysleniu, postaviť film na hercoch alebo vizuálnej stránke) a nezáživná hra na umenie (divákom zriedkavo rezonujúca formálna stránka). Chladný konštrukt, ktorý hýri farbami a chvíľami teší prácou s kamerou (početné odrazové scény, interiérové nápady - je preto škoda, že mnohé vzniká len pozorným odpisovaním odinakiaľ a zaváňa snahou film zatraktívniť), ale vo výsledku sa vynára otázka - kde je v tom všetkom človek? Na ľudskosť, ktorá k téme prináleží, Tauš a Jarchovský akosi pozabudli. Práve preto výsledok pôsobí ako vypočítavý ťah na bránku - a u mnohých, zdá sa zafungoval. Nie však u mňa. 40%(20.8.2014)

  • HonzaBez
    *****

    Musím říct, že tento snímek mi (nejen) v rámci letošní nabídky českých filmů přijde tak trošku jako zjevení. Už jen samotná skutečnost, že se podařilo zrealizovat poměrně netradiční koprodukci ČR-Lucembursko-Finsko, stojí za povšimnutí. Za důležité přitom považuju i to, že se koprodukce podařila i po herecké stránce. S tímhle totiž někdy bývá potíž (viz třeba v minulosti nevhodně vybraní zahraniční herci v jinak úžasném seriálu Cirkus Humberto). Tady ta herecká sestava do sebe krásně zapadá. To že zejména v případě Jiřího Lábusa lze hovořit vysloveně o hereckém koncertu, vůbec nesnižuje herectví ostatních. Např. způsob, jaký ztvárnila nesnadnou roli ženy postižené Alzheiremem finská herečka Kati Outinen, stojí fakt za velkou poklonu. Co mě na filmu skutečně velmi zaujalo, je jeho celková zvláštní (a určitě zajímavá) poetika. Jde o takovou pěknou mixáž smutných či posmutnělých scén s momenty vysloveně vtipnými. Někdy jde sice o dost černý humor, ten ale do situací, které film popisuje, vysloveně patří. Zvláště pěkné jsou v tomto směru scény, v nichž se Max (Oldřich Kaiser) a jeho rodina snaží vypořádat s následky jeho těžké nemoci. V případě Kaisera mi přijde, že ta role mu byla psaná přímo na tělo. V roli Maxovi manželky mě pak poměrně překvapila Eva Jeníčková. Z některých předchozích snímků ji asi všichni máme zaškatulkovanou v dosti jiné poloze, zde ale ukázala, že umí zahrát dost slušně i dramatičtější polohu.(12.12.2013)

  • midget
    **

    Hodně bizarní ukázka neukočírovaných ambicí. Film, který co do kamery a práce s prostorem vypadá jako dynamická jízda, jakou bychom čekali od akčních krimi Johnnieho Toa, navíc ozvláštněná různými rádoby efektními přechody mezi záběry, kteeré zas můžou připomenout Speed Racera. Zároveň má ale extrémně statický (a velmi únavný) stařeckých příběh o třech zapšklých dědcích, kteří se skoro celý film vlastně jen vzájemně pomlouvají. Přehlídka kameramanských fajnovostí nejenže vyznívá jako samoúčelná exhibice, ale film navíc není moc zručně sestříhaný a celkově postrádá tempo.(5.6.2016)

  • Tosim
    ***

    Už dlouho jsem žádnému českému bijáku nepřál tak strašně moc úspěch. Je to totiž film takřka na světové úrovni. Až na jednu "drobnost." Téměř vůbec mě nechytl příběh či postavy, absolutně mě nezajímalo, kam se to posune a co se stane. Je to až s podivem, ale je to tak. Tři věci musím vypíchnou zvlášť. Nejlepší scénu (česání holé hlavy), nejhorší casting (Evě Jeníčkové prostě matku od dvou dětí nelze uvěřit, i díky hereckým schopnostem a věta "Nedělej blbiny a pojď už šukat" charakter i nějakou podzápletku fakt neudělá) a konečně režiséra. Viktor Tauš by totiž mohl točit úžasný věci. Pokud vytrvá.(19.12.2013)

  • Greg25
    ****

    Ukázkově skvěle natočené drama, které v českých poměrech (stylem i tematicky) vyznívá bohužel neskutečně opuštěně, o to více ho oceňuji. 85% PS: Pro mě obrovské překvapení, že režisérem je Viktor Tauš, po tragických Sněženkách a machrech po 25 letech, bych tak dobrý film nečekala, ale filmové úlety má koneckonců občas každý režisér.(29.3.2015)

  • - Ani Kaiser, ani Lábus nemluví cizím jazykem, takže si pro komunikaci se zahraničními kolegy vyvinuli vlastní zcela nesmyslnou řeč, jíž se suverénně dorozumívali všude. Všichni si tak povídali neexistujícím jazykem, kterému nerozuměli ani jeho autoři. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)

  • - Vzhledem k jazykové bariéře byl nutný u Flamandovy postavy dabing. Tvůrci proto oživili postup, který se používal u spaghetti westernů. Spočítají se slabiky v domácím jazyce a zahraniční herec pak místo textu hraje čísla. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)

  • - Zatímco Lábusovi maskéři "přidávali", Oldřichu Kaiserovi naopak "ubírali". Jeho postava totiž k stáru přijde o vlasy, takže herci celé tři měsíce natáčení znovu a znovu holili hlavu i obočí. Jednou se solidárně přidal i režisér. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace