poster

Pianistka

  • Francie

    La Pianiste

  • Rakousko

    Die Klavierspielerin

  • anglický

    The Piano Teacher

  • anglický

    The Piano Player

Drama / Thriller / Hudební

Francie / Rakousko, 2001, 130 min

Komentáře uživatelů k filmu (301)

  • JASON_X
    *****

    Syrový existencialistický film se strhující Isabelle Huppertovou v roli masochistické a sociopatické učitelky klavíru. Zkoušel jsem číst i knižní předlohu, ale zvláštní styl psaní Elfriede Jelinekové mi příliš nesedl, zato tohle filmové zpracování její knihy mi přijde dokonalé. Vynikající je také zestárlá Annie Girardot v roli Eričiny matky, která má s dcerou poněkud nezdravý vztah. Úžasné těžkotonážní sexuálně-psychologické drama, ve kterém Isabelle Huppert zahrála postavu deviantní pianistky naprosto geniálně. Tleskám!(10.4.2013)

  • kusper
    *****

    35. LFŠ Bennyho video jinak. Ovšem stejně dobře.(3.8.2009)

  • Marqta
    **

    Hezky natočený film se zajímavou atmosférou. To co mi ale nesedlo byl děj u kterého jsem nenašla žádný jiný účel než ohromit onou "uměleckou" a sebevědomou myšlenkou. Já osobně nejsem umělecká duše a ni z daleka ( což je možná ten problém) ale nicméně už od dětství hraji na klavír a proto jen tak bokem poukazuji na to že alespoň u mě ono "ponoření do díla jako celku" ani v nejmenším nefunguje . Na druhou stranu- pokud opominu to co mi nesedlo a to co bylo hnané do neúnosných a dalo by se říci i nerealistických extrémů- jedná se o psychologický příběh - a to velmi bolestný a krutý. 2,5 hvězdičky(27.10.2012)

  • Maq
    **

    Z mého pohledu okrajové téma. A film mě nepřiměl k tomu, abych je vnímal jako významné. Tak to je nejspíš neúspěch, ne?(2.6.2014)

  • Eldrick
    ****

    Jeden z těch filmů, které ve vás zanechají hluboké pocity syrovosti. Koukal jsem na to v neděli večer jako předkrm před Oscary, ale byl to opravdu gurmánský kousek. Ještě druhý den ve škole jsem měl tu pachuť před sebou. Film na jedno zkouknutí, které vám ale stačí k zapamatování.(11.8.2003)

  • snob
    *****

    Elfriede Jelinek napsala dílo, které bych milerád vystřelil do vesmíru, aby si ho přečetli i jiné civilizace. Natolik mi přijde geniální. Pianistku jsem četl už dvakrát a jsem si jist, že ne naposled. Film jsem viděl třikrát a jsem si jist, že ne naposled. Naprostá genialita Jelinekové se snoubí s genialitou Hanekeho. Otřepu se rozkoší jen si na toto dílo vzpomenu.(9.7.2010)

  • d-fens
    *****

    ocenenia : MFF Cannes 2001 - Veľká cena poroty, Najlepšia herečka (Isabelle Huppert), Najlepší herec (Benoît Magimel)(15.10.2013)

  • rockwoman
    ****

    Erika je žena mnoha tváří ale která z nich je vlastně ta nejupřímnější? Taková nenápadná profesorka klavíru,na druhou stranu flustrovaná vlastní matkou,chodící si dělat dobře do kabinky s pornem, toužící se s někým konečně pořádně uspokojit. Walter vypadá na to že by mohl být poslušný protože se do Eriky zamiloval. Tak začíná podivná zvrhlá hra mezi profesorkou a jejím žákem. Zajímavý psycholigický drama, který doporučuju slyšet v originálním znění protože Isabelle Huppert má hluboký hlas a ten k její sexuálně neukojený profesorce pasuje jako ulitý.(19.3.2013)

  • JohnMiller
    *****

    Táto snímka je chladnejšia ako psí čumák. Ide o porno bez pornografických scénok. Neviem ako je možné nakrútiť takýto protikladný paradox, ale Michael Haneke to dokázal. Je to nehorázne ťažké na psychiku hlavne s toho dôvodu, že to má na sexuálne deviácie veľmi znamenite realistický pohľad. Nič tu nie je prehnané, nič sa nezveličuje ani neskresľuje. Proste snímka sleduje cestu, navonok, chladnej učiteľky klavíru a jej študenta, horlivého láskou. Táto pani učiteľka je sexuálne frustrovaná, žije vyše 30 rokov iba zo svojou matkou. To sa na jej charaktere zapísalo. Keď sa učiteľka a študent zblížia natoľko, že spolu komunikujú o svojich túžbach ona bez akýchkoľvek zábran predhodí pred neho všetky svoje sexuálne sny.. . Sado-maso scénky v ktorých nebolo ukázané takmer nič sa mi viac sprotivili ako scénky v plnom zábere pri iných filmoch... Haneke to vie.(29.12.2014)

  • (mOnkey)
    ****

    Tohle Haneke prostě umí. Kde je hranice mezi zdravým rozumem a obsesí, prachobyčejnou zvířecí touhou a základními lidskými pudy? Na to vám sice Pianistka neodpoví, ale alespoň vás přiměje přemýšlet.(30.8.2010)

  • nipandelm
    ****

    Hanekeho filmy nijak extra nevyhledávám, ale tenhle mně zaujal především poněkud kontroverzním tématem a taky tím, že se film z velké části věnuje hudbě. A musím uznat, že mě film uchvátil výbornou režií skoupou na nesmyslné, zdlouhavé a nicneříkající tříminutové záběry na dům, ulici atd., jak tomu bylo například v Utajeném nebo Funny Games USA. Tady máme tu čest se setkat sice s klasickým, ale přece v něčem jiným Hanekem, a možná kvůli tomu se mi film tak moc líbil. Kdo si ještě určitě zaslouží pozornost je vynikající Isabelle Huppert, která profesorku Kohutovou zahrála s až zarážející přesvědčivostí. První hodinu jsem byla Pianistkou fascinována a přesvědčena, že pod 5 hodnotit určitě nebudu, ale během půldruhé hodiny jsem se přistihla, jak film sleduju v lehce znuděném stavu, a proto nakonec hodnotím slabšími čtyřmi.(10.4.2011)

  • Saraswati
    ****

    Strhujúci a zdrvujúci portrét narušenej osobnosti, ktorý sa vám svojou brutalitou dostáva pod kožu a je len a len na vás, kde sa končí vaša hranica znesiteľného. Je to dielo, ktoré oceníte, ale len ťažko by ste oplývali túžbou pozrieť si ho znovu. Čo ma však sklamalo, bol koniec, ktorý je na veľmi tenkej hranici medzi voľne interpretovateľným a bezpointovým a ja som sa asi bohužiaľ ocitla na nesprávnej strane hranice.(24.3.2013)

  • kaylin
    ****

    Rozhodně se nepovažuji - a ani se považovat nemohu - za znalce Michaela Hanekeho, ale myslím, že s klidem můžu říct, že je to jeden z mých nejoblíbenějších režisérů. A to jsem viděl teprve tři jeho filmy. První byl snímek "Funny Games", z kterého jsem byl, přiznám se, celkem rozčarovaný. To, co si v závěru dovolil, to bylo něco navíc, co tam prostě nepatřilo. Proč? Podobné scenáristické zásahy jsou většinou na škodu, pokud nejste Charlie Kaufman. Druhý film už mě doslova nadchnul. Byla to samozřejmě oscarová "Láska". Film, který ve vás zanechá neskutečně hluboké pocity. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2013/02/pianistka-2001-85.html(9.4.2013)

  • Vignette
    **

    Oba hlavní představitelé podali neuvěřitelně silné herecké výkony.. což ale nic nemění na tom, že většina filmu mi připadala dost nechutná (plus scény Erika versus její matka)... Asi jsem toho ještě moc nezažila ;-)(29.9.2007)

  • ad
    ****

    Ať už se vám film bude líbit nebo ne (já sám ještě pořádně nevím), jedno mu nelze upřít... hned tak na něj nezapomenete(19.5.2008)

  • danliofer
    *****

    Po tomto filmu jsem z kina odešla s mnoha otazníky v hlavě... Tolik temna a tolik neštěstí v jedné hlavě... Neschopnost přijmout nabízené dobro, lásku, nenásilí... Cítila jsem, jak mě jednání hlavní hrdinky rozpalovalo do běla, leč nedokázala jsem ji "nenávidět", jelikož mi jí bylo spíš líto, jako návod ne na to, jak promrhat nesporný talent, ale život... Isabelle Huppert umí své rozporuplné hrdinky vždy zahrát s takovou autenticitou, že v nich nikdy nevidíte Isabelle Huppert. Pro mě je toto paní herečka s velkým H. Celkově mě celý film velmi zasáhl na dlouhou dobu. Díky němu jsem se i více začala zajímat o tvorbu a osudy autorky předlohy Elfriede Jelinek.(25.6.2009)

  • mortak
    ***

    Bohužel film nejen knihu zploštil (co zbude, když se odstraní technicky přebujelý strojový styl vyprávění), ale i zneviditelnil motivace jednotlivých postav. Erika se díky výchově a potřebě závislosti brání tělesnosti, která ji biologicky přitahuje, a tak si milostnou lásku podvědomě zoškliví perverzí, což jí pomáhá zůstat v matčině hnízdě. Pro ní film končí happyendem, protože zvolená metoda zabrala. Pianistka je spíše materiálem pro psychoterapeuta E. Jelinek, neboť je silně autobiografická (jen nesedí hrdinčin věk, protože autorce se osudu podařilo utéci) a zaznívá z ní spíše zahořklost autorky, která toužila (a možná ještě touží) po životě spořádané měštky. Film odstranil jazykové mistrovství a zbyla jen touha šokovat.(18.7.2010)

  • MrPierc
    *****

    Některé duše jsou zvrácené více než ty ostatní. Dcera, která je tvrdě vedená svou matkou, ztratila cit. Láska je pro ní jen prázdné slovo. Ponižování je pro pianistku synonymem lásky. Úchylnost ženy je předváděna s chladným konstatováním. Svojí touhu, tak dlouho potlačovala, že jednou musela ven. Dokáže projevit lásku trochu jinak než ostatní ženy. Isabello Huppert - ty šílená mrcho :-)(19.2.2011)

  • hallelluja
    *****

    ...film, ktorý definitívne ovplyvnil môj pohľad na staropanické učiteľky žijúce so svojimi matkami... tá bizarná "chémia" ústrednej dvojice/trojice intenzívne pôsobí a je taká presvedčivá, že ju neviem dostať z hlavy... fúúúúú... a to rozhodne nie je každodenný filmový zážitok, takže - palec hore...(10.1.2013)

  • Susinnon
    *

    Film sám o sebe dobre natočený, hlavná predstaviteľka hrala výborne, nádherná klavírna hudba, ale to je asi tak všetko. Netuším, prečo by sa mi toto malo páčiť. Lebo je to choré, zvrátené a nechutné? Pre túto tematiku nemám pochopenie, sorry.(5.8.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace