Komentáře uživatelů k filmu (1 252)

  • Rob Roy
    ****

    Při sledování Birdmana mi často přicházela na mysl Truffautova Americká noc (to je kompliment, kdyby to někdo nepochopil). Nehledě na hodnocení první zhruba dvě třetiny jsou jedním z nejopojnějších kinozážitků vůbec. Určitě zajdu ještě jednou. Zároveň si člověk uvědomí, že kariéra Eda Nortona v posledních deseti letech je jedním z nejsmutnějších kariérních příběhů.(1.1.2015)

  • deLaFere
    **

    Chápu, že se jedná o artové dílo, které vyjadřuje celou řadu emocí, životních situací a osudů. Mám rád Edwarda Nortona, který nepochybně zahrál výborně, ale pro mě osobně z filmu čiší určitá násilnost celého děje. Ve snímku je naskládáno obrovské množství emocí a celek působí až příliš lacině a příliš je zjevná snaha o určitou formu sociálního dramatu, který podle mého názoru prostě nefunguje, protože je překombinovaný a až nelogický. Nevidím do zákulisí "továrny na sny" a nechci vidět, nezajímají mě manýry hvězd. Film mě prostě nebavil a tečka.(4.3.2015)

  • derek007
    *****

    Náročnej film bez chvíle odpočinku. Nejspíš jsem podobnej potřeboval. Už dlouho se mi nestalo, abych někomu držel palce tak, jako Rigganovi u jeho premiéry. Po druhé projekci je to hodnocení definitivní.(6.3.2015)

  • gp_one
    *****

    Jednoznačně perfektně zfilmované divadelní herectví. Vtipný pohled do duší zapomenutých hvězd stříbrného plátna, který ač je humorný, je zároveň plný melancholie a lítosti nad ztraceným časem. Naprosto mistrovská je pak kamera, která jakoby byla součástí děje jen tak mimochodem a většinu času se tváří, že jen tak mimoděk krouží kolem. Keaton snad poprvé v životě předvedl, že hrát skutečně umí. Norton vylezl z hrobu, v kterém už jednou nohou vážně byl a po delší době snad opět začíná brát pořádné role v dobrých filmech. Watts je pořád pěkná ženská a hlavně skvělá herečka a všem dohromady ty vrásky a povadající těla náramně sluší a skvěle kontrastují s tápajícím mládím Emmy Stone. Ve finále celý snímek těží i z toho, že Iňarritu nepřestřelil stopáž a film tak nesklouzl do unylé nudy, kam se od začátku měl tendenci směřovat, nebýt posuny ve scénáři tak dobře dávkovány.(8.3.2015)

  • Gastovski
    *****

    Není třeba dlouhého komentáře. Zkrátka jde o naprosto odzbrojující film, nad jehož nekonvenčností jsem ještě dlouho po projekci zůstal v němém úžasu. Pomyslná šestá * je za arytmické bicí a neskutečné kamerové jízdy. P.S. Druhá pojekce nutná!(13.3.2015)

  • canucks333
    ***

    ,,Dobre, že nie si spisovateľ, ale herec. Pretože toto bolo pekne povrchné." Neviem. Neviem čo si o tomto filme mám sakra myslieť. Prvých dvadsať minút som skoro ani nedopozeral. Bolo to zvláštne, divné, vulgárne, absurdné a na môj vkus príliš sebavedomé. Od príchodu Edwarda Nortona však film dostal šťavu a konečne som sa začal orientovať aj v spletitom deji, v ktorom málokedy odlišujete fikciu a skutočnosť. Michael Keaton sa do úlohy schizofrenického a trochu dosť svojského herca (Birdmana) hodil a najmä ku koncu filmu bol skutočne výbroný. Najlepší výkon mi však prišiel od Emmy Stone . Vždy keď sa na scéne objavila, hneď to dostalo taký svieži ráz. Čo sa týka scén pri lietaní, alebo onológov v divadle tak tie som chápal ako však pochopiť letiacej kométe a hlavne záveru to je naozaj ťažké. Keďže sa divadlu venujem k tejto tematike som mal pomerne dosť blízko a tak som očakával, že si film viac vychutnám. Vzťahy medzi postavami sú dobre vymyslené, vnútorné rozpoloženie Riggana taktiež, čo sa však sympatickosti filmu týka veľmi si ma nezískal. Minimálny strih tu skôr pôsobí ako prázdna hra na umenie, kamera snímajúca buď detail tváre, alebo chrbát postáv je podľa môjho názoru až príliš jednoduchá, nenápaditá (aj keď Oscarová). Film vyhral Oscara za najlepší film a pozbieral aj Oscary za réžiu a scenár. Bohužiaľ Alejandro González Iňarritu my ako umelec vôbec nesedí. Jeho myšlienkové pochody ako duálnosť človeka zobrazenáý v zrkadlách, maličké odkazy na rôzne sociálne problémy a celkový výraz filmu: ,,Natočili sme dielo." sa mi proste prieči. Ďalšia vec, ktorá mi vadila je až príliš otvorená vulgárnosť a drsnosť filmu, ktorá mi priľla v prvej polke až prehnaná a preexponovaná. Najlepší je vlastne až samotný záver. Keď si to teda zhrniem vychádza mi z toho lepší priemer s luxusným hereckým obsadením, zaujímavým nápadom, ale pre mňa nezvládnutým vyznením filmu. Možno keby prišlo aj na nejakú citlivejšiu sekvenciu by som išiel na 4* Videl som 1x v českom dabingu ------------------- 65%(14.3.2015)

  • Bohnice05
    **

    Myslím si, že divák musí být sám stárnoucím a pomalu upadajícím hercem, nebo mít alespoň hodně rozvinutou empatii, aby film opravdu pochopil. Mě se netýká ani jedno, takže to šlo pocitově mimo mě a dost jsem se nudil. Každopádně musím pochválit jak Keatona a Nortona, tak především geniální kameru, díky které mě vůbec bavilo film dosledovat až do samotného poněkud rozporuplného konce.(22.3.2015)

  • Torgal
    ****

    Chcel by som vidieť reakcie ľudí, čo do sálu zavítali len na základe názvu a čakali ďalší popkorn od Marvelu. Artové korene film nezaprie, ale našťastie je príbeh uťahujúci si z Hollywodskych vyprázdnených atrakcii i Broadwayských pseudointelektuálov natoľko zaujímavý, aby ma nezačal iritovať. Kamera snímajúca film na jeden záber je úžasná, no pôsobí ako samoúčelná exhibícia samej seba. Herci mi prišli divadelne preexponovaný, čo očividne bolo zámerom režiséra, každopádne ma bavili. Naopak hudba je konštantne otrasná, toho týpka čo na pozadí bez ladu a skladu mláti do bubnov by som na mieste zaškrtil holými rukami. Birdman mi ale určite dal viac ako minuloročný oskarový víťaz 12 rokov otrokom a z hlavy sa mi tak rýchlo nedostane. 7+/10(27.4.2015)

  • Derny
    ***

    Hodně zajímavé postavy a s nimi spojené skvělé výkony herců. Taky luxusní styl plíživé kamery cestující mezi postavami. Jako ta kamera dokázala do problémů postav skvěle vtáhnout. Upřímně mě ale zklamal "konec po konci". I kvůli tomu ubírám hvězdu.(28.4.2015)

  • PEZ
    *****

    Spolu s Mad Maxom najlepší film, ktorý som zatiaľ v tomto roku videl. Neuveriteľne originálne (scenár!), pseudo na jeden záber natočené, s dokonalou kamerou a s úžasnými hereckými výkonmi, o živote, o veľkej midlife kríze, o smrti. O fantázii pretínajúcej realitu. O smiešnotrpkosti našich malých životov. A ešte aj o New Yorku. Zážitok riadny, neskutočná radosť vidieť znovu raz excelovať pred plátnom Michaela Keatona a Edwarda Nortona. Emma Stone podobne dokazuje, že je to baba mladá, ale herecky tažká harcovníčka, neuveriteľný talent. No a konečne sa mi páčila rola, ktorú hral Zach Galifianakis - asi prvýkrát od seriálu Tru Calling. Film neostal nepovšimnutý a neexistuje na svete snáď jediný poriadny festival, ktorý by ho neocenil. Stačí štatistika - 213 rôznych ocenení a ďaľších 190 nominácií. Ktorý ďaľší film sa niečím takým môže pochváliť? Vyčnievajú 4 Oscary (Film roka, Réžia, Scenár, Kamera) + daľších 5 nominácií (ó áno, Michael Keaton, Ed Norton a Emma Stone), 2 vyhraté Zlaté Glóbusy (Michael Keaton a Scenár) + ďaľších 5 nominácií, BAFTA award za kameru + ďaľších 9 nominácií! Proste uragán. Je to zároveň v celej histórii iba prvý čisto digitálny film, ktorý vyhral Oscara ako najlepší film roka. V tomto prípade bola digitálna kamera vhodná a film je nasnímany dokonalo. Tak ale Emmanuel Lubezki nas svojím talentom už neraz rozsekal - námatkovo napr. v Children of Men, či v The Tree of Life alebo toť len nedávno v Gravity (aj za ňu dostal zaslúžene Oscara). Pri Birdmanovi sa jednoducho stretli na place neskutočne talentovaní ľudia a natočili magický a jedinečný kúsok. 10/10(7.10.2015)

  • bobstock
    *****

    Pokud jsi nebyl aspoň jednou v životě v divadle a neřekl jsi si v duchu pravdivě, jo docela to ušlo, tak se na tohle nedívej, protože to je taky o tobě, akorát ti to povědí daleko za polovičkou filmu. Budeš se cejtit jako jeden týpek, co jsem mu sehnal dobrej film. Bohužel mu nešly titulky a on neumí anglicky ani slovo. Stejně ho zkouknul a řekl: bylo to o ničem. Je to o prosté zábavě, vrcholu společenství, ano je. Zábava je vrchol, když si žijeme v blahobytu a stejně tak je neoddělitelnou součástí, bez které by se nedalo vyvíjet dál. Innáritu se to snaží nacpat do dvou hodin. Celou tu strašně dlouhou dobu vývoje až po tu dnešní frašku, kterou hromada lidí neustojí, zakomponované do jedné ucelené filmo/divadelní scény bez přestávky. Povedlo se to. Rejža popsal stav mezi tím čím jsi a tím čím jsi být chtěl ve světe showbyznysu a může to být nesnesitelné. Za zvuk velké díky pánovi za bicíma! Oscarovej vítěz, asi proto, že rejža je tmavej a porotci jsou sněhobílý? Ne, to si nemyslím. Jen přiblblej fór v divadle Dolby..Ještě otázka, jak se jmenoval herec, co hrál toho klauna v Batmanovi, ten, co byl lepší než Jack Nicholson? 90%(28.1.2016)

  • kwaicheng
    odpad!

    Jako helejtese, já nemám kdy abych svůj drahocený čas marnil pohledem na exhibující rádoby drsné nezralé kreatury typu Galifiňukase et consortes. Nechápu jak se to někomu může pozdávat. Nechápu, jestli je to rozdílem kultur anebo osobníma odlišnostma, ale prskající sprostej přerostelj fousatej fracek a podivně ujetá fantasyKeaton mi prostě totálně neseděj.(17.4.2016)

  • rusty09
    odpad!

    4 oscary? 30 minut sem vydržel tuto mrdku.(30.8.2016)

  • aquiver
    *****

    Umělecký klenot. Vynikající kamera se skrytým střihem evokuje, že je film natočen na jeden zátah bez střihu. Vskutku výjimečné, Emmanuel Lubezki to posouvá ještě dál, neboť každý jeho záběr je naprosto dokonalý. Chválit lze též herecké výkony, kde všichni pod vedením mistra Iñárritu excelují. Nejvíce mě ohromili Emma Stone a Edward Norton, za nimi hned Michael Keaton... výsledkem je strhující zážitek na velmi atraktivní téma... 95 %(12.7.2017)

  • Oralfabet
    *****

    Rád bych zde jako komentář vyplodil něco stejně originálního a svěžího, jako byl film sám, ale to asi ani nejde.(7.11.2017)

  • Raziel_cz
    ***

    Zajímavě natočená, skoro divadelní (heh) reflexe Keatonova hvězdného života, mileniálů, superhrdinských filmů, herců a kritiků a diváckých očekávání. Jenom utopená, jak zkonstatuje hlavní hrdina, v "depresivních filosofických kecech". Nenudil jsem se, ale ani jsem si z toho moc neodnesl. Největší přínos vidím v tom, že Birdman vykopnul Keatona zpátky do první ligy.(12.11.2017)

  • Gumby
    ****

    Synekdocha NY v oskarový verzi. Tam kde Kaufman řezal do masa až na kost, Inarritu je tak škrabká po zádech.(12.1.2015)

  • Brunky
    ***

    BOD 1. Dramatické, komediálne menej ale predsa, odzrkadľujúce hercov, herectvo ako také a ,,súčasný Hollywood,,. Našiel som tam veľa podnetov, dokonca myslím aj narážku na Keatonovho ,,vracajúceho Batmana,, z 92jého a mnoho ďalšieho. Čo sa spracovania týka, veľmi zaujímavá kamera, sledujúca postavy, veľmi málo strihov čo vcelku vytvára naozaj pútavú atmosféru, ktorú dokonale dozdobuje takmer neustále hrajúci, kvalitný, bubenický podmaz. Všetko toto krásne završuje epický koniec. K úplnému záveru pochvala pre všetkých zúčastnených hercov, aj keď ich zas tak veľa nebolo. Páčil sa mi aj Zach, ktorý dokázal, že dokáže hrať aj vážnejšie postavy (mimochodom nepochyboval som o tom), ale bohužiaľ, už ho aj tak majú všetci zaškatuľkovaného ako totálneho retard-herca. Áno aj o tomto vlastne ten film je, takže možno práve toto obsadenie má na to poukázať, i keď myslím, že chudák Zach si za to môže sám, ak by hral dajme tomu v 3 filmov rovnakého debila myslím, že sa to ešte dá spracovať ale v 9/10 to už je asi príliš. Nuž... BOD 2. Pre tých, ktorý nerozumejú, nechápu, nepotrpia si na veci vyššie uvedené v BODE 1, tak tým tento film neodporúčam ani zapnúť. Vo 5* filme hľadám, ale bohužiaľ niečo trošku iné, mal by to byť vyvážený stav medzi oboma bodmi a pre to ***(20.1.2015)

  • eromar
    ****

    80%(22.1.2015)

  • Rockerman
    ****

    Alejandro Gonzáles Iňárritu je v mém pomyslném žebříčku oblíbenosti mezi prvními pěti režiséry. Miluju jeho "skládačkové" filmy, jako je "Amores perros" nebo "21 gramů", kdy nechává děj rozehrát na více úrovních, aby se to na závěr pěkně poskládalo a vše dávalo smysl. Už v "Biutiful" na tento způsob vyprávění rezignoval a nejinak je tomu i v "Birdmanovi". Je to silný film, ale téma mě, bohužel moc za srdce nechytlo. Příběh zneuznaného herce (baviče), který chce uspět za každou cenu a dělá pro to vše je dobrý, ale něco tomu prostě schází, aby byl výborný. To, co povyšuje film do nadprůměru jsou jednoznačně výkony herců. Zvláště Michael Keaton by si tu "oscarovou sošku" zasloužil, jako málokdo. Dobře hrají i ostatní a tak lze konstatovat, že výkony herců byly tentokrát lepší, než samotný film. P.S. Film dokládá v jak absurdní době žijeme. Zapomenutého herce Riggana už nikdo nezná, ale stačí, aby se nedobrovolně, náhodou prošel po ulici jen ve slipech, okamžitě je natočen a posléze má video na internetu za malou chvíli dva miliony shlédnutí a je slavný!(23.1.2015)

  • De Large
    *****

    FIlm má úplne všetko čo má skvelý film mať...(24.1.2015)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace