Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Klauni jsou hodně zvláštní film. Viktor Tauš si v rámci své režie užívá naprosto perfektní filmařinu a kolikrát ještě krásnější kameru, která zabírá krásné kouty naší země, ale i Finska nebo Lucemburska. Horší už je to se samotným příběhem, ke kterému chvíli trvá, než se divák dostane. Není totiž divákovi úplně otevřený a tak tomu je třeba dát čas. Je třeba si zvyknout na praštěnou Finku Kati Outinen, která se naučila Česky nebo na melancholickou dvojku Kaiser, Lábus, potažmo na jejich třetího kolegu, kterého zde hraje Didier Flamand, a který už je pro změnu dabován. Jakmile to ale všechno dopadne, tak po asi hodině sledování Vám ten příběh začne sedat. Uvědomíte si, že tenhle film je opravdu významnou celo evropskou událostí a právě i Češi, náš maličký národ, na tom měl pořádný kus účasti, což potěší. To Vám ihned vyhrkne slzy do očí stejně tak, jako průběh samotného příběhu, ke kterému jste si nakonec dokázali udělat osobní vztah. A o tom tenhle film přesně je. Je komplikovaný, cesta k němu je trnitá, ale výsledek je nezapomenutelný.(7.7.2014)

  • Greg25
    ****

    Ukázkově skvěle natočené drama, které v českých poměrech (stylem i tematicky) vyznívá bohužel neskutečně opuštěně, o to více ho oceňuji. 85% PS: Pro mě obrovské překvapení, že režisérem je Viktor Tauš, po tragických Sněženkách a machrech po 25 letech, bych tak dobrý film nečekala, ale filmové úlety má koneckonců občas každý režisér.(29.3.2015)

  • Mishqo
    ***

    Malo to svoje pozitívne momenty, hlavne námet vyzeral skvelo ale nejako sa rozchádzal postupom času. A film vyznel ako keby bol bez pointy. Každopádne sa nenechajte pomýliť názvom, síce sa párkrát možno zasmejete ale ide skôr o tienisté stránky života 3 bývalých klaunov - zatrpknutosť, hnev a choroba. Celý film sa nesie v skôr takej melancholickej atmosfére. Škoda že sa to tvorcom nepodarilo nejak viacej stmeliť a podať v nejakej konkrétnej podobe. 65-70%(24.10.2014)

  • Madsbender
    **

    Autorská nerozhodnosť v zásadných veciach (český alebo koprodukčný film, príbeh o klaunoch bývalých alebo súčasných, chuť baviť alebo snaha doviesť k zamysleniu, postaviť film na hercoch alebo vizuálnej stránke) a nezáživná hra na umenie (divákom zriedkavo rezonujúca formálna stránka). Chladný konštrukt, ktorý hýri farbami a chvíľami teší prácou s kamerou (početné odrazové scény, interiérové nápady - je preto škoda, že mnohé vzniká len pozorným odpisovaním odinakiaľ a zaváňa snahou film zatraktívniť), ale vo výsledku sa vynára otázka - kde je v tom všetkom človek? Na ľudskosť, ktorá k téme prináleží, Tauš a Jarchovský akosi pozabudli. Práve preto výsledok pôsobí ako vypočítavý ťah na bránku - a u mnohých, zdá sa zafungoval. Nie však u mňa. 40%(20.8.2014)

  • D.Moore
    *****

    Na Klauny jsem se těšil od chvíle, kdy jsem se dozvěděl, že vznikají, a jsem tedy moc rád, že mě nezklamali ani v jednom ohledu. Příběh je krásná kombinace tragiky a komiky, herci hrají jako diví (namaskovaný a jedovatý Jiří Lábus, perfektní nepřehrávající Oldřich Kaiser, obě francouzské herečky - především Kati Outinen - i jejich kolega Didier Flamand). Celé je to nejen na poměry tuzemského filmu za pomoci dlouhých záběrů a všemožných úhlů kamery velice nadprůměrně natočeno a díky Ostrouchovovi také ohudebněno, na scénáři je poznat velká a těžká životní zkušenost Borise Hybnera... Klauni jsou doslova jako život, řekl bych. Chvíli dojímají, chvíli baví, chvíli zase zvolní a nutí k zamyšlení. Zkrátka krásně posmutnělý a vyvážený snímek, který dovede i zahřát. A že trvá dvě hodiny, tomu se mi nechce věřit.(22.11.2013)

  • - Zatímco Lábusovi maskéři "přidávali", Oldřichu Kaiserovi naopak "ubírali". Jeho postava totiž k stáru přijde o vlasy, takže herci celé tři měsíce natáčení znovu a znovu holili hlavu i obočí. Jednou se solidárně přidal i režisér. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)

  • - Natáčelo se v České Republice, Finsku a Lucembursku. (Rugero)

  • - Ani Kaiser, ani Lábus nemluví cizím jazykem, takže si pro komunikaci se zahraničními kolegy vyvinuli vlastní zcela nesmyslnou řeč, jíž se suverénně dorozumívali všude. Všichni si tak povídali neexistujícím jazykem, kterému nerozuměli ani jeho autoři. [Zdroj: kultura.idnes.cz] (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace