Reklama

Reklama

Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (676)

brit84 

všechny recenze uživatele

Řekl bych, že hlavní doménou filmu měla být psychologie postav. Ta se však okamžitě vytrácí s jejich demencí. V týmu nesmí chybět drsňák, pan Tajemnej, doktorka, hrozně chytrá holka a jeden kretén + pár postradatelných lidí. Napětí sem nenašel žádný. Když to shrnu, zabil jsem tím filmem hodinu a půl života. Pokud se chcete podívat na něco podobnýho, ale mnohem lepšího, sáhněte po Saw 1. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Na tento film som sa dávno chystal viacmenej náhodou, s očakávaním ďalšieho sci-fi bez invencie. O to väčšie bolo moje prekvapenie a nadšenie. Výtvarná stránka, psychológia postáv, dialógy, hudba, zvuky, nápad .. Excelentné prevedenie. Toto je psycho, nad ktorým som si dlho lámal hlavu, a stálo to zato. A rozhodne film nemá ohľadom svojho žánru a deju veľkú konkurenciu. Som rád že film dospel až do trilógie a žiadna časť nerobí hanbu. ()

Reklama

Bachy 

všechny recenze uživatele

Napínavé hodně a bavilo mě to, ale ten konec to tak zazdil. V SAW jsou malinko lépe vykreslené postavy, ale to mi tak nevadilo, jenže závěrečných 15-20 minut je to akční šílenost, ten policajt už byl moc přehnaný. Fakt, že najednou začal ovládat prvočísla a dohnal je bych ještě omluvil, protože třeba je prostě slyšel, ale to jak přišel tak potichu, že si nikdo ze tří lidí nevšimli, že jde k matematičce zakrvácený mohutný policajt s tyčí v ruce..noo. Do místnosti ticha to byla bomba a tam dosáhla vrcholu, pak ale volný pád.... ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Mě to popravdě moc nesedlo. Nechápu, co berete jako skvělý závěr? Že postižený klučina vleze do bílého světla? Hmmm to sme se toho teda dozvěděli. Ani vizuální stránka filmu se mi moc nelíbila (myslím, že na rok 1997 to šlo zmáknout mnohem lépe). Dále chování postav bylo absolutně mimo mísu. Kdyby ten černoch chtěl tu doktorku sejmout, tak by přece neskákal za ní ,aby jí jen tak tak zachránil a pak pustil. Je mi líto, ale jediným kladem je originální námět a pár silnějších scén. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Enigmatická stiesnená metafora, ktorá zostáva na pol cesty a v skutočnosti ma desí niečím úplne iným, než by mala. Relatívne originálny námet, lacné spracovanie. Vadí-nevadí. Mne osobne nie, keďže výrazne napomáha minimalizmu a psychologickému rozkladu uprostred mechanizmu Kocky. Postavy. Ich rozvrhnutie, vrátane profesie, vedomostí a funkcie (ak im ju pomyselne pridelíme) v útrobách labyrintu sú extrémne umelé. Po celú dobu som pociťoval čoraz silnejšiu vypočítavosť v zmysle ako natiahnuť námet na celovečerný film, keď predurčenie charakterov a ich daností viedlo k vykonštruovaným odhaleniam, ktoré ani neskrývajú neomalenú snahu dobrať sa ďalšej dejovej záhybky a priblížiť sa predvídateľnému finále. Trochu si zaspoilerujem, takže kto nevidel, nech ďalej nečíta. Napríklad Rennes (Wayne Robson) sa prejaví ako notorický útekár, avšak v zápätí musí zomrieť, aby ostatní prišli o nádej na rýchly únik. Študentka Leaven (Nicol de Boer) sa zasa prejaví ako geniálna matematička, ktorá postupne prichádza na spôsob fungovania Kocky. Mohol by som ešte pokračovať - neskôr objavia geniálneho autistu, vďaka ktorému sa vyhnú všetkým pastiam a nakoniec zistia, že jeden z nich je architektom vonkajšieho plášťa, takže vie, ak sa dostanú na okraj, nájsť východ. Niekto to môže brať ako zámerný kľúč "tých hore" ako ujsť - v tom prípade obsahuje veľa zámerných nejasností, ale ešte viac pravdepodobne nie až tak zámerných nelogickostí a náhod. Ja sa skôr nazdávam, že Natali jednoducho nevedel, ako ďalej rozvíjať námet, a tak sa uchýlil k najjednoduchšiemu riešeniu, ktoré sa ukázalo ako veľmi zlé, ale hororovým fanúšikom postačujúce. Ak to dokážete prehliadnuť, vaša výhra, ja žiaľ nie. Preto si myslím, že vo svojom vnútri samotná Kocka funguje na princípe hodu kockou; potom je dej aj logika fikčného sveta irelevantná. Atmosféru to však občas má a tiež musím brať v úvahu, že tu účinkujú neherci. 40% ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Všechny postavy jsou pojmenovány po věznicích: Quentin (Maurice Dean Wint) - San Quentin, Kalifornie. Holloway (Nicky Guadagni) - Anglie. Kazan (Andrew Miller) - Rusko. Rennes (Wayne Robson) - Francie. Alderson (Julian Richings) - Západní Virginie, USA. Leaven a Worth (Nicole de Boer a David Hewlett) - Leavenworth, Kansas, USA. Jejich jména navíc představují samotnou povahu věznic - například Kazan (mentálně postižený) je v Rusku rozvrácená věznice. Rennes ("učitel") se stalo vzorem pro mnoho dnešních věznic. Quentin (detektiv) je znám svou brutalitou. Holloway je ženská věznice. Alderson je vězení, v němž je samotka běžným typem trestu. Leavenworth se řídí pevně danými pravidly (Leavenina matematika), a nová věznice je společně vlastněna a stavěna (Worth, zaměstnán jako architekt). (Piggsy)
  • V jednom z raných konceptů scénáře najdou postavy podivnou mimozemskou potravu. Tato myšlenka byla později zamítnuta, aby nebylo jasné, kdo je za kostku zodpovědný. (Piggsy)
  • Většina filmu byla natočena ruční kamerou. (Kulmon)

Související novinky

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama